Ni som reser mycket i arbetet

Behöver inte förklara någonting.
Kanske lite blöt kväll. Lätt hänt att man får deju vu känslor har jag förstått.

Själv dricker jag aldrig alkohol och har aldrig gjort.

Är lite intressant när något försöker anklaga mig för att stå upp för Matt82 så gillar Administratören det. Gillar han att det tar fyr i debatten?

Tror nog kanske att detta forumet inte var något för mig. Väldigt märkliga åsikter här. Många verkar inte ha någon förståelse ens för likställighet och att dela på jobbet hemma. Någon uttryckte i annan tråd att hjälpa till hemma och en annan verkade betala tjejen pengar sp hon kunde handla mat och tycke han dragit sitt strå till stacken. Det heter väl inte att hjälpa till utan att dela på sysslorna och ta ansvar.

Få väl avvakta ett tag innan jag omvärderar mitt medlemsskap.

Hur långa turer kör du normalt?
Jag jobbar 4 veckor, tycker det är lagom skulle aldrig kunna byta mot ett landjobb, somna framför tv:n, för trött att umgås med barnen som fostras på ett dagis och full/bakfull på helgen.
Fast känner inte att jag är borta sålänge, när man kommer hem är allt som vanligt och något godis eller presenter har jag inte med mig, men hade jag haft 30 timmars flygresor hade jag börja kolla på annat ;)
Bara när man skall på kurser i Norden allt är piss för jag verkligen hatar att vistas där.
Hade ju tänkt en semester i Sverige nästa år med familjen, den är cancelerad tillsvidare, kände bara direkt jag landa i Sverige nu ta mig härifrån, kanske aldrig blir av.

Nä det är nog svårt att ställa en sådan här fråga på nätet allt är så individuellt.
Själv skulle jag aldrig ta ett utlandsjobb om det innebar att ränna runt på olika hotell.

Har kontrakt upp till 11 veckor, kommer man inte loss innan det får de betala extra. Så det brukar bli ca 10 veckorstörnar. Kanske därför jag lackar ut lite på det, trivdes bra och tyckte det var kul tidigare, då hade jag 6-veckorstörnar.
Nä jag vill inte ha något jobb med 5 veckors semester etc heller men det beror kanske mera på om man bestämmer själv eller är anställd. 4-veckors låter lite smidigare, å andra sidan gillar jag att vara hemma länge.
Får se vad som händer i framtiden :-)

/ SatanG

Är lite intressant när något försöker anklaga mig för att stå upp för Matt82 så gillar Administratören det. Gillar han att det tar fyr i debatten?

Tror nog kanske att detta forumet inte var något för mig. Väldigt märkliga åsikter här. Många verkar inte ha någon förståelse ens för likställighet och att dela på jobbet hemma. Någon uttryckte i annan tråd att hjälpa till hemma och en annan verkade betala tjejen pengar sp hon kunde handla mat och tycke han dragit sitt strå till stacken. Det heter väl inte att hjälpa till utan att dela på sysslorna och ta ansvar.

Jag hjälper gärna till hemma, jag tar exempelvis ut disken till maiden efter varje måltid ;-)

/ SatanG

Jag är inte särskillt aktiv här men jag läser mycket. Men det är allt bra konstigt när en ny medlem klampar in som en elefant i en porslinsaffär och agerar som att han känner många medlemmar här redan. Mycket märkligt.

Jag är inte särskillt aktiv här men jag läser mycket. Men det är allt bra konstigt när en ny medlem klampar in som en elefant i en porslinsaffär och agerar som att han känner många medlemmar här redan. Mycket märkligt.
Ny medlem betyder inte att man är ny, lika ofta är det en avstängd fd medlem som vill tillbaka men efter tio-femton inlägg så är ofta förtrollningen bruten.
Det enda nya är nicket.

Stå upp för Matt?
Hur menar du?
Var han attackerad från något håll...typ?

Som sagt en deja vu.....

Har kontrakt upp till 11 veckor, kommer man inte loss innan det får de betala extra. Så det brukar bli ca 10 veckorstörnar. Kanske därför jag lackar ut lite på det, trivdes bra och tyckte det var kul tidigare, då hade jag 6-veckorstörnar.
Nä jag vill inte ha något jobb med 5 veckors semester etc heller men det beror kanske mera på om man bestämmer själv eller är anställd. 4-veckors låter lite smidigare, å andra sidan gillar jag att vara hemma länge.
Får se vad som händer i framtiden :)

/ SatanG
Nästan 3 månader hemmifrån då förstår jag dig.
Knutsen och American Eagle kommer med nya shuttle tankers nu, 6 veckors törnar kör dom med.
Även vi skall ju få 6 nya men går lika många till skrot för oss men dom andra utökar ju sin flotta, vi är dom enda shuttle nu som kör 4 veckors.

Nästan 3 månader hemmifrån då förstår jag dig.
Knutsen och American Eagle kommer med nya shuttle tankers nu, 6 veckors törnar kör dom med.
Även vi skall ju få 6 nya men går lika många till skrot för oss men dom andra utökar ju sin flotta, vi är dom enda shuttle nu som kör 4 veckors.

Knutsen lockade tidigare, tackade nej till en tjänst där 2008 eftersom jag just träffat frugan och de ville ha ut mig direkt.
Tror annars det och även TK är bra företag.
Hur många styrmän är ni på dessa shuttletankers, bara seniorerna som behöver DP?
Borde inte vara mycket tankspolningar på dom vilket skulle vara najs :-)
Kör numera crude condensate från FSO så det blir inte mycket sånt här.
Du har ju, Pattani Spirit, om du vill ner hit men på FSO är det nog rätt tungt jobb gissar jag på.

/ SatanG

Knutsen lockade tidigare, tackade nej till en tjänst där 2008 eftersom jag just träffat frugan och de ville ha ut mig direkt.
Tror annars det och även TK är bra företag.
Hur många styrmän är ni på dessa shuttletankers, bara seniorerna som behöver DP?
Borde inte vara mycket tankspolningar på dom vilket skulle vara najs :)
Kör numera crude condensate från FSO så det blir inte mycket sånt här.
Du har ju, Pattani Spirit, om du vill ner hit men på FSO är det nog rätt tungt jobb gissar jag på.

/ SatanG
Vi kör ju bara Crude Oil så COW av några tankar vid varje lossning.
Vi är 4 styrmän och en kapten.
3:rd officer, 2nd officer behöver DP kurs, det ordnar ju rederiet.
C/O-SDPO, C/O och Kapen behöver DP certifikat.
C/O-SDPO skiljer sig rank beroende på rederi eller när han fick ranken kan vara 2nd off-SDPO, C/O-JR, C/O-SDPO.
FSO tungt 5555 dom är väl bara ballast opperatörer ;)

Tillbaka
Topp