SEK --> THB valutakurser (samlingstråd)

5555555 Jonas lever inte heller pa heltid i Thailand , han ar lycklig nog att slippa tristessen da den inte brukar infinna sig redan efter fyre fem veckor .....555
Du lever inte heller på heltid i Thailand.

Jag bor dock på heltid i thailand, huset ær mitt boende båten mitt arbete ;)
Och tristess kan uppstå efter 4 veckor, læste du inte vad jag skrev i mitt inlægg eller, STOD INTE UT MED TRISTESSEN I SVERIGE, jag jobbade samma skift nær jag bodde i Sverige som jag gør nu och tristessen han uppstå dær på dom 4 veckorna jag var hemma ;)
Den han till och med uppstå efter ett dygn nær jag hade mønstrat av nær jag bodde i Sverige.

Men annars ær det væl tur att tristessen inte hinner uppstå før mig, sjælv har jag svårt att hinna med allt tycker jag.
Enda ær på kvællarna då kan tristessen uppstå, men blivit oftare tidigt till sængs och tidigare upp på morgnarna då har det funkat bættre ;)

Beror väl Jonas på att du har ditt liv i Thailand och din familj. Sen behöver man ju inte bry sig om alla andra

Så påverkan av samma sak ser annorlunda ut beroende på vart i världen den uppstår:)
Skvallret kanske skiljer sig åt i olika delar av værlden, skvaller behøver inte låta likadant eller alltid vara negativt.
Ser ju bara hær på forumet, skvallras det om Thai så lyfts oftast bara dom negativa bitarna fram om Thais personligheter och hur førtræffliga Svenskar och det Svenska samhællstænket ær.
Finns væl så lite att gøra i vinterkylan så ær inte TV:n på så ær det skvallra om andra som ær intresse nummer 2 i Sverige ;)

Men som farang mitt bland alla andra i Pattaya så har skvaller liten påverkan på en.
Men som boende i Rayong eller Isaan dær det ær lite mer glest mellan farangerna så kanske man hamnar mer i fokus och mærker mer av det ;)
Ær væl som i Sverige dær finns så lite att gøra så det ær TV:n och skvaller som gæller dær med 55555

Senast redigerad av en moderator:
NOK har hæmtat sig lite och det kænns ju bra før ett halvår sen gick ju den sæmre æn Svenska kronan.
4.15 på XE kurs nu, fast var uppe i 4.35 før några veckor sen så gått ner lite dom sista veckorna.
Vænde nær Norska riksbanken valde att inte sænka ræntan ytterligare.

NOK har hæmtat sig lite och det kænns ju bra før ett halvår sen gick ju den sæmre æn Svenska kronan.
4.15 på XE kurs nu, fast var uppe i 4.35 før några veckor sen så gått ner lite dom sista veckorna.
Vænde nær Norska riksbanken valde att inte sænka ræntan ytterligare.
Ja det satt som en smäck med norska kronan [emoji3]

Tror att de negativa sidorna finns i alla länder , inte minst i Thailand , Här finns en svartsjuka /avundsjuka som jag aldrig sett dess like av i andra länder , dessutom så finns en aggresivitet som jag inte gillar , speciellt i trafiken , iofs så kommer den nu även i Sverige då invandringen i stort har förändrat sinnelaget hos befolkningen . Svensken har vissa spärrar , man går normalt inte ut och slår folk på käften för att de råkat göra en repa på ens bil , detta händer daglig dags i trafiken här nere , verkar vara ett mycket hett temåerament hos Asiater , dessutom så finns inga spärrar för hur mycket man kan spöa på folk som redan ligger ... jaja , mycket är bra här också , men inte heltid i detta land mer för min del ...En sak jag absolut är skittrött på är deras gapighet , dvs högljuddhet , skriker som fan i vanlig samtalston , The land of Smile ser man inte mycket här nere , vet inte om det fanns tidigare , men inte speciellt vanligt i pattis i alla fall , vänligare folk i Isaan anser jag ;)

Tror att de negativa sidorna finns i alla länder , inte minst i Thailand , Här finns en svartsjuka /avundsjuka som jag aldrig sett dess like av i andra länder , dessutom så finns en aggresivitet som jag inte gillar , speciellt i trafiken , iofs så kommer den nu även i Sverige då invandringen i stort har förändrat sinnelaget hos befolkningen . Svensken har vissa spärrar , man går normalt inte ut och slår folk på käften för att de råkat göra en repa på ens bil , detta händer daglig dags i trafiken här nere , verkar vara ett mycket hett temåerament hos Asiater , dessutom så finns inga spärrar för hur mycket man kan spöa på folk som redan ligger ... jaja , mycket är bra här också , men inte heltid i detta land mer för min del ...En sak jag absolut är skittrött på är deras gapighet , dvs högljuddhet , skriker som fan i vanlig samtalston , The land of Smile ser man inte mycket här nere , vet inte om det fanns tidigare , men inte speciellt vanligt i pattis i alla fall , vänligare folk i Isaan anser jag ;)

Det kanske är som du säger mera vanligt på Pattis för jag upplever inget av du beskriver här uppe i Norr.
Deklart finns det olika människor här också men upplever inte något du beskriver här. Är mera på Jonas linje att aldrig återvända till Sverige utom det nödvändigaste.
Tror att det är mycket var man hamnar, tycker folk i min omgivning är hur goa som helst.
Har inte svårt för Sverige heller i o för sig men sista tiden har det bara blivit för mycket.

Det kanske är som du säger mera vanligt på Pattis för jag upplever inget av du beskriver här uppe i Norr.
Deklart finns det olika människor här också men upplever inte något du beskriver här. Är mera på Jonas linje att aldrig återvända till Sverige utom det nödvändigaste.
Tror att det är mycket var man hamnar, tycker folk i min omgivning är hur goa som helst.
Har inte svårt för Sverige heller i o för sig men sista tiden har det bara blivit för mycket.
Är nog mer runt Phonta för jag upplever inget av det här nere heller ;)

Du älskar ju Pattis säger du, bästa platsen i landet :rolleyes:

Kanske han vart för många dagar uppe i byn i Isaan, kan väl få den gladaste lite nedstämd ;)
Har inte varit länge däruppe, sist fem dagar , nu har vi varit här nere i snart 2 veckor , trivs väl bra här i Nongprue i stort , men saknar ordningen i Sverige , jag är ett kongtrollfreak , det funkar inte här nere , alla tjänstemän bestämmer själva hur lagen tolkas i olika sammanhang, om jag du skriver honom på läppen om dett med Faranghusbok vi MC köp , så säger han att jag kan få snacka med chefen , Absolut vill jag det ,, men då skiter han i att öppna dörren in till chefen , Tittar bara ner i sina papper och nonchalerar mig , han vet att jag har rätt , men går jag till chefen så tappar fanskapet facet ,och det duger inte för en Asiat , djäkla dönickar är dom , följ lagen så funkar samhället bättre , dessutom går det inte att få bort mutor och korruption om folk (tjänstemän) får göra som de vill ........
I Sverige finns inte detta guskelov , men det börjar nog snart komma med alla andra kulturer som nu införlivats i Lövfens kulturberikade samhälle , sitter ju ett "Huckle" på varannan tjänst nu på skatteverket samt på Miggan , där säljer de nu UT till sina landsmän för feta belopp ,, tack Löfven för att du raserar mitt hemlands moral ...

Handen på hjärtat Jonas , utan att vara dum mot dig , då är du fan blind och döv om du inget ser eller märker , går du likt Berra runt i ett rosa skimmer kanske 55555;)

Jag bor här och lever här nu i sex månader , det gör jag med öppna ögon , jag har inga skygglappar på mig , det måste man ha om man inte uppmärksammar hur djäkla illa det mesta funkar samt hur elaka människor ofta är mot andra i sin närhet , familjen är viktig , vilket är bra , men sen skiter man mest i sin nästa ..

Handen på hjärtat Jonas , utan att vara dum mot dig , då är du fan blind och döv om du inget ser eller märker , går du likt Berra runt i ett rosa skimmer kanske 55555;)

Jag bor här och lever här nu i sex månader , det gör jag med öppna ögon , jag har inga skygglappar på mig , det måste man ha om man inte uppmärksammar hur djäkla illa det mesta funkar samt hur elaka människor ofta är mot andra i sin närhet , familjen är viktig , vilket är bra , men sen skiter man mest i sin nästa ..
Kanske samhälle som passar mig då därför jag inget ser, familjen och nära vänner är viktiga resten skiter jag i 5555555. ;)
Men läser mest i tidningen vad som sker, faktiskt aldrig sett någon puckla på någon annan här nere men läst om det massor av gånger.
Så att det sker det tvivlar jag inte på, kanske jag inte hänger i rätt områden eller så har det bara förbigått mig.
Verkar oftast ske i områden som jag inte hänger på något direkt.
Jag är nog mindre känslig och trivs i min värld här nere, skiter andra i mig skiter jag i dom.

Kanske samhälle som passar mig då därför jag inget ser, familjen och nära vänner är viktiga resten skiter jag i 5555555. ;)
Men läser mest i tidningen vad som sker, faktiskt aldrig sett någon puckla på någon annan här nere men läst om det massor av gånger.
Så att det sker det tvivlar jag inte på, kanske jag inte hänger i rätt områden eller så har det bara förbigått mig.
Verkar oftast ske i områden som jag inte hänger på något direkt.
Jag är nog mindre känslig och trivs i min värld här nere, skiter andra i mig skiter jag i dom.

Det kanske går att jämföra Pattaya med svenska Rosengården, Råslätt, Angered eller Rinkeby och andra liknande ställen vad vet jag.
Även där har det samlats folk från jordens alla hörn vilket ofta leder till stora problem.
Alla skjutningar, mord och misshandel som sker dagligen är inte så hedrande för Sverige.

Jag umgås mycket med människor men i stort sätt bara dagtid.
Då brukar man aldrig se några slagsmål. På kvällar bara där jag har vänner.
Tv o tidningar har bara den typen av nyheter nästan aldrig något positivt för de är ju inga nyheter.
Tror att det ger en snäv bild av samhället.

Rinkeby kan vara vackert på vintern

76be0d60-b7e9-4a43-8bf0-0c3245234f0a.png

Det kanske går att jämföra Pattaya med svenska Rosengården, Råslätt, Angered eller Rinkeby och andra liknande ställen vad vet jag.
Även där har det samlats folk från jordens alla hörn vilket ofta leder till stora problem.
Alla skjutningar, mord och misshandel som sker dagligen är inte så hedrande för Sverige.

Jag umgås mycket med människor men i stort sätt bara dagtid.
Då brukar man aldrig se några slagsmål. På kvällar bara där jag har vänner.
Tv o tidningar har bara den typen av nyheter nästan aldrig något positivt för de är ju inga nyheter.
Tror att det ger en snäv bild av samhället.
Vet jag inte vad mitt inlægg hade med Pattaya att gøra.
Det jag læser i Nyheterna kommer oftast från Bangkokpost och handlar sællan om Pattaya.
Och om du menar pga. av vad jag bor så har jag bott 2 år i træhydda i en risby med.
Så det jag læst i tidningarna det ær om Thailand, inte specifikt Pattaya.
Men inget som bekommer mig.
Vad gæller Pattaya så ær det en kanonfin stad att bo i tycker jag.
Pattaya ær nog større æn du kænner till och vi har landsbyggd hær med.

Som jag skrev innan beror det ju lite hur man lever och vad man retar sig på. Jonas fru och barn bor ju där på heltid och "adapt" till livet och Jonas trivs som fisken i vattnet.
Börjar man sm Phonta reta upp sig på saker så är det svårt om man inte kan ta ett djupt andetag och fokusera på det man kan förändra ...

Som jag skrev innan beror det ju lite hur man lever och vad man retar sig på. Jonas fru och barn bor ju där på heltid och "adapt" till livet och Jonas trivs som fisken i vattnet.
Börjar man sm Phonta reta upp sig på saker så är det svårt om man inte kan ta ett djupt andetag och fokusera på det man kan förändra ...
Handlar väl inte om att reta upp sig Janne , sen kan man ju fråga sig vad du tror du kan förändra i det Thailändska systemet .... Thailand har ett alldeles för oordnat samhälle för att jag skall kunna leva här på heltid , så enkelt är det bara , sen kan man ju välja att blunda för alla galenskaper , men det ligger inte för mig , iofs så är det ju typiskt Svenskt , det är ju därför patrasket i Sverige kan fortsätta regera mens folket bara ser på när landet ruineras .. men jag tillhör den skaran som gärna lägger energin och tid på att förändra , och i Sverige finns det möjlighet , här är jag bara gäst och skall hålla käften , precis som Sveriges "gäster" borde göra...:)

Senast redigerad av en moderator:

Tillbaka
Topp