PeterSfa
Forumveteran
Den är vänsterindoktrinerad därav hans bedömning att den är seriös. Jag själv brukar bara beteckna oberoende och neutrala media som oftast seriösa.Den politiska skvallertabloiden Washington Post?
Seriösa?
Är du seriös?
/ SatanG
Olika personliga bedömningsgrunder.
En god ansats jag brukar använda: Jag tror inte på ett ord som står i media, generellt sett brukar de ljuga eller förvränga fakta baserad på bias eller okunskap ämnet. Washington Post är känd som ett Media där man bör kontrollera deras källor för att verifiera påståenden. Dvs, inte så seriös som IL vill påskina. Media, speciellt idag när världen är så polariserd är känd för att inte vara en källa för fakta.
Vad gäller påståendet om Trump lögner har jag sagt i tråden att visst har han farit med osanning, rätt så ofta också. På samma sätt som alla övriga. Biden är inte heller något lysande undantag utan rätt känd, utöver att han har problem med hjärnkontoret på grund av ålder.
Men vad gäller specifikt påståendet med 20 000 lögner eller vinklingar av Trump , är det påståendet ett falsarium, därav min anmärkning mot IL när han hävdar att det är så, den är sann, det är Trump personlighet, han är så dålig.
När man väljer att gå till källan och se vad de hävdar i den här listan, ser man omedelbart hur de lyckats skapa den.
En statistiker som gjort en sådan sammanställning och hävdat att den är korrekt skulle troligen bli friställd från sitt arbete som olämplig då han inte förstår sitt jobb.
Istället för att jag skriver ännu mer än jag gjort i denna post, följ den här personens genomgång av vad listan hävdar och bedöm själv.
No, Trump Hasn't Made 20,000 'False or Misleading' Claims | RealClearPolitics
Min poäng i mina post är att man bör försöka vara anständig och saklig. Att ge sig in i att i en massa post hävda att det är sant och att man bara har en politisk agenda om man säger emot, när fakta faller på det här sättet, tillhör inte anständighet.
Senast ändrad: