Varning för PhiPhi I Stockholm

• Trådstartare Trådstartare pompelipossa
  • Start datum Start datum

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"Jo-Be " sa:
Knoll och Tott genomför en SANDLÅDE FIGHT över en skålris, när ska ni blir ni vuxna??? :reta:

Vet inte om jag är Knoll eller Tott i sammanhangen, men jag genomför en sandlåde fight över RESPEKT som hela tråden handlar om....

Enligt mig alltså.... ;D

"Per Olav " sa:
Ledsen callisma..

Du kommer inte med någon ny information och tillför inte diskussionen något nytt.

Enligt min uppfattning bekräftar du att ägaren nekar gästerna att ta med ris i doggybag och att han fölger efter kunder ut på gatan. Enligt mitt tycke ett uppförande som inte kan betraktas som annat än respektlöst.

Tror knappast det är tillfälligt att du
a) blir medlem här i dag
b) var på restaurangen under händelsen
c) skriver i denna tråd direkt efter medlemskap.

Men...
Det är ju bara vad jag tror...

Så du anser dig veta mer om händelsen? Fråga TS om jag var där då? Jag själv sa till honom att lugna ner sig, satt med vit tröja rakt framför honom.

Blev medlem just för att svara på denna tråd, eftersom TS skrek ut att han skulle varna för phi-phi island på alla nätforum kände jag mig förpliktigad att försvara dem. Inte så svårt att googla fram denna tråd. Det rör mig inte i ryggen om du inte tror mig.

Tycker bara det är tråkigt att vilken idi*t som helst kan gå in och förstöra en hederlig restaurangs rykte på 10 minuter.

Försök att läsa mellan raderna. Restaurangägaren gick alltså ut och hotade gästen för att han hade bidragit till en ekonomiskt förlust för restaurangen i form av förlorat ris som skulle återanvändas? Och för detta skulle TS bli utsatt för våld..?

Hej callisma, som sagt kommer du inte med någon ny information alls och bidrager därför inte speciellt mycket till att avsluta detta sorgliga kapitel, snarare tvärt emot.

Har inga som helst planer på att läsa mellan raderna, åtminstone inte innan du har läst det som står i raderna.

Lite fakta:
Jag har på inget sätt eller vis påstått att restaurangen återanvänder mat.
Jag har inte påstått att jag vet mer om händelsen.
Jag påstår inte att ägaren hotat någon.

Det jag reagerar på är att det tydligen skall vara ok (enligt vissa) att ägaren slänger mat i stället för att låta kunden ta med sig den hem, och att det också är ok att följa efter en kund ut på gatan och börja diskutera respekt över en skål ris.

Just detta sista, med att gå ut på gatan och argumentera med en kund er något av det mest respektlösa en restaurangägare eller anställd kan göra enligt mitt tycke.

Men det skall också sägas att jag hade aldrig gjort vad TS gjorde, så jag stöder inte hans uppförande heller på något sätt eller vis.

"Per Olav " sa:
Hej callisma, som sagt kommer du inte med någon ny information alls och bidrager därför inte speciellt mycket till att avsluta detta sorgliga kapitel, snarare tvärt emot.

Har inga som helst planer på att läsa mellan raderna, åtminstone inte innan du har läst det som står i raderna.

Lite fakta:
Jag har på inget sätt eller vis påstått att restaurangen återanvänder mat.
Jag har inte påstått att jag vet mer om händelsen.
Jag påstår inte att ägaren hotat någon.

Det jag reagerar på är att det tydligen skall vara ok (enligt vissa) att ägaren slänger mat i stället för att låta kunden ta med sig den hem, och att det också är ok att följa efter en kund ut på gatan och börja diskutera respekt över en skål ris.

Just detta sista, med att gå ut på gatan och argumentera med en kund er något av det mest respektlösa en restaurangägare eller anställd kan göra enligt mitt tycke.

Men det skall också sägas att jag hade aldrig gjort vad TS gjorde, så jag stöder inte hans uppförande heller på något sätt eller vis.

Första stycket var direkt tillägnat dig Per Olav. Resten av mitt inlägg är till för de andra som faktiskt tror på TS.

Du verkar ha missuppfattat scenariot. Efter incidenten med ölen så gick TS och hans tjej ut från restaurangen. Efter några minuter stormar TS in rosenrasande i restaurangen och börjar skrika till gästerna att de äter mat som någon annan ätit av, han ska anmäla till hälsovårdsmyndigheten och skriva varningar på alla forum. Förmodligen ville inte ägaren ställa till en scen inne i restaurangen och följde då med honom ut + att ge tillbaka 20 lappen som han slängt på disken.

Att phi-phi island inte vill ge ut doggy-bags är väl upp till dem. Det handlade väl om att han beställt in extra ris, de har väl nån policy om det. Man kan ju reagera på detta som man vill, men inom rimliga gränser.

callisma,
Vet du vad, det är möjligt att jag har missuppfattat scenariot...

Men du är den förste som förnekar att ägaren följde efter en kund ut på gatan och gick i svaromål med denne.
Ägaren själv förnekar det inte, och TS påstår att så var fallet. Värför skulle jag tro mera på dig än på dessa båda? Du erkänner ju trots allt att du blev medlem här med det enda målet att försvara restaurang Phi Phi Island..

Men..
Det hela är utagerat nu och du kan komma med vilka påståenden du vill, det är nämligen redan försent.
Samtliga som har deltagit och samtliga som har läst tråden har gjort upp sig en mening om restaurangen och ju mera du försöker skönmåla det hela ju värre blir det.

Jag skrev i ett tidigare inlägg att jag sannolikt inte kom till att besöka restaurangen, för att jag så sällen upphåller mig i Stockholm. Nu har jag ändrat mig. Jag kommer aldrig att sätta mina ben i restaurang Phi Phi Island om så jag blir tvungen att stanna månader i Stockholm och restaurang Phi Phi Island är den enda restaurangen i stan...

Jag bor inte i Stockholm så jag vet inte ens vilken restaurang som ni pratar om.
Men att som någon skrev att callisma blev medlem idag pga denna tråden, det stämmer ju.
Men TS pompelipossa har ni kollat upp när han blev medlem? 2006, han har inte skrivit ett dugg här sen dess, förräns tills nu.
Den ena vill med andra ord svartmåla en restaurang, den andre vill försvara samma restaurang.

Vem som har rätt eller fel i detta fallet dömer den som läser, vi alla tolkar ju det vi ser på vårat sätt.

Sen tycker jag att det spelar ingen roll om callisma är nyreggad på forumet i bara ett syfte, för TS enligt mej skrev ju sitt inlägg med bara ett syfte också.

Läs min text igen. Jag skrev att ägaren följde med honom ut. Jag förnekar alltså inte detta.

Vad är det du blir så upprörd över? Vad är det för fel med att jag skapar ett konto för att försvara phi-phi island?

callisma, är inte upprörd över att du blev medlem för att försvara phi-phi island.
Är faktiskt inte upprörd alls..

Och jag vill verkligen inte försvara TS och sättet han uppförde sig på.

Kan ju försöka beskriva min reaktion en gång till (tror väl inte det går hem denna gången heller).

1. en policy som går ut på man heller slänger mat än att låta kunden få med sig den, kan jag inte förstå. Tolkar detta som liten respekt för en kund.

2. Att följa efter/med en kund ut är det mest respektlösa jag kan tänka mig.

"Per Olav " sa:
callisma, är inte upprörd över att du blev medlem för att försvara phi-phi island.
Är faktiskt inte upprörd alls..

Och jag vill verkligen inte försvara TS och sättet han uppförde sig på.

Kan ju försöka beskriva min reaktion en gång till (tror väl inte det går hem denna gången heller).

1. en policy som går ut på man heller slänger mat än att låta kunden få med sig den, kan jag inte förstå. Tolkar detta som liten respekt för en kund.

2. Att följa efter/med en kund ut är det mest respektlösa jag kan tänka mig.

1. Finns dock säkert nån baktanke med att kunder inte ska kunna beställa in extra ris så man på så sätt får med sig en gratis rätt. Men jag förstår din ståndpunkt här.

Just denna policy är dock lite OT här. Det är inte det jag satt i försvar, utan det jag reagerar på är att ts fått för sig att maten återanvänds och jag försöker bara se till att folk ifrågasätter hans trovärdighet.

2. Absolut, men ibland så är ordspråket "kunden har alltid rätt" inte försvarbart. När en kund förnedrar ägaren genom att hälla öl i maten, skrika på kunderna, hota med att skicka myndigheter osv.. Då skulle jag också hellre ta diskutionen utanför restaurangen och jag skulle definitivt konfrontera honom.

Ok, vi har olika syn på doggybag, och jag förstår iofs restaurangens synpunkt med. Fast då kunde man vänligt erbjuda kunden att köpa med sig lite ris för en billig peng (eller en dyr peng, vad vet jag).

Men, den restaurang ägare eller personal som följer efter mig ut och börjar diskutera med min fru på ett språk jag inte förstår, får faktisk räkna med att jag kommer att reagera mycket häftigt. Det kan ju vara att kunden inte alltid har rätt, men det ger inte ägare/anställd rätt att fortsätta diskussionen ute på gatan.
Och jag har lite svårt att förstå att man förnärmar någon med att hälla öl i maten..???

Däremot hade inte jag heller accepterat någon kund som skriker på de andra kunderna, fast jag har ju lite svårt att förstå att någon gör så utan att vara provocerat. Om så var fallet eller inte denna gång vet jag ju inte..

Som jag förstod det så hade de erbjudit honom att ta med riset för 20kr. Därav den demonstrativa gesten att kasta den på disken när han storma in.

För mig är det också svårt att förstå att man reagerar på samma sätt som ts oprovocerat, och det är nog därför hela scenariot låter så surrealistiskt. Vad jag hoppas och tror så var allt bara ett stort missförstånd som uppstod med fel person.

Men men, finns många sätt att se det på. Jag hoppas bara att phi-phi islands rykte inte försvagas pga denna forumstråd. Vill kunna äta där i fortsättningen :)

/Callisma

"Per Olav " sa:
callisma,
Vet du vad, det är möjligt att jag har missuppfattat scenariot...

Men du är den förste som förnekar att ägaren följde efter en kund ut på gatan och gick i svaromål med denne.
Ägaren själv förnekar det inte, och TS påstår att så var fallet. Värför skulle jag tro mera på dig än på dessa båda? Du erkänner ju trots allt att du blev medlem här med det enda målet att försvara restaurang Phi Phi Island..

Men..
Det hela är utagerat nu och du kan komma med vilka påståenden du vill, det är nämligen redan försent.
Samtliga som har deltagit och samtliga som har läst tråden har gjort upp sig en mening om restaurangen och ju mera du försöker skönmåla det hela ju värre blir det.

Jag skrev i ett tidigare inlägg att jag sannolikt inte kom till att besöka restaurangen, för att jag så sällen upphåller mig i Stockholm. Nu har jag ändrat mig. Jag kommer aldrig att sätta mina ben i restaurang Phi Phi Island om så jag blir tvungen att stanna månader i Stockholm och restaurang Phi Phi Island är den enda restaurangen i stan...

"Så det betyder att jag har läst en massa skitsnack av en person,då kan man inte tro på det han skriver för jag har rätt.
Så nu ska alla härinne ta ställning om man ska lita på den personen eller mig."

Du förstår väl hu befängd du låter, en person som i fyllan anser att han har blivit felbehandlad av en krog ska då får raljera på en massa forum oemotsagd för om någon reagerar på den personen, så anser t.ex du att det bevisar att den fulla personen har rätt. Tycker att det finns många frågetecken angående situationen från båda parter men självklart måste man beakta att det är två helt olika åsikter där båda anser att dom har rätt. Sen om Callisma var där och uppfattade situationen som hon skriver så tycker jag att man verkligen ska ha det i åtanke över vad hon har skrivit.

Over and Out

Senast jag var och åt på resturang i Thailand och inte avslutade/åtupp allt, så begärde jag att få maten med mig hem, de var jäklar inga problem att få med sig riset och resterande mat.

Detta löjliga beteende över en skålris i sverige och resturang Phiphi, är så tusan i mig över mitt förstånd mellan PP och TP.
Är en av partena missnöjd så kan han faktiskt ta kontakt med ARN(allmänna reklationsnämden)över resturangens handlande, att hota med miljö och hälsvårds nämnden är ganska döfött, skulle inte tro att resturang missköter sin hygien och renhet.

Jag står inte på någons sida i denna diskution, men ni är båda fullvuxna och har alla sinnen i behåll och varför kan ni inte sitta ner och ta en vänlig diskution och komma till en lösning, förhoppningsvis kunna lösa detta skålris prat och ta varandra i handen och radera det tidigare grollet i mellan er.

Åtminstone en utav er vara den större mannen och visa ett gott hjärta :wink_transparent:

Jo-Be"Hungry soon again"

"legolas " sa:
B-tung, jag förstår dig inte riktigt, är du part i detta eller?? Ända ifrån starten så har du gått på och gett information som man INTE kan läsa i inläggen. Du har alltså direktkontakt med restauranten!!!

Först så sprider du ut att TS tog in extraris 2 ggr................ och sedan i ett par stycken inlägg så pratar du om att "fyllna till" och "fulla kunder". Du vill alltså ge sken av att TS var full när detta inträffade??? Och du vill ge sken av att han tog in extraris 2ggr, när du skrev detta, så kunde man inte läsa detta på inläggen.

Om du nu har tagit kontakt med någon på restauranten, så förvånar du mig B-tung genom att så besinningslöst tro på vad de säger. ALLA vi som har varit i Thailand vet att rätta smeknamnet på Thailand icke är LOS, det är LOL (land of lies), vi vet att varje rättrogen thai har en lögn färdig för varje svår situation han/hon hamnar i.... Du vet det.......

Är det inte bättre att förklara detta vara oavgjort då än att fortsätta att slänga skit på något du inte vet ett dyft om.....

Tagga ner nu för fan,

Jag är övertygad om att B-tung har "kött på benen" för sitt uttalande, Vi vet ju hans yrke, och var han utövar sitt yrke.
B-tung är en av dom som sällan, eller aldrig kommer med skitsnack eller lögner.

I övrigt tycker jag Callisma och Per Olav skötte snacket i denna tråden på ett mycket föredömligt sätt, all heder för det :wai:

"legolas " sa:
B-tung, jag förstår dig inte riktigt, är du part i detta eller?? Ända ifrån starten så har du gått på och gett information som man INTE kan läsa i inläggen. Du har alltså direktkontakt med restauranten!!!

Först så sprider du ut att TS tog in extraris 2 ggr................ och sedan i ett par stycken inlägg så pratar du om att "fyllna till" och "fulla kunder". Du vill alltså ge sken av att TS var full när detta inträffade??? Och du vill ge sken av att han tog in extraris 2ggr, när du skrev detta, så kunde man inte läsa detta på inläggen.

Om du nu har tagit kontakt med någon på restauranten, så förvånar du mig B-tung genom att så besinningslöst tro på vad de säger. ALLA vi som har varit i Thailand vet att rätta smeknamnet på Thailand icke är LOS, det är LOL (land of lies), vi vet att varje rättrogen thai har en lögn färdig för varje svår situation han/hon hamnar i.... Du vet det.......

Är det inte bättre att förklara detta vara oavgjort då än att fortsätta att slänga skit på något du inte vet ett dyft om.....

Ja tänk om han har direktkontakt med ägaren då kan man väll ändå utgå från att dom känner varandra och kanske till och med är vänner och varför ska man inte tro på dom man känner och då speciellt vänner?

Ja just det att vi inte tänkte på det ägaren är ju Thai så per automatik så ljuger han/hon, så skönt att du redde ut den här soppan Legolas.

Hej på er alla,

Tycker att jag hela tiden skriver att det finns två sidor av den här händelsen. SKriver också att båda sidor har lite luddigheter över sina ageranden. Det jag främst opponerar mig emot är att någon kan skriva ett stycke, kopiera det och lägga ut det på ett flertal thailandsforum oemotsagd.
Då jag ofta besöker Phiphi island och har lärt känna Bonn och hört hans version så försöker jag att förmedla den som en motvikt mot TS åsikt. Jag har även skrivit att jag tycker att dom två inblandade borde försöka att diskutera över det inträffade. Har lärt känna Bonn som en otroligt lugn och sansad person, att få Bonn så här upprörd är en bedrift som jag inte trodde var möjlig. Sen ska alla få ha sina åsikter men när en del åsikter bara blir fördömande mot dem som har en annan åsikt så vill man svara på det.

Men summa sumarum: TS beställde extra ris för att få med sig till sin doggybag där tycker en del att det är helt ok. Upp till krogägaren tycker jag. Sen hur deras diskussioner har fortgått efter det är det bara de två som vet något om. En av dessa har druckit alkohol den andra har inte druckit alkohol. Hur ris vördas i Thailand har jag faktiskt ingen aning om trots många besök i landet i fråga. Sedan anser jag att TS har betett sig helt fel i sitt upprörda tillstånd hotat med det ena och det andra. Sen har han högljutt raljerat om för mig något som inte stämmer och är helt förödande i mitt tycke mot restaurangen, dess personal och ägare.
Skulle det stämma så som restaurangägaren har uppfattat situationen och att det finns någon form av ögonvittne så skulle jag faktiskt försökt att göra en juridisk anmälan mot TS.

Känner på mig att det här kommer att fortsätta att ältas på thaiforumen ett tag, så TS har kanske lyckats med sin agenda.

mvh Björn

Jag har följt den här osmakliga soppan ett tag och vill nu komma med en kommentar.

Vill först nämna att jag har aldrig varit på restaurangen ifråga och det är osannolikt att jag kommer att gå dit eftersom jag ytterst sällan befinner mig i Stockholm. Men kommer jag dit så kommer jag definitivt inte att tveka att gå på PhiPhi Island pga denna ordväxling.

TS har med mitt sett att se på det begått ett grovt övertramp och misstag när han började skrika och gapa inne på restaurangen. Så gör man bara inte. Vill man tala med ägaren så gör man det lugnt och sansat i enrum eller ute på gatan, man bär sig inte åt på det sättet inför andra gäster och personal. Här kommer också "tappa ansiktet" in i bilden vilket ägaren antagligen tyckte att han gjorde.

Sanningen verkar ju ligga nära Callismas uppfattning, hon fanns ju på plats. Att ställa till en sådan scen över lite ris hör ICKE till god ton och uppfostran. Sen kan man känna sig hur förorättad som helst, men även om man har blivit felaktigt bemött så bär man sig inte åt på det sättet.

"b-tung " sa:
"Så det betyder att jag har läst en massa skitsnack av en person,då kan man inte tro på det han skriver för jag har rätt.

Du förstår väl hu befängd du låter, en person som i fyllan anser att han har blivit felbehandlad av en krog ska då får raljera på en massa forum oemotsagd för om någon reagerar på den personen, så anser t.ex du att det bevisar att den fulla personen har rätt. Tycker att det finns många frågetecken angående situationen från båda parter men självklart måste man beakta att det är två helt olika åsikter där båda anser att dom har rätt. Sen om Callisma var där och uppfattade situationen som hon skriver så tycker jag att man verkligen ska ha det i åtanke över vad hon har skrivit.

Over and Out

b-tung,
nu går du till direkt angrepp på mig och min person.
Detta kommer jag inte att tolerera på något sätt eller vis!

NU vill jag veta vart jag har skrevet att "Så det betyder att jag har läst en massa skitsnack av en person,då kan man inte tro på det han skriver för jag har rätt.

Jag är inte upprörd över detta, jag är riktigt heligt förbannat!

"Per Olav " sa:
b-tung,
nu går du till direkt angrepp på mig och min person.
Detta kommer jag inte att tolerera på något sätt eller vis!

NU vill jag veta vart jag har skrevet att "Så det betyder att jag har läst en massa skitsnack av en person,då kan man inte tro på det han skriver för jag har rätt.

Jag är inte upprörd över detta, jag är riktigt heligt förbannat!

Varför sitta och reta upp dig på en tråd som du inte hade anledning att lägga dig i från början?

"Gazton " sa:
Varför sitta och reta upp dig på en tråd som du inte hade anledning att lägga dig i från början?

Det är inte tråden jag retar upp mig på, men på vissa personers sätt att föra en diskussion.
Kan man inte diskutera utan att försöka vrida diskussionen över på person i stället för sak så...?

Jag kommer ALDRIG att tolerera någon påstår jag har sagt en sak jag inte har sagt, för sedan att påstå jag låter befängd. Oavsett hur bra denna personen är i andra sammanhang.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

N
Svar
0
Visningar
1 K
N
M
Svar
2