Nätverk i stockholm

Det roliga är att man förstår mera än man pratar för förståelsen kommer först. Att få flyt i talet kräver rätt mycket övning.
Jag är nog lite som Birger, pratar en hel del och förstår mera. Numera vågar ingen säga högt något hemligt om mig. De vet detta numera.
Annars tycker inte att thai inte skulle vilja att vi inte lär språket har i te upplevt det så. Noi tycker det är kul att jag går själv och handlar byggvaror och hon vet att det är lönlöst att komma med farangpriser.
Språket gör det dubbelt så bra att leva här tycker jag. Visserligen har jag mycket att lära än men visste detta sedan tidigare. Det känns hopplöst ibland hur lätt som helst i land, ungefär som livet.
Tänk också att det är ingen som kan lära dig språket, gör som Birger jobba på det.
Elwcrona skulle säga till dig att lägger du två timmar varje dag på att lära dig thai så behöver du ingen lärare gör som Birger beskriver.

Det kanske beror på i vilka kretsar man rör sig om omgivningen vill att man skall förstå thai :)

Varför tröttnade jag för ett år sen , men inte bara det , fanns andra anledningar , barnen här i Sverge mm.. men vi börjar tala om en återflytt , valet 2018 bestämmer vart Sverige och jag hamnar i livets slutskede ;)
Låter lite dramatiskt. Om du bosätter sig här kan barnen komma o hälsa på.
Ofta är kontakten inte sämre med lång avstånd. Idag går det att hålla kontakt via internet, jag upplever det inte som problem mellan mig och mina barn.

Låter lite dramatiskt. Om du bosätter sig här kan barnen komma o hälsa på.
Ofta är kontakten inte sämre med lång avstånd. Idag går det att hålla kontakt via internet, jag upplever det inte som problem mellan mig och mina barn.
Kan säga att jag förlorade vårdnaden om min då 13åriga grabb som bor hos min ex här i Sverige , Hon tog en advokat som började processa , jag anförde att jag höll kontakt nästan dagligen med grabben via skype, men det ansåg inte rätten att det räckte ,slutligen så ansåg jag att det inte gagnade grabben med en utdragen vårdnadstvist utan hon tog då vårdnaden , nu är han snart 16 år så nu spelar det ju ingen roll , men börjar även jag tycka att de kan väl hälsa på mig , de jobbar och jag har bara pension , Inga problem för oss att flytta ,, säljer av allt igen samt drar , boendet är ju klart

Kan säga att jag förlorade vårdnaden om min då 13åriga grabb som bor hos min ex här i Sverige , Hon tog en advokat som började processa , jag anförde att jag höll kontakt nästan dagligen med grabben via skype, men det ansåg inte rätten att det räckte ,slutligen så ansåg jag att det inte gagnade grabben med en utdragen vårdnadstvist utan hon tog då vårdnaden , nu är han snart 16 år så nu spelar det ju ingen roll , men börjar även jag tycka att de kan väl hälsa på mig , de jobbar och jag har bara pension , Inga problem för oss att flytta ,, säljer av allt igen samt drar , boendet är ju klart
Tråkigt att det blir dragkamp om barnen. Så tog det slut ed min ex nr 2. Det var ständig kamp om barnens gunst till slut sa ja stopp jag drar, det var ju inte mina barn.
Jag har haft kontakt med hennes barn efteråt men tycker det är tragiskt att båda föräldrar inte förstår att alla har rätt till sin mamma och pappa.
Annars är det omöjligt att uttala sig om andras situation du får helt enkelt göra som du anser vara bäst. Det är antagligen det enda rätta.

Hej! Jag undrar om det finns några nätverk i stockholmsområdet med thailändare som flyttat hit? Jag och min flickvän planerar för att hon ska flytta till mig här i sverige inom en snar framtid och det skulle nog underlätta lite för henne att få komma i kontakt med människor som genomgått den processen redan.Eller för oss bägge såklart. Det är ju ett stort steg att rycka loss sina rötter och byta land och kultur. Tack på förhand.
/Shilton
Hoppas din fru kan läsa thai,länken här är för thai svängerska i sverige.hoppas den hjälper ett o annat.
http://www.ladyinter.com/forum_topics.asp?FID=39

http://www.thai.lifeinsweden.org/ประเทศสวีเดน/สตอกโฮล์ม/

Senast redigerad av en moderator:

Liknande trådar

M
Svar
2
Visningar
2 K
Anonym
A
P