Ska du vaccinera dig mot covid-19 när ett vaccin finns tillgängligt?

Vaccinera mot covid-19

• Ja

Röster: 45 78.9%
  • Nej

Röster: 8 14.0%
  • Vet inte

Röster: 4 7.0%

• Totala väljare
    57

Pratade i dag med våran kontakt på sjukhuset, hon meddelar när de är dax. I Thailand måste man ha kontakter i allt. Allt går att fixa, tur vi inte har Stefan här efter som ja inte är afghan eller tillhör någon muslimsk rörelse. Ha en fortsatt bra fredag

Hej

Besked om registrering för vaccinering av utlänningar i Thailand.

3980695.jpg

Mvh isan lover

Jag har redan fått mina sprutor så varför ska jag ta ytterligare nya sprutor för att komma in i landet, verkar helt ologiskt ??
Det är vad texten säger i a.f.

Visserligen är det dock Thailand vi talar om ..

Jag har redan fått mina sprutor så varför ska jag ta ytterligare nya sprutor för att komma in i landet, verkar helt ologiskt ??
Det är vad texten säger i a.f.

Visserligen är det dock Thailand vi talar om ..
Vart i textrn står det?
Det står att alla utlänningar kommer få möjligheten att vaccineras i Thailand.
Står ingenstans att du skall vaccineras igen om du är vaccinerad.

Jag har gått på jobbet och småskrutit över att jag minsann inte fick den minsta lilla biverkningen när vi fick dos 1 (AZ). Syndaren straffas omgående. Har varit halvdöd i två dygn i biverkningar efter dos 2 (Phizer) .
Säg inte så, nu blir jag orolig. Jag skall ju få min andra Pfizer dos den 3 juni. :eek:

Nu utreds Pfizer och Moderna i USA för infektioner i hjärtmuskeln bland yngre.

Biverkningar blir fler och fler, men i små antal.

Pfizer och AZ verkar ha 30% skydd mot mutationer efter en dos men +80% efter två doser mot svårare sjukdomstillstånd.

Nu utreds Pfizer och Moderna i USA för infektioner i hjärtmuskeln bland yngre.

Biverkningar blir fler och fler, men i små antal.

Pfizer och AZ verkar ha 30% skydd mot mutationer efter en dos men +80% efter två doser mot svårare sjukdomstillstånd.
Dödliga infektioner, ger dom men för livet eller övergående?

Dödliga infektioner, ger dom men för livet eller övergående?
Det har förekommit dödsfall, hur det verkar på lång sikt är för tidigt att fastställa.
Vaccinationer har bara förekommit i ett halvår i några länder.
Dessa vacciner är i drift utan 3-5år i utredning för ett nödläge.
Det har hänt förr, misslyckade vacciner som lemlästat barn och vuxna.
Denguevaccin, Svininfluensan som förstörde många barn och tonåringar till ett normalt liv runt om i världen.

Det har förekommit dödsfall, hur det verkar på lång sikt är för tidigt att fastställa.
Vaccinationer har bara förekommit i ett halvår i några länder.
Dessa vacciner är i drift utan 3-5år i utredning för ett nödläge.
Det har hänt förr, misslyckade vacciner som lemlästat barn och vuxna.
Denguevaccin, Svininfluensan som förstörde många barn och tonåringar till ett normalt liv runt om i världen.
Ja Dengue vaccinet visade ju sig vara en katastrofal miss.
Skyddade bara dom som hade haft någon dengue variant annars ökade väl dödligheten istället för att minska om jag inte missminner mig?

Ja Dengue vaccinet visade ju sig vara en katastrofal miss.
Skyddade bara dom som hade haft någon dengue variant annars ökade väl dödligheten istället för att minska om jag inte missminner mig?
Nej, dom dog inte av denguevaccin men blev handikappade livet ut.
Tursamt utbetalades stora skadestånd till de drabbade.

Inget som kommer utbetalades när gäller vaccin mot covid19.

Nej, dom dog inte av denguevaccin men blev handikappade livet ut.
Tursamt utbetalades stora skadestånd till de drabbade.

Inget som kommer utbetalades när gäller vaccin mot covid19.
Ok, hade för mig att dödstalet ökade med för dom som vaccinerats men inte haft en variant innan?

The Dengvaxia controversy (Tagalog pronunciation: [dɛŋˈvakʃa]) was a health scare in the Philippines caused when the dengue fever vaccine Dengvaxia was found to increase the risk of disease severity for some people who had received it.[1][2] A vaccination program had been run by the Philippine Department of Health (DOH) who had administered Sanofi Pasteur's Dengvaxia to schoolchildren.[3]

The program was stopped when Sanofi Pasteur advised the government that the vaccine could put previously uninfected people at a somewhat higher risk of a severe case of dengue fever.[4] A political controversy erupted over whether the program was run with sufficient care and who should be held responsible for the alleged harm to the vaccinated children.

In late November 2017, the DOH suspended the school-based vaccination program.[5] The DOH subsequently banned the vaccine's use and sale in the Philippines.[6] The scare caused by the controversy has been suggested as a factor in the country's loss of confidence in vaccines and low immunization rates,[7] resulting in an infectious disease crisis in the country in 2019,[8] including a measles outbreak.[9]

Tillbaka
Topp