andrejsdenruskige
Forumveteran
Hur fn svänger man ut höger ur en rondell i Sverige?
Det vette fan. Men ännu knepigare blir det med vänster
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature currently requires accessing the site using the built-in Safari browser.
Jag har frågat flera gånger men dom svarar med generiska politikersvar att "ytterligare utredning krävs i ärendet". Sverige har lyckats skapa en bitter och arg medborgare som inte vill Sverige speciellt väl längre tyvärr.Okay. Ja, då har du fått ett skäl till avslaget och därefter ej överklagat och därmed är du fast i deras klor. Då man bara får begära avgörande i ärende en gång.
Hoppas det skälet är tydligt så du kan se vad som saknas för att de skall kunna göra en korrekt bedömning.
Har du varit i kontakt med handläggaren för att få klarhet i vad som dröjer?
Tråkigt att du råkat illa ut med dem. Min upplevelse var som tidigare redovisat nästan bara positiv.
Och hur mår du då ???
Jo, om du har diabetes , men du får inte diabetes pga av att du äter socker
Finns massor av detta som jag redan visste
Diabetes får man inte av att äta mycket socker. Man är fortfarande inte helt säker på vad orsaken är. Man vet att ärftliga faktorer spelar in och att vita blodkroppar angriper de så kallade beta-cellerna i magspottkörteln som producerar insulin. Däremot kan ett högt intag av socker göra att man går upp i vikt och riskerar att drabbas av typ 2 diabetes (åldersdiabetes). Det är det totala kaloriintaget som är viktigt (inte bara sockret) och märker man att man börjar utveckla bukfetma är det ett varningstecken för typ 2 diabetes.
Professor Jan Nilsson
Du kan ju säga att det är en white russian?Kan bli lite söligt om jag kommer i groggen men då ger jag den till nån törstig vän.
Ja, men jag lämnar åt din fantasi vilken halva jag finner mest intressant!Antar bara den ena halvan, eller?
Absolut, svänger du vänster är det säkert många som blir förbannade och börjar skriva i denna tråd.Nu får du tänka ett varv till @nmax
Ja, rakt fram är inte att tänka på!Det vette fan. Men ännu knepigare blir det med vänster
Mossfolket , nu börjar du låta som vänsterpöbeln , 5555 Finns massor av forskare so påstår samma ,tog bara en i mängden jag fann .. men dessa passade kanske inte . Du löper större rik om du är obes , Ja, Men obes blir du av bla för mycket kolhydrater och för litet motion , Även stort födointag ger dig fetma , Inte socker för att det just är socker. man kan bli i stort sett frisk från typ 2 om du motionerar samt minskar födointag ,samt undviker kolhydrater Det är korrekt och finns massor av bevis på detta , men har väl inte med bara socker att göra , utan för lite motion samt för stort födointag .Jan Nilsson tillhör ju mossfolket. Dom har haft fel så länge att dom inte längre kan erkänna att dom hela tiden haft delvis fel. Diabetes 1 där kroppen inte kan producera eget insulin. Ja den sjukdomen beror nog inte på socker. MEN ditt sockerintag (läs allt socker, inkluderar kolhydrater) bör hållas strikt. Vid diabetes 2 kan kroppen tillverka eget insulin men kroppens celler reagerar inte längre och kan ta upp sockret (glukos). Ofta beror det på att man ätit just för mycket socker. Återigen för kroppen är även kolhydrater socker. Man blir fet av socker men diabetes kommer inte av fetma. Men det går fortare att bli fet än att kroppen blir utmattad och inte längre kan ta upp sockret ur blodet. Då får man medicin som gör cellerna känsligare och personen fortsätter trycka i sig för mycket socker. Tillslut måste man börja ta insulin för att få cellerna att reagera. Ät mer socker bara att lösa med mer insulin. Gå till källan istället. Dra ned kraftigt på sockret och har det inte gått förlängt så kan man faktiskt bli frisk från diabetes 2. Men mossiga läkare som han du citerar anser ju att även diabetes 2 är kroniskt. Vad tror du läkemedels industrin tjänar på alla diabetiker? Vad tror matindustrin tjänar på att vi äter billig skitmat som är full av energi men tom på näring?
Jag har frågat flera gånger men dom svarar med generiska politikersvar att "ytterligare utredning krävs i ärendet". Sverige har lyckats skapa en bitter och arg medborgare som inte vill Sverige speciellt väl längre tyvärr.
Det är dock kul att höra att det gick bra för dig.
Det känns som att vi inte får hela historien här.
Det är väldigt lite som ska uppfyllas för att ett uppehållstillstånd ska beviljas.
Ekonomi, bostad och att förhållandet är seriöst.
Det är egentligen bara det som ska till.
Och den hemliga ritualen, glöm inte den.
Mossfolket , nu börjar du låta som vänsterpöbeln , 5555 Finns massor av forskare so påstår samma ,tog bara en i mängden jag fann .. men dessa passade kanske inte . Du löper större rik om du är obes , Ja, Men obes blir du av bla för mycket kolhydrater och för litet motion , Även stort födointag ger dig fetma , Inte socker för att det just är socker. man kan bli i stort sett frisk från typ 2 om du motionerar samt minskar födointag ,samt undviker kolhydrater Det är korrekt och finns massor av bevis på detta , men har väl inte med bara socker att göra , utan för lite motion samt för stort födointag .
Den här borde alla läsa:
Provläs:
Ett sötare blod
Att GI-kost och LCHF påverkar vikten är välkänt; massor av böcker, recept och tidningsartiklar finns skrivet om det, men att hålla sig till GI och LCHF har fler fördelar än så. Ett sötare blod berättar om hur maten vi äter kan leda till olika krämpor och sjukdomar – och tvärtom: hur maten kan...books.google.se
F ö, cancerceller har en annorlunda metabolism, är väldigt energikrävande och kan bara använda "socker" som energikälla. Andra celler kan "bränna" fett och proteiner om man skulle få "slut" på glukosen. Cancerceller är dessutom värmekänsligare, så ha inte för bråttom med att dämpa febern när ni får en förkylning - 39*C ett dygn kanske är det bästa som har hänt.
Hundar kan läras att genom att lukta på utandningsluften känna om man har "cancermetabolism" i kroppen.
Hej
En av dom saker avregleringen och dom privata apoteken har kritiserats för av konsumentorganisationer och ansvarig myndighet är just att dom privata apoteken inte håller den tid dom har utlovat för att beställa hem och få hem medicin, en annan sak dom kritiseras för är det kraftigt bantade sortimentet och till det kan vi numera lägga till öppettiderna.
Ditt argument om att dom privata apotekens bristfälliga sortiment och vilja att inte lagerföra utan beställa mediciner först när dom efterfrågads skulle bero på att medicin via avregleringen helt plötsligt skulle ha blivit en ”färskvara” köper jag inte alls, det kan ju inte vara svårare att lagerhålla en vara med bäst före datum på Apoteket AB eller ex.vis Apoteksgruppen, det resonemanget köper jag inte alls.
Sen bor du ju själv i en relativt stor stad om jag inte minns fel, just detta tror jag är anledningen till att du inte verkar förstå vad avreglering och privatiseringar av apotek har inneburit på vår Svenska landsbygd, jag är inte så säker på att människor i glesbygd stämmer in i dina hyllningar av dom privatägda apoteken.
Mvh isan lover
Jag tror att det är dags för @nmax att göra ett nytt förarprov i Sverige. Men han vill kanske leka rondellhund i mitten av cirkulationsplatsen? Thai driving duger inte i Sverige.Det är det normala i Sverige, i Thailand svänger man ut vänster.
Jag tror att det är dags för @nmax att göra ett nytt förarprov i Sverige. Men han vill kanske leka rondellhund i mitten av cirkulationsplatsen? Thai driving duger inte i Sverige.