Captain Thailand
Aktiv medlem
Jag var tre dagar och tre nätter i Penang Georgetown 2001 och höll på att smälta i hettan och fukten. Gick man tre meter så hade man 5 taxichaufförer efter sig så efter ett dygn tog jag en buss till en bungalow uppe bland bergen vid stranden.
Det förundrade mig minns jag att stränderna låg uppe i bergen.
Då skulle jag passa på att ta ett dopp i havet men jag kom snabbt upp igen efter en brinnande smärta på halsen och ett stort rött märke som tog fyra dagar att läka.
En av dom tristaste platser jag besökt så jag var tacksam när jag äntrade bussen tillbaka till Thailand igen.
Det häftigaste på den resan var att få se riktig regnskog.
BTT
Jag har tillbringat ganska många månader totalt i Georgetown genom åren. Första gången var 1990. Jag tror jag aldrig haft problem med efterhängsna taxichaffisar. Bäst med Penang tycker jag är maten. Underbar blandning av olika asiatiska kök, inte minst det indiska, malaysiska och kinesiska. Sedan älskar jag strosa omkring i stadens gränder. Jag har gått många många mil i den staden genom åren, och är såklart van med värme.
Men tur att smaken är som baken, annars hade vi väl alla hamnat på samma ställe.