Mountain bike trails around Pattaya.

Du har en superfin affär i Bangsaray på vanster sida vid trafikljtsen
Blev en cykel på Bikenet, Fransmannens affär var också en fin välhållen butik på Sukhumvith.
Kändes som han kunde sina saker och att det var farangernas cykelaffär, var några cyklister där när jag var och hämtade cykeln på morgonen, paratade med en Engelsman och fick lite tips.
20180321_121203.jpg
20180321_121211.jpg
20180321_121423.jpg

Blev en cykel på Bikenet, Fransmannens affär var också en fin välhållen butik på Sukhumvith.
Kändes som han kunde sina saker och att det var farangernas cykelaffär, var några cyklister där när jag var och hämtade cykeln på morgonen, paratade med en Engelsman och fick lite tips.
20180321_121203.jpg
20180321_121211.jpg
20180321_121423.jpg
Lycka till! Nu kommer du att vara ute och cykla långt mer än vanligt. ;)

20180321_121203.jpg
20180321_121211.jpg
20180321_121423.jpg
Nästa blir en racer ungefär som att byta en rallybil till en formula 1

Nä ja kör hellre en rallybil än en F1 samma som jag kör hellre motorcross än en vägmaskin, finns ju en anledning till att jag valde MTB.
Ok med rallybil men vägmaskin, du är ute och cyklar helt enkelt. Men välkommen till cykelvärlden oavsett hur fordonet ser ur

Ja vägmaskin,
Här har du en vägmaskin.
upload_2018-3-21_20-7-22.jpeg

Här har du motorcross.
upload_2018-3-21_20-7-43.jpeg

Var det så svårt att förstå man kan ju undra vem som är full, blev det vin till köttbiten trots allt?

HA HA. Det blev ingen vin tyvärr. Vägmaskinen ser inte riktigt ut som jag tänkte förstås. Rally kör man i skogsvägar, F1 på asfalt. Jag föredrar asfalt, har testat rally men anser att F1 är för mig .

Först frukost sen packa in cykeln i bilen, tar med mig den när jag skall köra sonen till skolan så tar jag premiärturen där uppe.
Jag har sett flera mountainbike köra in på en grusväg där ifrån skolans parkering så där skall jag börja.
App nedladdad, väska för telefonen som man kan sätta på ramen inhandlad så man kan se karta och fart, km etc hela tiden på tel ;)
Ingen ide att köpa någon cykeldator räcker ju att ladda ner en gratis app.
Fast Engelsmannen jag pratade med i cykelaffären tyckte att om jag skulle cykla in i skogar och obebyggda områden skulle jag handla på mig en emergency beacon tranciever som skickade ut position och nödmeddelande till min kontaktlista.
Helst aldrig cykla ensam på dem mountainbikespår som är för off.

Han gav mig tips om någon FB sida men glömde ju vad den hette där dom kör MTB uppe runt sjön etc och hade grupper för alla svårighetsgrader, fanns 4 MTB spår där sa han.

Ja en nödsändare är säkert inte fel om olyckan skulle vara framme. Om du ramlar eller blir ormbiten t ex. En billig livförsäkring kanske? Jag säger som det sägs i en säkerhetsutbildning vi har ombord: "Your Family Needs You". :wai:

Ute å cyklat i 48 min å förbrännt 110 kalorier, du får ta i lite Jonas [emoji23][emoji23][emoji6]
känner nog inte den appen av hur det var att cykla i lössand :)
Sen har jag ingen övervikt att förbränna jag skall inte ner ett kg, skall bara röra på mig så blodet får cirkulera lite, vikten har jag inget problem med :)
Bara cruisar runt, skall inte motionscykla.

Imorrn eller på Lördag beroende på vädret, skall ju komma in ett jäkla regnoväder över Thailand till helgen och har redan börjat här nu, så får jag dubbla antalet km, small step ;)
Då cyklar jag till sjön, blir det ingen inpackning av cykeln i bilen.

Du får börja ta i lite Jonas jag brukar köra tre mil i timmen ungefär när jag kör själv och fyra om jag har draghjälp. Fast jag är ju gammal så du har några år att komma ikapp :p

känner nog inte den appen av hur det var att cykla i lössand :)
Sen har jag ingen övervikt att förbränna jag skall inte ner ett kg, skall bara röra på mig så blodet får cirkulera lite, vikten har jag inget problem med :)
Bara cruisar runt, skall inte motionscykla.
Bara cruisa runt på en mbt slinga?
Jag är väl lite stollig men skulle aldrig kunna motstå att kämpa lite, sån jäkla go känsla, bara cruisa runt får bli när man blir gammal gubbe, typ 65 [emoji6]

Bara cruisa runt på en mbt slinga?
Jag är väl lite stollig men skulle aldrig kunna motstå att kämpa lite, sån jäkla go känsla, bara cruisa runt får bli när man blir gammal gubbe, typ 65
emoji6.png
Har inte kört på något MTB stråk än, körde in på en grusväg vid sonens skola och hamnade i någon lössand, tänk dig riktig lös sandstrand där fötterna sjunker ner och hjulspår med vallar.
Där gick det nog i 3 km/h fick mest kämpa med att ta mig fram överhuvudtaget utan att ramla ;)
Efter det blev det asfaltsvägar och cruisa runt.
Idag blir det asfalt först skall cykla bort till sjön och se om jag hittar MTB stråken, det här är ju inga områden jag är i vanliga fall så får ju orientera sig lite.

Liknande trådar

A
Svar
312
Visningar
17 K
A
A
Svar
25
Visningar
3 K