Rätt och fel Också skriver vissa att Sin Sod inte är en del av Thaikultur.

Då menar Långeman att Ubon är dubbelt blåst, som betalade 300,000 B, för en gammal kärring?

Ubon känner sig inte alls blåst, tekniskt sätt så har jag redan fått tillbaka en del, ungefär 80.000 B.

Och idag så kan jag se att tekniskt sett så har jag fått tillbaka 164.000 b ...:) istället för att själv betalat för en sjukförsäkring.

Fråga? Är det verkligen så vanligt att farang betalar för hel släkt?
Stenbordsskröna?
Träffat en del Thai som hade hoppats på det men faktiskt aldrig träffat på någon farang som försörjer släkten men däremot upplever tiggeriet men det är ju en stor skillnad!
Lite som jag tugga i mig en chilli, dom ville jag skulle tugga i mig en chilli.
Visst existerar dom men gör det inte till en vanlig grej.
Det är som att man skulle skriva att alla bögarstopparpeniseniallamanligarövhåldomser.
HAHAHA ja många gör nog tyvärr det. :) Jo det är rätt, det är lätt att generalisera, jag har väl haft lite otur med det där och kanske det är mer vanligt i gaykretsar, vad vet väl jag. Min kille och jag har varit tillsammans i 16 år nu, men i början var han också mycket för att tigga och föräldrarna ville ha pengar, men med några års uppfostran av hela familjen så fungerar det fint nu, så när jag säger försörja så är det väl mer rätt att säga acceptera tiggeri, men det blir ju samma sak, man betalar för att de ska slipp arbeta, och en del anser det är en självklarhet att faranger ska betala allt.

Jag har nog haft tur med min frun som jag träffade på internet Asia lovedating tror jag den hette!
Inget snack om att betala leasing avgift eller hyra! Efter första besöket i Khong Kaen hos hennes föräldrar så vart man godkänd och dom kunde högst tänka sig en liten kalv i framtiden, den köpte jag för 5000.- thb senare åt dom, men gubben fick inte njuta alls av denna kalv för han dog i cancer ett år efter att vi träffades! Skulle inte kunna tänka mig att man måste betala för en annan människa, ja på krogen kan man ju bjuda sin fru mat så klart, fast hon bjuder alltid tillbaka!
Ja inom den egna familjen, alltså fru och barn är det väl vanligt i alla länder att man hjälps åt på olika sätt, men det är inte den delen av familjen jag menar utan föräldrar, syskon, avlägsna släktingar som plötsligt dyker upp när det kommit in en farang i familjen osv. Jag har upplevt det några gånger och avslutat förhållanden just av den anledningen. Min nuvarande kille och hans familj blev bra efter ett långt snack om moral och buddhistisk lära :) man får ta till de knep de lyssnar på. Nu arbetar alla och är glada ändå. Det trodde de nog inte skulle gå, att både arbeta och vara glad.

Och ingen banning på den texten pls ja tyckte ja va skitkul, lika kul som ett läderbög som går runt i läderstring med ett barn i handen på en pride festival och skriker att det här är min rättighet och slår piskan i luften.

Kan ju iof vara hans eget barn, även om man kanske kan fundera över om det är bra för ett barn att se farsan i läderstring :)

Det där är nått jag funderat över lite när jag bodde i Pattaya, äldre faranger med ett thaibarn i handen, folk tittar snett på dem och tänker troligen jävla pedo, men det kan ju faktiskt vara hans eget barn eller fruns barn i ett ingifte.
Jag själv kör ibland min killes systerson till skolan, nu känner ju alla mig där men ändå, det kan ju vara någon illasinnad kärring som anmäler en, ovetandes om familjeförhållandena.
Är det någon som har någon erfarenhet av det, känner ni som har styvbarn någon gång att folk tittar snett på er?

Kan ju iof vara hans eget barn, även om man kanske kan fundera över om det är bra för ett barn att se farsan i läderstring :)

Det där är nått jag funderat över lite när jag bodde i Pattaya, äldre faranger med ett thaibarn i handen, folk tittar snett på dem och tänker troligen jävla pedo, men det kan ju faktiskt vara hans eget barn eller fruns barn i ett ingifte.
Jag själv kör ibland min killes systerson till skolan, nu känner ju alla mig där men ändå, det kan ju vara någon illasinnad kärring som anmäler en, ovetandes om familjeförhållandena.
Är det någon som har någon erfarenhet av det, känner ni som har styvbarn någon gång att folk tittar snett på er?

Menar du illasinnad turist som tittar snett?
Jag har hört någon som sagt sig känna som du skriver men tror också det påverkas hur man själv känner sig.
Jag har inga styvbarn men två Luuk Kreung så det är kanske annorlunda men har aldrig märkt något annat än positiva människor. Ser det som djupt tragiskt om någon skulle begränsas i sitt umgänge med sitt/frugans barn pga felriktade åsikter.

/ SatanG

Menar du illasinnad turist som tittar snett?
Jag har hört någon som sagt sig känna som du skriver men tror också det påverkas hur man själv känner sig.
Jag har inga styvbarn men två Luuk Kreung så det är kanske annorlunda men har aldrig märkt något annat än positiva människor. Ser det som djupt tragiskt om någon skulle begränsas i sitt umgänge med sitt/frugans barn pga felriktade åsikter.

/ SatanG

Jag har inte upplevt det personligen, men har läst om hur äldre män går med Thailändska barn i handen och att det är vidrigt att detta sker öppet utan att någon ingriper. Jag förstår ju att det är uttråkade feminister med enkelriktade fördomar som skriver, men det krävs så lite för att få en stämpel som är svår att ta bort om feministerna går ett steg längre, t.ex. lägger ut bilder eller anmäler. Är det ens egna barn så går det ju att förklara, men stämpeln kommer att sitta kvar för evigt.

Läste idag om företag som hyr ut hemgift till Thailändska par :) Tänk att det går att göra pengar på allt. En bit ner på sidan http://www.thailand-idag.asia/bara-i-thailand/

Samma sak som bankerna med andra ord, lånar pengar, hyr en mercedes, köper guld på öppet köp, visar upp slantarna som sinsod, betala tillbaka slantarna, guld och bil, och betala en avgift, sen var det detta om man är god för att få lånet....annars får det bli den dyrare varianten, bröllopsfixaren...:)

'Riktiga' män betalar ingen Sin Sod, har inget stort party när de gifter sig. Dom anlitar det lokala Amphurkontoret och får det överstökat på e halvtimme. Kostnad; omkring 40 baht.

/ Cheap Charlie :)
Låter bra det, skulle själva vilja ha lite större grej men Noi säger att vi gör det bara alltså gifter oss och sedan berättar detta.
Hon säger att hon gilla inte stora tillställningar. Om jag tror på henne är en annan fråga för har ju sett henne festa ut och tycker hon syns mest var vi än är. Det skall nog om bli ok.
Det är gissningsvis några hundra som bara väntar spridda över hela landet. Blir intressant men ok hemligt låter väl ok också, sparar några satang. :eek:
Tycker folk lägger in för.mycket känslor på saker o ting :rolleyes: :p

'Riktiga' män betalar ingen Sin Sod, har inget stort party när de gifter sig. Dom anlitar det lokala Amphurkontoret och får det överstökat på e halvtimme. Kostnad; omkring 40 baht.

Kul att det gick bra för dig, menar du att ditt beslut är rätt i alla lägen?

/ SatanG

Riktiga män unnar teeraks familj en riktig glädjestund och att få känna sig stolta över sin dotter. Och dessutom själv få en upplevelse för livet på köpet. Jag ångrar inget, det bästa jag har gjort.

"Riktiga män" Den skrivelsen står ju för vad du är för typ av man ;) Själv klarade jag mig väldigt bra , min fru stod för hela bröllopet i Thailand , Hon menade på att "du köpte traktorn till familjen av egen vilja och inte som en Sin Sod , jag betalar vårt bröllop här i byn" ,, det var ca 200 personer på den festen , frågade aldrig vad det kostade , men inte var det gratis , två kossor ett par grisar slaktades samt en helv massa alkohol .. Men inte är jag mer karl för att hon betalade festen ... :p

"Riktiga män" Den skrivelsen står ju för vad du är för typ av man ;) Själv klarade jag mig väldigt bra , min fru stod för hela bröllopet i Thailand , Hon menade på att "du köpte traktorn till familjen av egen vilja och inte som en Sin Sod , jag betalar vårt bröllop här i byn" ,, det var ca 200 personer på den festen , frågade aldrig vad det kostade , men inte var det gratis , två kossor ett par grisar slaktades samt en helv massa alkohol .. Men inte är jag mer karl för att hon betalade festen ... :p
Å där kom den gamla traktorn igen:p;):)
Är väl dags å köpa en ny snart, så dom har något att vansköta;)för rädda om saker man köper till dom är ju att ta i:rolleyes:

Å där kom den gamla traktorn igen:p;):)
Är väl dags å köpa en ny snart, så dom har något att vansköta;)för rädda om saker man köper till dom är ju att ta i:rolleyes:
Kommer inte att ske Micke , undrar om den funkar nu 11 år senare , var tveksamt i februari då de svarade undvikande på frågan om Kubotan fungerar bra :confused: Ok sade jag ,inte mitt problem , mitt bankkonto är numer stängt för Thaifamiljen

Riktiga män unnar teeraks familj en riktig glädjestund och att få känna sig stolta över sin dotter. Och dessutom själv få en upplevelse för livet på köpet. Jag ångrar inget, det bästa jag har gjort.

Hej

Samma här, nu är det ju i.o.f.s ett antal år sedan men det var då självklart att Sinsod skulle betalas och att ett rejält bröllop skulle hållas, alla andra i byn gör ju så här och ändå är dom ju alla fattigare än vad jag är, skulle känt mig som både snål och en idiot om jag inte hade agerat som övriga bybor.

Mvh isan lover

Folk brukar ju ge ett kuvert med pengar så förmodligen gick hon plus, annars hade hon inte åtagit sig begriper du väl ;):p:p

En riktigt man gör på det sätt han själv vill vilket ju kan betyda att han låter tjejen få bestämma. Bara han inte är en toffel..

Så hon betala och stod för festen med dina slantar för sina sparar hon ju så flitigt som du skriver ;)

Liknande trådar

L
Svar
7
Visningar
2 K
A
H
Svar
2
Visningar
2 K