Nyheter gällande svenskar i Thailand.

I svensk media svensk, i Thailändsk media turk.

Där ser man vad klimatförändringarna gör. Inte nog med att vi har turkiskt väder, vi får även turkiska namn.

Skulle nog inte bli många klick i svensk media om rubriken var att en turk slagit ihjäl en britt i thailand....

Har ni som har barn tillsammans med thailändska kvinnor reflekterat över hur ett rasistiskt samhälle påverkar och behandlar era barn?
Ja det märktes ju i Thailand, även om sonen var född thai så gjordes det ju åtskillnad och iaf skolan i Thailand gillade han inte.
Att bli kallad farang hela tiden av lärarna kan nog kännas som en lärare i Sverige skulle kalla han blatte hela dagarna.
Men nu har det blivit mycket bättre för han i skolan sen han kom till Sverige, här älskar han skolan och blivit bra emottagen.
Men är ju så, Thailand är ju rasitiskt men thailändarna själva verkar inte reflektera över det, dom lever i en annan tidsålder och det är vardag för dom att skilja på folk.

Ja det märktes ju i Thailand, även om sonen var född thai så gjordes det ju åtskillnad och iaf skolan i Thailand gillade han inte.
Att bli kallad farang hela tiden av lärarna kan nog kännas som en lärare i Sverige skulle kalla han blatte hela dagarna.
Men nu har det blivit mycket bättre för han i skolan sen han kom till Sverige, här älskar han skolan och blivit bra emottagen.
Men är ju så, Thailand är ju rasitiskt men thailändarna själva verkar inte reflektera över det, dom lever i en annan tidsålder och det är vardag för dom att skilja på folk.
Det är glädjande att höra och jag håller med dig. Jag kom själv hit som tonåring och är snart en gammal gubbe, men har bara mött rasism två gånger. De gubbar som skriver rasistiska kommentarer här betraktar jag som människor som har misslyckats i livet och som saknar kärlek och glädje. Vi måste värna om ett fint samhälle.

Ok jag tror på dig 555
Hej

Självklart riskerar alla av helt eller delvis utländsk härkomst att drabbas direkt eller indirekt av den raism som florerar helt öppet och ses mer eller mindre som accepterad numera.

Det är nog ett önsketänkande att just männislor med asiatiska drag skulle undantas av rasisterna.

Mvh isan lover

Hej

Självklart riskerar alla av helt eller delvis utländsk härkomst att drabbas direkt eller indirekt av den raism som florerar helt öppet och ses mer eller mindre som accepterad numera.

Det är nog ett önsketänkande att just männislor med asiatiska drag skulle undantas av rasisterna.

Mvh isan lover
Rasism är et av de mest missbrukade orden i dagens samhälle.:thumbsdown:

Hej

Mvh isan lover
Det är lika dumt som om man ite gillar folk från öarna så är man rasist.:thumbsdown:

Hej

Mvh isan lover

Samtidigt så kan inte asiater vara rasistiska?
Eller araber, afrikaner eller sydeuropéer?
Polacker?
Ryssar?
Kineser?

Nej, endast det svenska folket äro af rasistisk börd.

Samtidigt så kan inte asiater vara rasistiska?
Eller araber, afrikaner eller sydeuropéer?
Polacker?
Ryssar?
Kineser?

Nej, endast det svenska folket äro af rasistisk börd.
Enligt vår skattesmitare i Väst är Sverige världens mest rasistiska land. Det har han hävdat ett flertal gånger.

Det får mig att fundera över om han nån gång varit utanför sin ö (där kan jag tänka mig att rasismen frodas, även nazismen verkar det som).
I tex MÖ ses afrikaner knappt som boskapsdjur (är tydligen inte rasistiskt), i sydostasien (där han påstår sig varit 15 månader/år senaste 40 åren) behandlas indier och afrikaner (och araber och egentligen alla som inte kommer från deras by) otroligt rasistiskt.

Har en kusin som varit mkt i Kina. Där kommer folk fram och drar i hans arm- och benhår (utan att fråga) och en del spottar mot honom för att han inte är kines.

Etcetcetc....

Men såklart, Sverige är världens mest rasistiska land. Det vet ju alla......

Liknande trådar

A
Svar
39
Visningar
4 K
Sir One
S
A
Svar
0
Visningar