Senaste nytt!

Hej. Är 66 år och har problem med mina lungor. Har varit i kontakt med ambassaden i Bangkok och de påstod att jag ska kontakta ett sjukhus och registrera mig för vaccination covid-19. Men tydligen den informationen har inte thailändska sjukhuset? min thai fru Påstår att först ska thailändare blir vaccinerad och där efter utlänningar?Jag tror inte på att de är så himla rasister? Hoppas på svar

Hej. Är 66 år och har problem med mina lungor. Har varit i kontakt med ambassaden i Bangkok och de påstod att jag ska kontakta ett sjukhus och registrera mig för vaccination covid-19. Men tydligen den informationen har inte thailändska sjukhuset? min thai fru Påstår att först ska thailändare blir vaccinerad och där efter utlänningar?Jag tror inte på att de är så himla rasister? Hoppas på svar
Jag ser att Roffe, från thaikonsult, är online och kommer säkert att svara på din fråga i brådaste rappet!

Men rasister kan jag aldrig tänka mig iof.....

Vad som var sagt är att utlänningar kommer i 3dje fasen och jo länder gör sådana undantag, skulle jag åka till Sverige som Svensk utflyttad nu så blir jag inte berättigad till vaccine överhuvudtaget, utan får betala för det efter svenskar bokförda i Sverige fått sitt.
I Thailand gick man dock ut med i mötet i Torsdags att alla utlänningar är inkluderade och fas 3 såg ut att vara borttaget.
Nu gäller riskgrupp, ålder både thai och utlänning, men nytt från Torsd.
Så om du prata med dom innan Torsdagen denna vecka, kolla igen då ny regeringsregler.
Svenska ambassaden i Bangkok får du ingen hjälp av gällande vaccinering, då dom gjort det klart och tydligt på FHM att vi inte ingår i vaccineringsprogrammet.
Vilket är rätt logiskt.

Alla utlänningar berättigade till Covid-19-vaccin enligt Thailands nya vaccinationsplan. Alla utlänningar som bor i Thailand är berättigade att få Covid-19-vaccinet, enligt biträdande talesperson för utrikesdepartementet, Natapanu Nopakun. Han säger att Thailand planerar att lansera en "massiv vaccinationsplan" för att vaccinera alla människor som bor i Thailand, inklusive utländska invånare. "Alla personer som är bosatta i Thailand, oavsett nationalitet, är berättigade att få vaccinet enligt planen." Natapanu säger att mer information om vaccinationsplanen för utlänningar bosatta i Thailand kommer att släppas vid ett senare tillfälle.

Mvh Roffe

Natapanu Nopakun. Han säger att Thailand planerar att lansera en "massiv vaccinationsplan" för att vaccinera alla människor som bor i Thailand, inklusive utländska invånare. "Alla personer som är bosatta i Thailand, oavsett nationalitet, är berättigade att få vaccinet enligt planen." Natapanu säger att mer information om vaccinationsplanen för utlänningar bosatta i Thailand kommer att släppas vid ett senare tillfälle.

Helt riktigt. Thailand planerar att lansera. "Information ang planen" har redan släppts flera gånger och sa att i olika varianter under veckan. Alla (inklusive utlänningar) skall få gratis vaccination. Dagen efter säger 'muttern' att det gäller bara thai. Sedan ändrade han sig igen nästa dag. Underhållande... :)

Liknande trådar

Tillbaka
Topp