Ransonering av diesel och bensin på Thailands bensinstationer

Så här säger AI.
"Det handlar mindre om att Biden aktivt vägrade släppa dokumenten och mer om att administrationen valde att inte ingripa i DOJ:s processer. Det är en tradition som ofta lyfts fram som viktig för att undvika att rättsväsendet används politiskt."

Så här säger AI.
"Det handlar mindre om att Biden aktivt vägrade släppa dokumenten och mer om att administrationen valde att inte ingripa i DOJ:s processer. Det är en tradition som ofta lyfts fram som viktig för att undvika att rättsväsendet används politiskt."

Du kanske kan fråga AI om Epstein är portad hos Trump och sedan hur länge tillbaka i tiden

Jag tycker nog att det funkar bra i Sverige där politiker stiftar lagar och låter domstolarna tolka dessa oberoende av vilka som har makten. Jag ryser vid tanken på att våran statsminister, oavsett vilken regering vi har, skulle bete sig som Trump, huva!
(och det har jag tänkt ut alldeles själv utan att anlita AI, bara så att ni vet, gonatt)

Pentagon säger att Iran aldrig utgjorde något akut hot, och senaten har inte heller fått några tydliga fakta. Men Trump säger att kriget tar slut “när han känner det i benen”.... Nån som är förvånad?
Hej

Så är det och dessutom säger dom att en förhandlingslösning var nära då Trump startade kriget, synd att övriga världen drabbas inklusive Thailand.

Mvh isan lover

Hej

DIESEL SHORTAGE FORCES AYUTTHAYA ELEPHANTS TO WALK

By Khaosod English - 18 March 2026.

IMG_0076.webp

AYUTTHAYA — 18 March 2026, A diesel shortage in parts of Thailand has forced an elephant camp in Ayutthaya to change its operations, with elephants now walking to work instead of being transported by truck, raising concerns over wider impacts on animal care.

Mvh isan lover

Men hallå politik och annat. Inte min undran över bränsle. Jag ska fylla på bilen diesel samt en 5 liters dunk i morgon till min mc . För oss är det väldigt viktigt att få soppa till bilen då vi måste köra svärfar till sjukhuset för dialysbehandling 3 ggr i veckan ca 30 mil . Vi hoppas innerligt att det finns.

Men hallå politik och annat. Inte min undran över bränsle. Jag ska fylla på bilen diesel samt en 5 liters dunk i morgon till min mc . För oss är det väldigt viktigt att få soppa till bilen då vi måste köra svärfar till sjukhuset för dialysbehandling 3 ggr i veckan ca 30 mil . Vi hoppas innerligt att det finns.
Verkar vara lite problem med dieseln , Bensin lär det nog finnas, Inte att det inte finns utan att tankarna på mackarna tömdes av hamstringen , Diesel måste nu köras ut och vad jag såg så skulle regeringen rekvirera mer tankfordon, jag kör upp till Udon Thani i morgon , måste tanka i Kon Kaen samt sedan igen i Udon innan Nongkai , bara 13 liter i tanken ink reserv,

Verkar vara lite problem med dieseln , Bensin lär det nog finnas, Inte att det inte finns utan att tankarna på mackarna tömdes av hamstringen , Diesel måste nu köras ut och vad jag såg så skulle regeringen rekvirera mer tankfordon, jag kör upp till Udon Thani i morgon , måste tanka i Kon Kaen samt sedan igen i Udon innan Nongkai , bara 13 liter i tanken ink reserv,
Ja det är bara att hoppas vi får åtminstone fylla tanken med 1000 battingar.

Tillbaka
Topp