Sådär nu har jag fått en del svar på mail via olika ställen i Thai. Och det gemensamma är att alla skriver i stort sett samma sak så nånstans kopierar och klistrar dom.
Tyvärr jobbar inte tjejen inom det som skrivits men det är intressant läsning.
Dvs följande för en som enbart ska ha transit i Thailand just nu.
would like to inform you that travelers transiting/transferring at Suvarnabhumi or Don-Mueang International Airport (lay-over time not exceeding 24 hours / check-through luggage only / cannot leave transit area / final destination is outside of Thailand) do not need to apply for the Thai Pass, but are required to have the following documents:
- Medical Certificate with a laboratory result indicating that COVID-19 is not detected, using RT-PCR method, which has been certified or issued no more than 72 hours before departure, OR certificate of vaccination showing that the last dose was administered no less than 14 days before the date of departure.
- Travel health insurance covering health care and treatment expenses for COVID-19 disease, or any other guarantee throughout their stay in the Kingdom, with a coverage of no less than 50,000 USD. This requirement (insurance) does not apply to Thai travelers.
**for the COVID 19 insurance, please check: https://www.siam-legal.com/axa-insurance
I hope this may help.
Fått samma svar från flera olika ställen och även från Thailändska ambassaden och då menar jag på bokstaven exakt samma svar. Så tar jag den som axa insurance erbjuder så borde vi fan inte få problem även om saker lär dyka upp.
Sverige kör ju på 48 timmars test result angående covid så det klarar vi om det inte blir för stora förseningar i flyväg..
Mobilen stavar som skit så ber om ursäkta för en del stavningsfel då jag skriver.