Myndigheterna förklarar krig mot gatuförsäljarna i Pattaya.

Bättre att man tar bort den fruktansvärda trafiken i Pattaya - . Eller ställ ut 200 matvagnar på Beachroad - då är det ingen risk man blir överkörd och dödad där.
Det är ju skandalöst hur löjligt lite man försöker skydda vanligt folk och turister. Inte minst på ett turistställe.
Nu leker man Kalle redig och ordning - och förbjuder fimpar och solstolar . Hur smarta är dom? Eller handlar det bara om vilka som skall lägga beslag på försäljning och stålar. De som säljer mat på gatorna är väl oftast från Isaan?

Hej

Tror också att ägare restauranger och butiker klagar på och vill ha bort gatuhandeln, dom ser ju dessa som en svår konkurrent som dom gärna skulle vilja bli av med.

Mvh isan lover

Varför vill så många göra Thailand svenskt. Jag gillar att allt inte är så himla perfekt. Det är en charm med röran tycker jag.

Hej

Samma här, jag är väldigt kluven i såna här frågor, Thailand är ju Thailand och jag har anpassat mig till ”röran” och t.o.m gillar den, hade Thailand varit likt Sverige hade dom nog inte haft ens hälften av det antal turister dom har idag.

Mvh isan lover

Hej

Samma här, jag är väldigt kluven i såna här frågor, Thailand är ju Thailand och jag har anpassat mig till ”röran” och t.o.m gillar den, hade Thailand varit likt Sverige hade dom nog inte haft ens hälften av det antal turister dom har idag.

Mvh isan lover
@Isan Lover ! Du har ett bra tänk!! Att det verkar lite rörigt i Thailand kan i Turisternas ögon kanske ses som oordning och skitigt..
Men skulle någon vilja att Thailand blir lika sjukt byråkratiskt styrt för att ha en butik som i Sverige? Kliniskt rent...
Rena skämtet!! Det är väl underbart med alla dessa små butiker... Att blanda ihop frågan med trafiksituationen i Thailand är väl fel..
Nu kan det ju vara skillnader mellan storstaden och beach byar mm..
För ett antal år sedan fanns det massor av trevliga butiker och gatuförsäljare i Phuket där vi brukade vara.. En otroligt fin atmosfär..
Men när juntan tog över, revs allt!!! Alla små butiker, restauranger, gatuförsäljare förbjöds. Solstolar på beachen blev förbjudna...
Vad hände??? Jo Turisterna kom inte mer.. Har kontakt med vänner där varje vecka.. Nästan helt dött nu..
De stora 5 star hotellen skapade egna beacher på deras områden... Turisterna lämnar inte hotellen mer än för en promenad och kanske ett dopp.

Önskar någon i Thailand att det skall vara som i Sverige? 10 000 olika miljökrav och blanketter innan man kan sälja en korv??
Gillar man ordning och reda med blanketter skall man stanna hemma.. Klipp gräset med sax.. PK till max!!! :p:p:p

@Isan Lover ! Du har ett bra tänk!! Att det verkar lite rörigt i Thailand kan i Turisternas ögon kanske ses som oordning och skitigt..
Men skulle någon vilja att Thailand blir lika sjukt byråkratiskt styrt för att ha en butik som i Sverige? Kliniskt rent...
Rena skämtet!! Det är väl underbart med alla dessa små butiker... Att blanda ihop frågan med trafiksituationen i Thailand är väl fel..
För ett antal år sedan fanns det massor av trevliga butiker och gatuförsäljare i Phuket där vi brukade vara.. En otroligt fin atmosfär..
Men när juntan tog över, revs allt!!! Alla små butiker, restauranger, gatuförsäljare förbjöds. Solstolar på beachen blev förbjudna...
Vad hände??? Jo Turisterna kom inte mer.. Har kontakt med vänner där varje vecka.. Nästan helt dött nu..
De stora 5 star hotellen skapade egna beacher på deras områden... Turisterna lämnar inte hotellen mer än för en promenad och kanske ett dopp.

Önskar någon i Thailand att det skall vara som i Sverige? 10 000 olika miljökrav och blanketter innan man kan sälja en korv??
Gillar man ordning och reda med blanketter skall man stanna hemma.. Klipp gräset med sax.. PK till max!!! :p:p:p
Är det därför som du bor i Sverige.:laugh:

Tänk att det är så intressant att skriva inlägg efter inlägg om ett land man har noll anknytning till.
Håller med IL, charmen med Thailand försvinner i takt med att ordning å reda införs, bättre att dom fokuserar på att lära folk parkera sina bilar och moppar än att jaga folk som försöker tjäna sitt uppehälle, va fn är Thailand utan dessa matvagnar?
Och vill bara tillägga att de i motsats till västerländska ordnade ställen säljer mat som är bra för hälsan. Istället för MC KFC och allt annat skit. Charmen är oordning håller jag med.

Är det därför som du bor i Sverige.:laugh:
Kan du annat än att ge spydiga kommentarer?? Tröttsamt.. Har inte sett något positivt av dig..
Känner en Gunnar från Landskrona som var lika dan.. Han flyttade till Krabi med en vän.. Hoppas det inte är du.. :wai::wai::wai:
Se livet liiiite mer positivt... :wai::wai: PS. Jag behöver inga svar från dig mer... Tack

Hej

Tror precis som du att många utlänningar både förväntar sig och gillar att allt inte är som i hemlandet, för mycket ordning och reda i kombination med förbud mot allt ifrån solstolar, parasoll, försäljning av öl och mat på stranden o.s.v är nog inget som tilltalar majoriteten av besökarna, dom enda som blir nöjda är väl dom som driver dom få lite exklusivare ställen som blir kvar.

Mvh isan lover

Kan du annat än att ge spydiga kommentarer?? Tröttsamt.. Har inte sett något positivt av dig..
Känner en Gunnar från Landskrona som var lika dan.. Han flyttade till Krabi med en vän.. Hoppas det inte är du.. :wai::wai::wai:
Se livet liiiite mer positivt... :wai::wai: PS. Jag behöver inga svar från dig mer... Tack
Livet i paradiset är underbart.Njuter av livet i det sköna Thailand.:thumbsup::thumbsup::thumbsup::thumbsup::thumbsup::thumbsup::thumbsup::thumbsup::thumbsup::thumbsup:.Mvh.Gunnar.

På tiden att dom anpassar sig till att trottoarer och vägar är till för trafikanter som i övriga världen.
Nej det var väl en tråkig och trist inställning.
Känslan jag minns när sitter i en taxi utanför flygplatsen och drar ett djupt andetag av lättnad i väntan på transport till någon plats i Thailand är frihet, frihet och någon slags skön laglöshet.
Nu skulle jag inte vilja ha samma tjolahopp-lagar i Sverige, men jag vill gärna vilja kunna resa till den.
Alternativet vore ju att ge Thailand medlemsskap EU.

Bättre att man tar bort den fruktansvärda trafiken i Pattaya - . Eller ställ ut 200 matvagnar på Beachroad - då är det ingen risk man blir överkörd och dödad där.
Det är ju skandalöst hur löjligt lite man försöker skydda vanligt folk och turister. Inte minst på ett turistställe.
Nu leker man Kalle redig och ordning - och förbjuder fimpar och solstolar . Hur smarta är dom? Eller handlar det bara om vilka som skall lägga beslag på försäljning och stålar. De som säljer mat på gatorna är väl oftast från Isaan?
Vist gateforseljaren er frå Isaan , då får du isaan-mat med masse chili .

Tillbaka
Topp