Men vad blir totalsumman inklusive material och tomt? Det är intressant att jämföra med vårt eget bygge.Bygger ett hus nu och ska betala 190 000:- thb för allt arbete,då är huset på 110 kvm så 170 000 för 30 kvm låter väldigt dyrt
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature currently requires accessing the site using the built-in Safari browser.
Men vad blir totalsumman inklusive material och tomt? Det är intressant att jämföra med vårt eget bygge.Bygger ett hus nu och ska betala 190 000:- thb för allt arbete,då är huset på 110 kvm så 170 000 för 30 kvm låter väldigt dyrt
Totalpriset för huset inkl vatten el ,kök blir ca 1 miljon bath.Tomten har vi fått av min frus föräldrar.
Bygger ett hus nu och ska betala 190 000:- thb för allt arbete,då är huset på 110 kvm så 170 000 för 30 kvm låter väldigt dyrt
Så kan man inte räkna Nu kan jag inte formeln, kanske finns i Hus-AMA? Det blir en exponentiellt sjunkande arbetskostnad per kvm, den första är MYCKET dyrare än den hundrade. Skillnaden mellan att bygga 99 eller hundra kvm är rätt liten jämfört med att bygga 1 kvmDu bygger för 1.727B/kvm i arbetskostnad,
så mina 30 kvm ska/bör ej kosta mer än c:a 51.818B. i arbetskostnad.
Vad är det för kvalité på dina arbeten ?
Jag har ganska stora krav på kvalité Thai mått mätt.
När man bygger så tar det ej mycket längre tid att bygga snyggt som att fuska/slarva.
Så kan man inte räkna Nu kan jag inte formeln, kanske finns i Hus-AMA? Det blir en exponentiellt sjunkande arbetskostnad per kvm, den första är MYCKET dyrare än den hundrade. Skillnaden mellan att bygga 99 eller hundra kvm är rätt liten jämfört med att bygga 1 kvm
På de flesta Thai taken ligger dessa takskivor 1.50x0.60 eller 1.20x0.6 är de bra ?
De finns i 4 eller 5 mm tjocklek.
Sen är det denna isolering som ska på under yttertak.
Tak köpte vi på byggvaruhus, vi köpte betongpannor istället för tegelpannor på inrådan från min far som är byggnadsarbetare plus en kollega till han som var takläggare.
Betongpannorna var billigare, mer underhållsfritt när det gällde rengöring från beväxtlighet..
För mig det var 18 bath betongpanna, 4 plattor för 1 m2 och 65-90 bath tegelpanna beroende på kvalitet, samma där 4 pannor 1 m2.
Men kolla aldrig på sådana du visar på bilden och skulle aldrig köpt sådana heller
Jag skulle inte bära och dina 5 mm räcker väl det att en mygga landar på för dom skall dela sig"skulle aldrig köpt sådana heller " Varför ?
Annars är det ~ samma kvm pris på "dina" betongpannor och "mina" 5mm 1.50x0.6 takskivor.
Arbetstiden blir väl längre med dessa mindre betongpannorna och de är tyngre att bära upp på taket.
Jag skulle inte bära och dina 5 mm räcker väl det att en mygga landar på för dom skall dela sig
Nä tycker dom ser lite klena ut för att jag skulle lägga dom på mitt bostadshus.
Kommer inte ihåg, blev ju aldrig klart det huset kom ju bara halvägs Var 3 år sen, usch vad tiden går snabbt, därför jag får skriva "har för mig" är ju inte riktigt up to date.Jag har gått på ett tak med 4mm skivor med mina 72kg och då är jag troligtvis "lite" tyngre än en mygga och dessa takskivor håll.
Skruvas dina betongpannor i taket eller ligger de löst ?
Det är bra kvalité på arbetet,vi har haft tur med byggarna.Dom är noggranna och lätta att diskutera med,vi är mycket nöjda med dom.Jag har jobbat 28 år som snickare så jag tror jag kan avgöra vilka som är bra hantverkare och vilka som är bra på att prataDu bygger för 1.727B/kvm i arbetskostnad,
så mina 30 kvm ska/bör ej kosta mer än c:a 51.818B. i arbetskostnad.
Vad är det för kvalité på dina arbeten ?
Jag har ganska stora krav på kvalité Thai mått mätt.
När man bygger så tar det ej mycket längre tid att bygga snyggt som att fuska/slarva.
Vi har inte köpt det billigaste materialet utan försökt använda material av bra kvalité .Det blir thaikök och vitvaror är inkluderade i priset.Till väggar har vi valt den vita stenen,superblock.Det är plåttak som är isolerat på undersidan.Jag valde plåt framför betongpannor med tanke på att det är mindre risk för läckage.Fönster i alu .Dörrar ville jag ha i trä då jag tycker de är finare.Ac kommer vi inte ha till att börja med då vi kommer att vara i huset mest vintertid och då räcker nog en fläkt.Jag har förberett med ström till ac så blir det för varmt är det lätt att installeraHej Rangsit
Vad har du använt för byggmateriel ?
Är det Thaikök / IKEA kök ?
Inkl. Kyl o Frys, spis ?
Gråsugga, röd tegel eller den mera värmemotståndiga vita stenen ?
Takmaterial är det inkl. aluminiumfolieisolering ?
Fönster aluminium eller trä / PVC plast ram ?
Dörrar aluminium eller trä / PVC plast ?
Är AC inräknat på detta pris ?
Många olika val som bestämmer slutpriset.
Vi har inte köpt det billigaste materialet utan försökt använda material av bra kvalité .Det blir thaikök och vitvaror är inkluderade i priset.Till väggar har vi valt den vita stenen,superblock.Det är plåttak som är isolerat på undersidan.Jag valde plåt framför betongpannor med tanke på att det är mindre risk för läckage.Fönster i alu .Dörrar ville jag ha i trä då jag tycker de är finare.Ac kommer vi inte ha till att börja med då vi kommer att vara i huset mest vintertid och då räcker nog en fläkt.Jag har förberett med ström till ac så blir det för varmt är det lätt att installera[/QUOTE
Hej Rangsit
Är det i Rangsit strax norr om Bangkok, du bygger ?