Thailands största musikfestival med 80 000 besökare avbröts av myndigheterna

Jepp, ett annat lysande projekt han nu sysselsätter sig med är marijuanatours till Buriram.

/ SatanG
Jag har alltid blivit varnad för att resa till Buriram. De säger typ att går du på krogen så vet du ingenting före du kanske vaknar till någonstans och är rensad.
Det sägs att det är vanligt försöka droga folk.
Ligger det något i det, eller är det bara ett rykte? Jag har varit där en gång, men såg inte till något anmärkningsvärt på två veckor.

Jag har alltid blivit varnad för att resa till Buriram. De säger typ att går du på krogen så vet du ingenting före du kanske vaknar till någonstans och är rensad.
Det sägs att det är vanligt försöka droga folk.
Ligger det något i det, eller är det bara ett rykte? Jag har varit där en gång, men såg inte till något anmärkningsvärt på två veckor.

Ingen aning men det låter som ett skröna. Det händer nog dock tunga affärer mellan Newin och Anutin där.
Själv håller vi till strax utanför Lahansai när vi besöker obygden så är novis på Buriram City.

/ SatanG

Ingen aning men det låter som ett skröna. Det händer nog dock tunga affärer mellan Newin och Anutin där.
Själv håller vi till strax utanför Lahansai när vi besöker obygden så är novis på Buriram City.

/ SatanG
Ok, det var inte speciellt långt från mig. Vi har båda Sa Kaeo som granne.
Jag har varit lite misstänksam angående den kommentaren om Buriram, låter lite som lantisar i Dalarna säger om Stockholm. Stadsmiljö brukar betyda att mer händer, men i den grad som vissa säger, är en helt annan sak.

/ SatanG

Hej

Även jag har hört att Buriram har en historia av maffiaverksamhet och att Newin familjen är högsta hönset även i dom lite mer olagliga affärerna, en period på sent 90-tal och tidigt 2000-tal förekom dessutom ett även för Thailand stort antal mord på politiker, bychefer och andra med makt, gissar att det var en viss familj som gick segrande ur den striden.

Men Newins familj är ju smarta och gör mycket för staden och regionen, så dom är väldigt populära där och det kan nog inget ändra på, men det skulle nog inte vara smart att som journalist börja rota i deras förflutna ovh affärer.

Mvh isan lover

Hej

Det är ju Thailands största musikfestival som återkommer årligen, den har mig veterligen inte haft något politiskt inslag tidigare, det var väl mer den nuvarande situationen med studenterna som gjorde att någon grupp passade på att belysa den biten.

Men ur pandemins synvinkel är det ju inte så lyckat att samla 80 000 på ett festivalområde med trängsel framför scenen o.s.v.

Mvh isan lover
Tror att det är svårt att skylla på pandemin när det officiellt inte finns någon Thailändsk spridning.
Kan det vara som så att det fanns risk för något politiskt utspel i samband med koncernen.

Hej

Ja det är ju många som har varit inne på att det kan vara en fördel under en pandemi att ett land är en diktatur och styrs av en diktator som inte behöver ta några som helst hänsyn till hur beslut, restriktioner och stängda gränser påverkar privata företag, arbetslöshet eller medborgarnas liv m.m.

Göran Persson fattade ju på sin tid många kontroversiella beslut och stod på sig mot opinionen när han sanerade Sveriges ekonomi efter krisen, partiet tappade väljare men han gjorde det han ansåg vara nödvändigt.

Mvh isan lover
kommer ihåg att någon yttrade när börsen gick ner- Vad har Göran nu sagt.

Har för mig att han sa stabilitet.

Så var det ja, i kombination med ekonomisk utveckling, ännu värre.

*Slående stabilt ** ”För mig är det oerhört slående vad politisk stabilitet betyder för ekonomisk utveckling när man ser det kinesiska exemplet”

Nedstängningan var enbart en konsekvens av att en del undomar visade misdnöje med överheten bl.a. tre fingrar i luften. Dett enligt frugan. Virus var bara svepskäl.

Hej

Arrangörerna av musikfestivalen Big Mountain kommer att åtalas för att dom inte stängde ned när hälsomyndigheterna beordrade detta.
.

Mvh isan lover

Så var det ja, i kombination med ekonomisk utveckling, ännu värre.

*Slående stabilt ** ”För mig är det oerhört slående vad politisk stabilitet betyder för ekonomisk utveckling när man ser det kinesiska exemplet”

förlåt
Precis min minnesbild jag var vist lite för vag där i min kommentar. Det innebär inte kommunism utan vad näringslivet behöver veta för att planera sin verksamhet. Att reglerna gäller över tid. Ändras spelreglerna efter byte av makthavare innebär det en massa kostnader för företagen. för företagens planering av verksamhet är det viktigt att veta vad som gäller om 5 år. tror att det var det som Göran menade.

Nedstängningan var enbart en konsekvens av att en del undomar visade misdnöje med överheten bl.a. tre fingrar i luften. Dett enligt frugan. Virus var bara svepskäl.
Sannolikt. Men undrar om eftersom de använder sånt argument så undrar jag över om siffrorna för smittspridning stämmer. Om de stämmer så är skälet politiskt.

Liknande trådar

A
Svar
2
Visningar
1 K
A

Tillbaka
Topp