Polis påkörd, klamrade sig fast på motorhuven i 2 km.

Isan Lover

Forumveteran
Hej

En bilist körde först på en Mc-polis, när polisen klev av försökte bilisten köra över honom, polisen klamrade sig fast på motorhuven i 2 km innan bilisten tvärnitade så att polisen föll av.

1587670002398.jpeg

Pol Snr Sgt Maj Montri Nitichai of Nakhon Si Thammarat's Tha Sala police station holds onto a car after its driver tried to hit him on Wednesday. (Photo supplied)

Mvh isan lover

Är ingen Nissan Juke det där.
Själv gammal stolt Nissan Juke ägare och den har inget av Juken karaktäristiska och fina former, är det en Juke så måste fotot vara taget på någon konstig vinkel.
Dont you ta that so allvarligt, i just hittade på ett passande bil märke som exempel! Ha en trevlig helg på dig!! :wave_transparent:

Hej

Ja polisen är ju ganska duktiga på att klara upp brott i Thailand och att köra på och försöka döda en polis lär nog bli ett högt prioriterat brott, min gissning är att vi får läsa att denne hsr gripits inom några dagar.

Mvh isan lover

Vilket nonsens att skriva, du vet väl bättre än det !

Är det 36 år, du har kommit i Thailand ?

Då har du inte lärt mycket om det thailändska samhället !

Vilket nonsens att skriva, du vet väl bättre än det !

Är det 36 år, du har kommit i Thailand ?

Då har du inte lärt mycket om det thailändska samhället !

Hej

Ja undantag finns det ju alltid, rika människor har polis, åklagare och domstolar svårt att hantera,men det har väl med korruption att göra än att polisen inte vet vem som är skyldig, likadant med brott begångna av höga militärer och poliser, där är nog uppklarningsprocenten nästan 0%.

Men vi har ju massor av exempel på mer vardagliga brott typ när guldkedjor, väskor och annat rycks ifrån turister, den typ av brott brukar snabbt lösas, även våldtäkter och mord på utlänningar brukar lösas snabbt snabbt och väldigt sällan förbli olösta.

Så jag tycker nog ändå att polisen är ganska framgångsrik i att lösa brott i Thailand, men dom får ju också använda sig av hårdare tag, sen hjälper nog alla dom kameror som finns överallt i samhället till en hel del också.

Mvh isan lover

Hej

Ja undantag finns det ju alltid, rika människor har polis, åklagare och domstolar svårt att hantera,men det har väl med korruption att göra än att polisen inte vet vem som är skyldig, likadant med brott begångna av höga militärer och poliser, där är nog uppklarningsprocenten nästan 0%.

Men vi har ju massor av exempel på mer vardagliga brott typ när guldkedjor, väskor och annat rycks ifrån turister, den typ av brott brukar snabbt lösas, även våldtäkter och mord på utlänningar brukar lösas snabbt snabbt och väldigt sällan förbli olösta.

Så jag tycker nog ändå att polisen är ganska framgångsrik i att lösa brott i Thailand, men dom får ju också använda sig av hårdare tag, sen hjälper nog alla dom kameror som finns överallt i samhället till en hel del också.

Mvh isan lover
Dom tog honom redan på torsdags kvällen, kommer att anklagas för mordförsök.

Är det någon som vet hur det gick till från början? Finns säkert nån kamera, han kanske drabbades av panik å.inte avsåg att döda polisen, kanske han inte hade körkort och försökte fly och polisen ställde sej framför, vi får nog inte veta hela sanningen eftersom det är en polis inblandad

Är det någon som vet hur det gick till från början? Finns säkert nån kamera, han kanske drabbades av panik å.inte avsåg att döda polisen, kanske han inte hade körkort och försökte fly och polisen ställde sej framför, vi får nog inte veta hela sanningen eftersom det är en polis inblandad
Fortsätta i 2 km utan att stanna? Panik, kanske men det är en lång sträcka i en sådan situation.

Han var rädd för att arresteras, han hade någon slags drog i bilen, detta enligt Bangkok post för två dagar sedan. Utan körkort får man inte panik i Thailand.

Inget av det är väl en ursäkt, kommer nog inte så långt med den ursäkten i något land, jag fick panik för jag inte hade körkort och körde på polisen för han stod i vägen när jag försökte fly 55555.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp