Naken falang vandrade omkring i Pattya och greps av polis.

Hej

Så har det dock inte stått i vare sig min visumansökan eller stämplar i pass sedan 1985.

Återigen, det finns en egen tråd om Uppehållstillstånd och visum, kanske borde du vara aktiv i den med ditt intresse för Visum, länkar till den nedan.

Uppehållstillstånd och visum mm

Här har vi samlat frågor som rör visum, uppehållstillstånd (UT, PUT) , arbetstillstånd, studietillstånd och medborgarskap.
thaisnack.se

thaisnack.se

Mvh isan lover
OMG.....

Är turist en förolämpning på dina semesterresor på några månader utanför Sverige?

Hej

Så det fanns alltså inte någon grund för det du påstod ?

Sen finns det ju faktiskt en egen tråd om Uppehållstillstånd och visum, kanske borde du vara aktiv i den med ditt intresse för Visum, länkar till den nedan.

Mvh isan lover
Om du har så svårt för att bli rankad som turist så går det använda ordet besökare, bor du på heltid så blir du

"uppmönstrad" till expat om det är det du strävar efter?

OMG.....

Är turist en förolämpning på dina semesterresor på några månader utanför Sverige?
Hej

Det borde du nog kanske fråga dig själv, jag har nog aldrig blivit kallad för turist på över 30 år, det är nog rätt så ovanligt att turister jobbar med jordbruk i en av landets minst utvecklade regioner. Men jag ser fortfarande ingen direkt koppling i dina inlägg till ämnet för tråden ?

Mvh isan lover

Hej

Det borde du nog kanske fråga dig själv, jag har nog aldrig blivit kallad för turist på över 30 år, det är nog rätt så ovanligt att turister jobbar med jordbruk i en av landets minst utvecklade regioner. Men jag ser fortfarande ingen direkt koppling i dina inlägg till ämnet för tråden ?

Mvh isan lover
Vad du gör på din semester har liksom ingen betydelse. Du är turist.

Om du har så svårt för att bli rankad som turist så går det använda ordet besökare, bor du på heltid så blir du

"uppmönstrad" till expat om det är det du strävar efter?
Hej

Jag strävar inte efter någonting, jag har redan nått mina personliga mål i Thailand.

Vad Kurant rankar mig som är ju helt ointressant, jag åker ju til Thailand för Thailändarnas skull, det är dom jag vill leva, bo, arbeta och vara tillsammans med och på den vägen är det.

Mvh isan lover

Hej

Mvh isan lover
De flesta turister som jobbar perioder utomlands väljer andra sysslor.

Hej

Du får som sagt kontakta Thai Immigration om dina problem och missnöje med nuvarande typer av Visum och säga till att du inte tycker att det spelar någon roll vilken typ av Visum folk söker och att alla oavsett typ av Visum borde registretas som Turister.

Jag kan som sagt bara önska dig lycka till med detta, men tror tyvärr inte att du kommer att ha någon större framgång med det här.

Du undrar vad jag skriver i min Visumansökan och för O-visa (1-års Family Multiple entry) är det som vanligt vistelse i vårt hem i byn, tillsammans med familj, släkt och vänner, är man gift och har fru och barn som är Thailändska medborgare så har det aldrig varit några problem och mig veterligen har du inte fått igenom några ändringar hos Thai Immigration ännu och jag tvivlar på att du någonsin kommer att få det. :)

Mvh isan lover
Visa O 1 årigt multiple entry är borttaget, max 90 dagar nu.
Du kan knappast haft det på din turistresa i vintras, om dom inte har återinfört det.
Skall man vara fastboende får man göra om sitt visa O spouse/family till ett extension med 90 dagarsrapportering.
Och det får inte du på dina turistresor.

Visa O 1 årigt multiple entry är borttaget, max 90 dagar nu.
Du kan knappast haft det på din turistresa i vintras, om dom inte har återinfört det.
Skall man vara fastboende får man göra om sitt visa O spouse/family till ett extension med 90 dagarsrapportering.
Och det får inte du på dina turistresor.
Hej,

Jag är lite förvånad över ert intresse för mig som person, visumtyper o.s.v, kanske speciellt i en tråd som handlar om något helt annat, men det hjälper ju bevisligen inte att hänvisa till den tråd där ämnet möjligtvis hör hemma.

Som du kanske kommer ihåg så skrev jag häromdagen att vi vistades i Thailand mellan 3 och max 6 månader per år fram tills pandemin, där tog det lite stopp för vår del och det blev ett uppehåll en vinter under pandemin, efter detta har pojken börjat på gymnasiet där det inte längre går att ta ledigt 3 månader per åt, själv har jag opererat hjärtat och kunde tyvärr inte åka ned alls förra vintern.

I år kommer vi iväg men vi kommer inte att kunna stanna våra normala tre månader i år heller eftersom vi fortfarande inte vill lämna pojken hemma själv, så vi har beslutat att bara stanna 1 1/2 månad mer går dom inte med på för pojkens del, men nästa år blir han 18 år och får eget körkort o.s.v så då klarar han sig själv hemma, då kan jag och frugan stanna lika länge som vanligt igen.

Vilken typ av visum vi kommer att få nästa 3 månaders resa 2026/2027 är inget jag oroar mig för alls, som gift med Thailändsk fru och barn behöver man knappast oroa sig för det.

Mvh isan lover

Hej,

Jag är lite förvånad över ert intresse för mig som person, visumtyper o.s.v, kanske speciellt i en tråd som handlar om något helt annat, men det hjälper ju bevisligen inte att hänvisa till den tråd där ämnet möjligtvis hör hemma.

Som du kanske kommer ihåg så skrev jag häromdagen att vi vistades i Thailand mellan 3 och max 6 månader per år fram tills pandemin, där tog det lite stopp för vår del och det blev ett uppehåll en vinter under pandemin, efter detta har pojken börjat på gymnasiet där det inte längre går att ta ledigt 3 månader per åt, själv har jag opererat hjärtat och kunde tyvärr inte åka ned alls förra vintern.

I år kommer vi iväg men vi kommer inte att kunna stanna våra normala tre månader i år heller eftersom vi fortfarande inte vill lämna pojken hemma själv, så vi har beslutat att bara stanna 1 1/2 månad mer går dom inte med på för pojkens del, men nästa år blir han 18 år och får eget körkort o.s.v så då klarar han sig själv hemma, då kan jag och frugan stanna lika länge som vanligt igen.

Vilken typ av visum vi kommer att få nästa 3 månaders resa 2026/2027 är inget jag oroar mig för alls, som gift med Thailändsk fru och barn behöver man knappast oroa sig för det.

Mvh isan lover
Läste du ens vad jag skrev?
Jag skrev att visa O spouse/family 1 årigt multiple entry existerar inte längre om dom inte har återinfört det.
Du påstod i ditt inlägg jag citerade att det var det du hade på dina turistresor.
Jag skrev att det kan du inte haft när du turistade i vintras eller vintern innan det om du nu inte var nere på din årliga turistresa i år.
Om dom inte har återinfört det.
Du svara ju på nåt helt annat??

Skriv vettigare inlägg och du slipper bli besvarad.

Provocerar man och hittar på kommer det tillbaka.
Hej

Jag finner inget provocerande alls i mina inlägg i ämnet, det märkligaste här är väl att en del envisas med att diskutera visum i en tråd som handlar om något helt annat.

Nu ska jag ut och fiska hummer så nu får ni fortsätta den här diskussionen på egen hand.

Mvh isan lover

Hej

Jag finner inget provocerande alls i mina inlägg i ämnet, det märkligaste här är väl att en del envisas med att diskutera visum i en tråd som handlar om något helt annat.

Nu ska jag ut och fiska hummer så nu får ni fortsätta den här diskussionen på egen hand.

Mvh isan lover
Dags att ut och leka hobbyfiskare 55555.

Hej

Jag har vistats i Thailand mellan 3 och max 6 månader per år från 1985 fram tills pandemin, ibland har vi besökt Thailand flera gånger på ett år o.s.v, då har det varit bra med 1 års O-visa multiple entry för familjeanknytning, jag tror personligen att det är bäst att var och en ansöker om Visum på egen hand och själva väljer vilken typ av Visum som passar just dom bäst.

Mvh isan lover
Det diskuteras dagens visumsregler och inte vad som gällde för 20 är sedan. Sluta med ditt tjafs. Så länge jag varit medlem på det här forumet har du endast besökt Thailand som turist.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp