Givetvis säljs inte alla barn eller ens de flesta men det är tillräckligt många för att det ska vara ett problem (ett barn är ett för mycket).
Enligt Global Slavery Index var det i och för sig "bara" 425500 människor som levde i modernt slaveri i Thailand 2016, många skrönor där även om alla givetvis inte är barn.
Hur många länkar vill du ha till barn som blivit sålda till pr*stitution?
https://www.goworldtravel.com/child-pr*stitution-thailands-lost-children/
"Such stories are not hard to find in this country of 60 million people, but they weigh heavy on the hearts of people like A-Je and Nancy Kukaewkasem, a couple who have dedicated their lives to saving children from pr*stitution."
"The Thai Department of Public Welfare estimates that between 12,000 to 18,000 children work as pr*stitutes in Thailand. Other research has provided even higher numbers."
"While the Thai government has enacted new laws to combat exploitation of children, pockets of deep poverty make some boys and girls susceptible to being sold or induced into pr*stitution."
Var första länken jag fick upp på Google, du kan givetvis få fler om du nu tvivlar. Men det är kanske en skröna även det? Journummer på flygplatser för att tipsa om trafficking är mest reklam för Thailand, inte för att det är ett problem landet dras med? Ja jag vet att det även kommer utifrån och in i Thailand...
Sen har jag även träffat en dam (en vän till en av mina bättre vänner) som blev såld när hon var mycket ung, hon är i 40års åldern nu och arbetar och har ordnat upp sitt liv. Hon berättade om delar av hennes uppväxt och varför hon blir så ledsen när äckliga turister köper barflickor utan att veta var dessa kommer ifrån eller vilka signaler det sänder hem till vissa byar. Nu minns jag inte namnet på den byn hon kom ifrån innan hon blev såld och det spelar inte så stor roll. Jag minns dock hennes fysiska ärr som var synliga. Folk som köper barn är kanske inte de mest vänliga människor på denna jord... Eller ja enligt Holmen så förekommer det inte så hon hade väl bara sminkat sig och drömt det hela.
Givetvis var det en skröna hon drog då det är jävligt tufft att låtsas som att man har blivit såld in i pr*stitution som barn. Sen kastar hon ju bort sitt liv genom att försöka hjälpa pojkar och flickor som inte finns, oerhört korkat.
Att du inte tror på det eller att du vill mörka det hela av någon underlig anledning betyder inte att detta inte förekommer.