Mountain bike trails around Pattaya.

• Trådstartare Trådstartare anonymous
  • Start datum Start datum

Jag glömde att skriva en annan viktig sak. Om du har två cyklar med olika pris som verkar lika bra så kan det vara värt att jämföra vikt och material också. Den dyrare cykeln kan vara tillverkad av bättre material och därför vara lättare.

Nu kollar jag på Central Festival men där var det ingen ide att fråga om cyklarna för dom hade ingen aning om skillnaden.
20180320_131859.jpg
20180320_131903.jpg
20180320_132024.jpg
20180320_132513.jpg

Nu kollar jag på Central Festival men där var det ingen ide att fråga om cyklarna för dom hade ingen aning om skillnaden.
20180320_131859.jpg
20180320_131903.jpg
20180320_132024.jpg
20180320_132513.jpg
Sorry Jonas men till dom priser får du ingen bra cykel. Aluram är väl ok men växel och bromssystem är under all kritik.
Söker du en Mtb så se till att den har Deore växlar minst sedan Xlt tillägget är topp. Eller andra tillägg efter Deore. Samma med bromsar.
Jag garanterar om du köper bra grejer så blir cykling så mycket roligare. Ställer du in dom så håller dom några år utan att göra något.
Precis samma gäller bromsar.
Väljer du en racer så är det Chimano 105 som gäller rätt igenom. Lite dyrare men tio gånger bättre än annat. Garanterat. :cool:
Ändå behöver det inte bli så dyrt, min racer kostar kring 35 tusen, kört över tvåtusen mil med den inget absolut ingen har hänt utom att jag smörjer grejerna ibland. Byt däck har jag gjort två gånger det är allt. Jag har en Infiniti Spad Pro. Ingen cykel som en entusiast skulle köpa men lika bra. Dessutom funkar allting klockrent.
Skulle jag tävla så startar priserna på över hundra tusen. :rolleyes:

Det kan ju hända att fransmannen är bra på att skruva på cyklar och att han sätter ihop varje cykel riktigt innan han säljer den, och isf tycker jag inte att han säljer dyrt. :) Det är ganska mycket jobb med att sätta ihop en cykel riktigt från grunden. Vi köpte varsin relativt billig cykel på FN outlet som jag har monterat på nytt från grunden, men hade jag inte varit införstådd med den extra påkrävda egna insatsen från början så hade jag nog blivit besviken.
Absolut viktigt att det är rätt ihopsatt. Köpte en rätt bra Mtb för tre år sedan och vad som var fel på den var att bromsen låg på hur du än ställde in den för det fanns för smala brickor så hela cykeln gick som en jakthund, lite snett.

Kan tipsa på Bicykle Thailand com. Är medlem där och de skickar info om affärer m m . En beg toppcykel hade varit en hitt, garanterat.
Har cyklat hela mitt liv och skulle inte gjort och njutit av det utan bra grejer.
Idag i Thailand det bästa sättet att komma in i det lokala livet är väl att anmäla sig på en cykelklubb, kan starkt rekommendera.

Kollar på Lazada där kostar en sådan battle TXT 7150, 27.5" 16.900 nedsatt från 22.000, det är samma Fransmannen sa han kunde gå ner till 12.500 på men inte mer.
Det är iallafall den beteckningen som står på ramen när jag kollar fotona.
https://www.lazada.co.th/products/b...chlistcategory.list.1.5aa922cbj7gsH6&search=1
Det är en sådär cykel, köp där du får den billigast. Vet inte vad du har i tankarna med din cykling men jag skulle satsa på lite mera :cool:

Det är en sådär cykel, köp där du får den billigast. Vet inte vad du har i tankarna med din cykling men jag skulle satsa på lite mera :cool:
Jag skall cykla till poolen och bada och kanske en sväng runt sjön ;)
Jag har inga större planer med min cykling men skall jag vara ledig nu i flera månader så får jag ju röra på mig ;)
Sen blir jag en inbiten cyklare som dig efter det så kanske jag köper en bättre men vi börjar med nåt billigt som jag kan ta till 7/11 om jag inte tycker det är kul att cykla runt sjön ;)

Jag skall cykla till poolen och bada och kanske en sväng runt sjön ;)
Jag har inga större planer med min cykling men skall jag vara ledig nu i flera månader så får jag ju röra på mig ;)
Sen blir jag en inbiten cyklare som dig efter det så kanske jag köper en bättre men vi börjar med nåt billigt som jag kan ta till 7/11 om jag inte tycker det är kul att cykla runt sjön ;)
Ok bara den inte tar udden om din cykelkarriär :p
Hoppas verkligen att du och inte bara du blir en inbiten cyklist för det är så kul.
Dessutom för dom gamla uvarna det är träning som inte belastar knäna eller andra lekamen men tar dig från otränad till en nästan proffs i en blinkning. :eek:

Kollar på Lazada där kostar en sådan battle TXT 7150, 27.5" 16.900 nedsatt från 22.000, det är samma Fransmannen sa han kunde gå ner till 12.500 på men inte mer.
Det är iallafall den beteckningen som står på ramen när jag kollar fotona.
https://www.lazada.co.th/products/b...chlistcategory.list.1.5aa922cbj7gsH6&search=1

Den finns för 9900 här också:
http://www.ranongbicycle.com/product/415/จักรยาน-battle-รุ่น-txt7150

Om det är samma är nog lättare för dig att bedömma som har sett den i verkligheten. :)

Nu pratade jag med Fransmannen på FB han kunde inte mäta sig med deras pris, han köper in dom för 9700.
Han gick med på 10.500 eftersom service ingår i priset.
Så tack för den annonsen @suriya blir det en sån imorrn.

12.500 var det lägsta han kunde gå ner till sa han.

Nu skall jag ner och kolla på sportaffären inne i Central Festival.

Får väl kolla runt i lite fler affärer, vet ju inget om cykelpriser så jag är väl lättlurad ;)

Men jag kände rejäl kvallitetsskillnad på den jag testa hos Fransmannen jämfört med den här på Tesco.
Tesco är bara Kina skit hjullagren är sämre än dom som fanns på 50 TALET samt rostar kopiöst

Liknande trådar

A
Svar
312
Visningar
17 K
A

Tillbaka
Topp