Red Bull arvingen går fri för att ha kört över och dödat en polis med sin Ferrari.

 
Hahahaha ja, han var den enda som tjänade på lagändringen, 10-tals miljarder stackarn.
Hans croonies i regeringen måste ha tyckt synd om honom, det gör det inte lagligt dock. Inte ens han själv trodde det, därför blev hans trädgårdsmästare miljardär över natten.

Själv tycker jag mer synd om Badluck, hon fick byta ut ett drömliv i Thailand till ett liv i Dubais öken. Allt för den maktfullkomlige desertören.

/ SatanG
Den det är mest synd om är den omkomna polisen och dennes familj, även om familjen säkert fick mycket pengar som det berömda plåstret på såren.
 
Hej

Men där handlade det ju om politiska åtal där dom kuppande Generalerna på order av Bangkokeliten ville återta makten och förhindra fler valförluster.

Mvh isan lover

Oavsett vad man tycker om Thaksin så var han demokratiskt vald och gjorde ju en del bra saker för vanligt folk.

Försvarar man generalerna och bangkokeliten är man rejält fel ute.

Det mesta är bättre en en militärdiktatur.

BTT
 
Den det är mest synd om är den omkomna polisen och dennes familj, även om familjen säkert fick mycket pengar som det berömda plåstret på såren.

Håller med, tyvärr ansåg mördaren inte att det var nödvändigt att betala familjen i stort sett någonting.
Hade han erbjudit familjen 10% av det han lagt på poliser/advokater/åklagare så hade det nog varit överstökat för länge sedan.

/ SatanG
 
Oavsett vad man tycker om Thaksin så var han demokratiskt vald och gjorde ju en del bra saker för vanligt folk.

Försvarar man generalerna och bangkokeliten är man rejält fel ute.

Det mesta är bättre en en militärdiktatur.

BTT

Jag hajar inte varför folk så ofta säger sånt som.... men han gjorde en del bra saker....
Han var ju premiärministern under många år, om en sådan inte gör en del bra saker vore det väl ganska konstigt?

Håller med om att det mesta är bättre än en militärdiktatur, förutom Shinawatras då förstås :)

/ SatanG
 
Håller med, tyvärr ansåg mördaren inte att det var nödvändigt att betala familjen i stort sett någonting.
Hade han erbjudit familjen 10% av det han lagt på poliser/advokater/åklagare så hade det nog varit överstökat för länge sedan.

/ SatanG
Familjen godtog 3 miljoner THB.
Då går det inte att kräva mer.

I sådana fall lägger polisen ner fallet.
 
Håller med, tyvärr ansåg mördaren inte att det var nödvändigt att betala familjen i stort sett någonting.
Hade han erbjudit familjen 10% av det han lagt på poliser/advokater/åklagare så hade det nog varit överstökat för länge sedan.

/ SatanG
Korrekt, han försökte med att det var en anställd som körde bilen vid 'olyckstillfället'.
 
Den det är mest synd om är den omkomna polisen och dennes familj, även om familjen säkert fick mycket pengar som det berömda plåstret på såren.
Han hade ingen familj annat än någon kusin har jag för mig... som han aldrig haft någon kontakt med. Men när de fick reda på att han blev påkörd av en rik så helt plötsligt började man sörja sin släkting så in i helvete o gråta ut i medier. 555 Thaistyle


.. rätta mig om jag har fel ;)
 
Jag hajar inte varför folk så ofta säger sånt som.... men han gjorde en del bra saker....
Han var ju premiärministern under många år, om en sådan inte gör en del bra saker vore det väl ganska konstigt?

Håller med om att det mesta är bättre än en militärdiktatur, förutom Shinawatras då förstås :)

/ SatanG
Enligt mig är thailändare som barn i en sandlåda på steorider. Om de inte har några föräldrar som kan ge dom utegångsförbud samt städa upp efter dom så blir det anarki.

Det var ju påväg att bli inbördeskrig med stora vapendepåer och ockupation av diverse byggnader från båda sidor innan militären gick in o rensade upp. När de som förlorade ett val aldrig godtog resultatet blev det genast bråk och ockupation av platser från båda läger. Första åren som jag kom till Thailand satt gulskjortorna och demonstrerade i alla städer.. även i Udon där jag bodde.
 
Trots detta låtsas de att hålla på med fallet...
Hej

Fallet är inte nedlagt och den åklagare som mutades i början av faller har sparkats och mig veterligen också blivit av med sin titel, fallet återupptogs när en rad nya bevis plötsligt dök upp t.ex att föraren var narkotikapåverkad och nya vittnesuppgifter framkom som bl.a intygade att bilen körde fruktansvärt fort, då visade det sig att polisen hade förfalskat uppgifterna om farten i sin utredning, när en ny utredning och uppmätning gjorde konstaterades en mycket högre hastighet än den som först uppgavs, dessutom försökte föraren fly ifrån platsen med den döde polisen fastklämd under bilen o.s.v, allt detta gjorde att åtalet togs upp igen. Och nu handlade det inte längre bara om en trafikolycka där en person avled i trafiken, utan vållande till annans död, narkotikabrott, vårdslöshet i trafik, smitning och fortkörning.

Mvh isan lover
 
Hej

Fallet är inte nedlagt och den åklagare som mutades i början av faller har sparkats och mig veterligen också blivit av med sin titel, fallet återupptogs när en rad nya bevis plötsligt dök upp t.ex att föraren var narkotikapåverkad och nya vittnesuppgifter framkom som bl.a intygade att bilen körde fruktansvärt fort, då visade det sig att polisen hade förfalskat uppgifterna om farten i sin utredning, när en ny utredning och uppmätning gjorde konstaterades en mycket högre hastighet än den som först uppgavs, dessutom försökte föraren fly ifrån platsen med den döde polisen fastklämd under bilen o.s.v, allt detta gjorde att åtalet togs upp igen. Och nu handlade det inte längre bara om en trafikolycka där en person avled i trafiken, utan vållande till annans död, narkotikabrott, vårdslöshet i trafik, smitning och fortkörning.

Mvh isan lover
Men du förstår väl att han hade tandvärk och uppsökte en tandläkare som behandlade den onda tanden och gav honom kokain som smärtstillande... hahaha.
 
Han hade ingen familj annat än någon kusin har jag för mig... som han aldrig haft någon kontakt med. Men när de fick reda på att han blev påkörd av en rik så helt plötsligt började man sörja sin släkting så in i helvete o gråta ut i medier. 555 Thaistyle


.. rätta mig om jag har fel ;)

Jag säger inte emot dig, vad som står i media behöver inte vara en sanning, jag fick den uppfattningen att han hade ingen egen familj eller egna barn, men däremot så var hans egna föräldrar i livet....
 
Men du förstår väl att han hade tandvärk och uppsökte en tandläkare som behandlade den onda tanden och gav honom kokain som smärtstillande... hahaha.

Så efter att överklagat en livstidsdom, så blev domen 15 år? med hopp om benådning efter några få år, vilket i stort sett kan ske omgående, efter att skänkt bort några lyxbilar?, och naturligtvis så kommer familjen att få en kompensation, vilket kan tolkas som en muta, för att inte driva fallet vidare, och var det verkligen en advokat som filmade?

Man kan undra och fundera på vilket straff, 2 dödsdömda pojkar från Laos hade fått, om dom hade haft samma ekonomi och kontaktnät som Joe Ferrari har.... vad är det som luktar så illa?
Har inte dessa redan beslagtagits av polisen i Thailand ?
 
Vet inte, visst kan det vara så, tillfälligt beslag, för framtida betalningsäkran, men som dom flesta känner till, detta är Thailand, och med en lag som är godtycklig...
Hej

Ja ingen kan nog med säkerhet uttala sig var dom bilarna är nu eller vart dom kommer att hamna.

Mvh isan lover
 
Smitning av skatt på 70,000,000,000 är väl inget politiskt. Det hade kunnat göra nytta för folket.
Nåväl, man får vara glad så länge han ruttnar bort bland sanddynerna.

/ SatanG
Hej

Det går inget vidare för kuppmakarna i den juridiska kampen mot Thaksin som åtminstone tog hem det här målet gällande 17 miljarder baht.

Thaksin Wins Case Against Revenue Department​

Posted onAugust 8, 2022 AuthorTNR Staff Comment(0)

ORMER prime minister Thaksin Shinawatra today (August 8) won a case against the Revenue Department with the Central Tax Court ordering the revocation of assessed collection of 17 billion baht tax over the sale of Shin Corp shares, Matichon newspaper said.

Thaksin’s lawsuit was against the Revenue Department, Mr. Pongsak Methapipat, the department’s director-general and its representative, Mr. Prapas Sanansil, a representative of the Office of the Attorney General, and Mr. Pisit Srivaranan, a representative of the Department of Provincial Administration in his capacity as Appeal Committee member.

The court ruled that the issuance of summons for Mr. Panthongtae Shinawatra, Thaksin’s son, and Ms. Pintongta Shinawatra, his daughter, as Shin Corp’s representatives was unlawful because the plaintiff had to be directly assessed.

Moreover the tax officials did not issue summons for the plaintiff within the time limit.

As a result of their legal action transfer of shares did not take place and it is considered that the plaintiff was the owner of Shin Corp. shares worth 73 billion baht that were sold to Temasek in 2006. Earlier the court had ruled that Thaksin owned the shares even though his children were the nominees.

As the plaintiff is not a person with assessable income under both Section 39 and Section 40 (2) of the Revenue Code the upholding of this assessment is also unlawful.

It was reported that this case is still within the timeframe to file an appeal but it did not appear that any party had done so.


Mvh isan lover
 
Hej

Det går inget vidare för kuppmakarna i den juridiska kampen mot Thaksin som åtminstone tog hem det här målet gällande 17 miljarder baht.

Thaksin Wins Case Against Revenue Department​

Posted onAugust 8, 2022 AuthorTNR Staff Comment(0)

ORMER prime minister Thaksin Shinawatra today (August 8) won a case against the Revenue Department with the Central Tax Court ordering the revocation of assessed collection of 17 billion baht tax over the sale of Shin Corp shares, Matichon newspaper said.

Thaksin’s lawsuit was against the Revenue Department, Mr. Pongsak Methapipat, the department’s director-general and its representative, Mr. Prapas Sanansil, a representative of the Office of the Attorney General, and Mr. Pisit Srivaranan, a representative of the Department of Provincial Administration in his capacity as Appeal Committee member.

The court ruled that the issuance of summons for Mr. Panthongtae Shinawatra, Thaksin’s son, and Ms. Pintongta Shinawatra, his daughter, as Shin Corp’s representatives was unlawful because the plaintiff had to be directly assessed.

Moreover the tax officials did not issue summons for the plaintiff within the time limit.

As a result of their legal action transfer of shares did not take place and it is considered that the plaintiff was the owner of Shin Corp. shares worth 73 billion baht that were sold to Temasek in 2006. Earlier the court had ruled that Thaksin owned the shares even though his children were the nominees.

As the plaintiff is not a person with assessable income under both Section 39 and Section 40 (2) of the Revenue Code the upholding of this assessment is also unlawful.

It was reported that this case is still within the timeframe to file an appeal but it did not appear that any party had done so.


Mvh isan lover

"the tax officials did not issue summons for the plaintiff within the time limit."
Verkar som han hållit sig undan länge nog för det brottet, precis som det gjort för flera av anklagelserna mot Redbull sonen. Det innebär inte att brottet inte hänt. Hade han inte varit skyldig till många allvarliga brott hade han naturligtvis inte hållit sig borta, han vill mycket gärna komma hem igen men gör han det innan de preskriberas så kommer undersökningarna återupptas och han riskerar att få stå till svars för sina brott. Det vågar kinesfegisen naturligtvis inte.

/ SatanG
 
 

Liknande trådar

A
Svar
33
Visningar
6 K
Gazton
G
A
Svar
3
Visningar
2 K
Shaowpanyaa
S
Svar
1
Visningar
2 K
Anonym
A
A
Svar
2
Visningar
2 K
Anonym
A
A
Svar
3
Visningar
2 K
Shaowpanyaa
S
A
Svar
1
Visningar
2 K
Anonym
A
A
Svar
2
Visningar
3 K
Anonym
A
 
Tillbaka
Topp