Nyheter gällande svenskar i Thailand.

Hej

Så är det naturligtvis, det här är ju väldigt individuellt, en del vill ha något att göra, andra vill ha jättemycket att göra och andra inte alls, i en sån här fråga det finns inget facit.

Men för egen del så verkar väl nästa ännu fler störa sig på dom som är aktiva, jobbar och skaffar sig en vardag även i Thailand än det är som stör sig på dom som inte direkt gör något alls. :)

Mvh isan lover
Jag går in med inställningen att i Thailand får jag inte jobba utan arbetstillstånd och vill ju inte ta ett jobb för någon i byn som kanske behöver lite Bath mer än mig.
Bättre att leka arbetsledare och titta på med en bira i näven

Senast ändrad:
Jag går in med inställningen att i Thailand får jag inte jobba utan arbetstillstånd och vill ju inte ta ett jobb för någon i byn som kanske behöver lite Bath mer än mig.
Bättre att leka arbetsledare och titta på med en bira i näven
Hej

En del falanger gör ingenting, en del solar, en del super, en del arbetar istället för att gå på gym, o.s.v medans andra går in för att följa alla dom lagar som mer eller mindre varenda Thailändare inkludive polisen skrattar åt och struntar i, som det har konststerats tidigare i den här tråden så finns det ju inget facit och var och en nog ägna dig åt det dom trivs med. I Thailand finns det något för alla. :)

Mvh isan lover

Och jag fattar inte folk som sagt till mig att du måste ju göra något när du är i Thailand, varför måste jag göra något jag är pensionär och har gjort mitt och gör bara det jag måste göra och det är inte mycket.
Dom tänker nog att det rimligen medför något välbefinnande att ha något at göra. Sedan om det är att snickra spela bridge eller laga mat eller vad det nu kan vara spelar nog ingen roll. De behöver ju inte medföra något måste.

Och jag fattar inte folk som sagt till mig att du måste ju göra något när du är i Thailand, varför måste jag göra något jag är pensionär och har gjort mitt och gör bara det jag måste göra och det är inte mycket.
Det finns på tok för mycket idioter som ska tala om för andra vad de ska göra. Vad är det de inte förstår? Tycker de att alla ska göra som dom är de ju dummare än tåget.
Att göra ingenting kan inte vara någon höjdare. Men ok vill någon ligga i sängen och göra ingenting så är det deras grej. Varsågod.
Vill jag göra något annat och trivs med det, så ok. De som har synpunkter på det visar bara vilka typer av människor de är.

Det finns på tok för mycket idioter som ska tala om för andra vad de ska göra. Vad är det de inte förstår? Tycker de att alla ska göra som dom är de ju dummare än tåget.
Att göra ingenting kan inte vara någon höjdare. Men ok vill någon ligga i sängen och göra ingenting så är det deras grej. Varsågod.
Vill jag göra något annat och trivs med det, så ok. De som har synpunkter på det visar bara vilka typer av människor de är.
Dom flesta här på forumet skiter nog i vad andra gör men har man dubbelmoral som fackpampen IL så blir det irritation.
För värre dubbelmoralgubbe får man leta efter, resten på forumet är nog rätt maniana med sitt liv i Thailand och vet lika bra eller bättre hur det fungerar här nere.
Dock kan man ha med sig massa måsten från hemlandet, jag hade flera när jag flyttade ner som 36 åring.
Måste gå ut när solen skiner.
Kan ju inte sitta hänga hemma vid tv:n när i Thailand var känslan.
Måste ut och träffa svenskar och på party.
Var lite tvångsbeteende och vart nog 5 år iaf innan jag blev bekväm med att bara sätta mig med ett glas vin med frugan hemma på Lörd kväll och kolla på tv och kolla nätet.

Hej

En del falanger gör ingenting, en del solar, en del super, en del arbetar istället för att gå på gym, o.s.v medans andra går in för att följa alla dom lagar som mer eller mindre varenda Thailändare inkludive polisen skrattar åt och struntar i, som det har konststerats tidigare i den här tråden så finns det ju inget facit och var och en nog ägna dig åt det dom trivs med. I Thailand finns det något för alla. :)

Mvh isan lover
Ja det förklarar ditt beteende i Sverige och Thailand. Lagar är bara till för andra och du skiter högaktningsfullt i dom. :thumbsdown:

Idag gör något men inte för att jag måste utan för att jag vill, har även gett fåglarna mat och tömt kattlådan.
20251108_093438.webp

Liknande trådar

A
Svar
39
Visningar
4 K
Sir One
S
A
Svar
0