Rätt och fel Också skriver vissa att Sin Sod inte är en del av Thaikultur.

Eftersom mina föräldrar har gått bort samt min ende riktiga vän är förmögen så finns det ingen jag har förtroende för på det sättet , Mina svärföräldrar sam deras barn klarar sig bra , satt de i knipan så skulle jag skänka eller på annat sätt hjälpa dem , mina barn samma sak .. men att börja låna ut slantar till folk som har speltokiga kärringar är nog en ganska dum ide 555;)
Erbjöd han dig ingen r¨nta på pengarna, kärringen betalade väl en 15 20 % i r¨nta, så såg du ingen möjlighet att käna en slant, du som släpar o sliter för att få i hop det till det dagliga livet i Thailan.

Erbjöd han dig ingen r¨nta på pengarna, kärringen betalade väl en 15 20 % i r¨nta, så såg du ingen möjlighet att käna en slant, du som släpar o sliter för att få i hop det till det dagliga livet i Thailan.
Hahaha, Jag har så jag klarar mig , varför skulle han erbjuda ränta när han fick ett nej , jag visste ju att han var black , han hade redan lånat upp det mesta samt pantsatt hus , bil mm

Hahaha, Jag har så jag klarar mig , varför skulle han erbjuda ränta när han fick ett nej , jag visste ju att han var black , han hade redan lånat upp det mesta samt pantsatt hus , bil mm

Hej

Det är en bra regel att inte låna ut pengar vare sig i Sverige eller Thailand, dom som vill låna har ju oftast dålig ekonomi och det problemet kvarstår ju även om dom får låna, enligt mig är det oftast bäst att fortsätta vara vänner istället för att bli osams när låntagaren inte kan betala tillbaka.

Men även jag har trots att jag är restriktiv och försiktig begått misstag och försökt hjälpa fel personer, det har blivit till att ta i med hårdhandskarna för att få tillbaka det jag lånade ut, men tillbaka kom dom, men man blir ju knappast bättre vänner av detta.

Mvh isan lover

Hej

Det är en bra regel att inte låna ut pengar vare sig i Sverige eller Thailand, dom som vill låna har ju oftast dålig ekonomi och det problemet kvarstår ju även om dom får låna, enligt mig är det oftast bäst att fortsätta vara vänner istället för att bli osams när låntagaren inte kan betala tillbaka.

Men även jag har trots att jag är restriktiv och försiktig begått misstag och försökt hjälpa fel personer, det har blivit till att ta i med hårdhandskarna för att få tillbaka det jag lånade ut, men tillbaka kom dom, men man blir ju knappast bättre vänner av detta.

Mvh isan lover
"Om du har en kompis eller vän , låna inte ut slantar , då mister du ofta den vänskapen " Något som jag tagit fasta på , och även sett andra få uppleva ;)

55555, låter som om du är avis, du skulle bara veta hur bra vi eg har det här, om livet på turistort vet du ju nada men tror en massa
Jo jag vet en del av turistlivet, inget fast utan bara en återkommande period varje år ca en månad.
På något sätt tror att det finns inte många svenskar som inte skulle veta vad det går ut på.
Här inte ens tänkt på detta (semestrande )som året runt liv så rätt lagom avis är ja i så fall. :p
Ungefär lika kul som festa varje dag året runt, skulle inte ens vilja ha så jäkla kul varje dag, flinet kan ju bli kroniskt. :cool:
Fast var o en avgör ju själv bara man är tillfreds med livet så är det bra.

Ja visst har du rätt , och visst har man funderat på varför man valde en Isaan-tjej från landet när tandläkaren öppet ger signaler om intresse samt talar om att hon är singel .. då tänker jag att hon bara skojar , inte fan har hon något intresse av mig , och att dissa min fru efter mer än 11 år ihop finns inte på kartan , för gammal att starta om , dessutom så vet jag vad jag har , men vet inte vad jag får 5555:):)
Jo det finns en del thaikvinnor som gärna fångar en farang och det är inte ens pengar som behöver vara anledning som vi har tagit upp tidigare.
Jag måste faktiskt gifta mig för det ses lite som jag är fortfarande ledig trots att lever i samboförhållande.
Angående att ha krav på sig för att inte falla i leda. Jag har upptäckt att jag anklagar inte längre mig själv om jag latar en dag utan bara njuter och tycker att det är skönt att slippa krav utifrån. Noi säger i och för sig hela tiden att koppla av för hon tycker jag håller på för mycket men jag skulle använda uttrycket lagom för så känns det för mig. Det här slitstycket var lite svår på ditt tidigare inlägg.
Jag har alltså att göra men känner inte alltid behovet. Skönt att få bestämma själv.

Jo jag vet en del av turistlivet, inget fast utan bara en återkommande period varje år ca en månad.
På något sätt tror att det finns inte många svenskar som inte skulle veta vad det går ut på.
Här inte ens tänkt på detta (semestrande )som året runt liv så rätt lagom avis är ja i så fall. :p
Ungefär lika kul som festa varje dag året runt, skulle inte ens vilja ha så jäkla kul varje dag, flinet kan ju bli kroniskt. :cool:
Fast var o en avgör ju själv bara man är tillfreds med livet så är det bra.

Hej

Samma här 3-4 dagar på en turistort brukar räcka för mig, sen vill jag hem till byn igen.

Mvh isan lover

Tur att ja inte är ensam om detta vi har åkt i väg några gånger men efter några dar vill vi hem igen så har vi ju tur för där är vi lika
Jag trivs bra i Pattis någon vecka eller max två , men sen har jag ju Udon , Khon Kaen , Korat , Buriram mfl att åka runt och kika på , ett hotellrum kostar inte mer än 500thbt i dessa städer om man söker en stund

de är nog så för många man åker långt när man vill ut en sväng. jag tycker att udon thani är en trevlig stad men vi åker ju mest runt här uppe de finns mycket fint och trevlig även runt Loei både natur och annat

Jag trivs bra i Pattis någon vecka eller max två , men sen har jag ju Udon , Khon Kaen , Korat , Buriram mfl att åka runt och kika på , ett hotellrum kostar inte mer än 500thbt i dessa städer om man söker en stund
Tycker jag är dyrt för att vara uppe i ödemarkerna

2-3 dagar räcker gott uppe i ödemarkera Har varit där sommest en månad och fan vad man längtade till den härliga stranden och att det finns folk ute efter kl 9 på kvällen och inte bara stenbordet på 7/11

2-3 dagar räcker gott uppe i ödemarkera Har varit där sommest en månad och fan vad man längtade till den härliga stranden och att det finns folk ute efter kl 9 på kvällen och inte bara stenbordet på 7/11
det finns folk ute efter kl 9 på kvällen Undrar var du var 555:):):)

det finns folk ute efter kl 9 på kvällen Undrar var du var 555:):):)
Kanske i städerna .. Har varit utanför Udon Utanför Kalasin Utanför Surin och där ärdet fan stendött efter9 och vart är stranden på dom platserna Ja vart är den härliga sandstranden däruppe??

Kanske i städerna .. Har varit utanför Udon Utanför Kalasin Utanför Surin och där ärdet fan stendött efter9 och vart är stranden på dom platserna Ja vart är den härliga sandstranden däruppe??
Finns en jättefin sandstrand nära Kalasin med riktigt fint vatten , sen finns det massor med folk ute på gatorna i tilex Udon , Khon Kaen mfl.. men söker jag hålligång , då drar jag ner till Pattaya

Liknande trådar

L
Svar
7
Visningar
2 K
A
H
Svar
2
Visningar
2 K