Thailand har brist på arbetskraft.

Att sova

Min svåger sov till kl 13 öppnade dörrarna till butiken varannan dag sen kl 15 stängdes dörrarna och dom gick o la sig o sov. De andra dagarna sov de hela dan. Och kom man dit o väckte dom så gick de o handla mat sen när man åkte därifrån så stängde de dörrarna o la sig o sov.

Farbrorn när han var hos oss o jobba så sov han till kl 11 och òppnade lagom till eftermiddagen men åkte och köpte mat så då var han tvungen att stänga en stund till kl 13 då var det dax att stänga och ta några glas whiskey.

Jag tror det enda jobb som en thai klarar av det är typ där man sitter hela dagen och har fjärrlås till dörrarna så man slipper resa sig ur stolen när det e dax att öppna eller stänga butiken
misstänker att det är problem med marknaden Öppet 2 timmar varannan dag. Mättar man köpbehovet på den tiden så är det ingen ide att ha öppet mera. Fanns det mera köpbehov så skulle han få konkurenter som har mera öppet.

Senast ändrad:
misstänker att det är problem med marknaden Öppet 2 timmar varannan dag. Mätter man köpbehovet på den tiden så är det ingen ide att ha öppet mera. Fanns det mera köpbehov så skulle han få konkurenter som har mera öppet.
Mmm... det är lättare att sälja när man har öppet också. Jag fick råd med CLS och mark efter vi bytte personal. Innan hade vi knappt en spänn över

Mmm... det är lättare att sälja när man har öppet också. Jag fick råd med CLS och mark efter vi bytte personal. Innan hade vi knappt en spänn över
Visst, undrar vart kunderna går när det är stängt? Att han kan klara sig på att ha öppet två timmar varannan dag tyder på att de inte har annat vettigt alternativ.

Kunderna kanske sover de med?
Nej kunderna ringer till frugan och undrar om hon ska komma o öppna. Hon svarar är det inye öppet? Vi har ju betalt svågern för att ta hand om butiken. Efter att ha ringt till honom en stund eller tuta utanför efter en stund så vaknar han och går och öppnar.
Men de flesta ringer aldrig frugan utan åker bara vidare.

Han skiter nog i hur det går. Bara han får sin lön så kan han åka hem till byn o sova. Han kommer nog tillbaka till jobbet när pengarna e slut.
Han har ju haft lite egen business hemma hos sig innan.
Han har ju haft karaoke. Det gick åt helvete.
Han har haft snooker. Det gick åt helvete.
Barberarshop. Också åt helvete.
Sålt på marknad. Det gick inge vidare. Han blev trött.
De har ju 3 döttrar som vi tycker synd om så vi gav honom jobb. Ja det gick sådär. Vi fick inga pengar över. Däremot blev det mer o mer grejer i butiken som var osålt.

Det är ju Kristers butik han inte öppnade, så det är ju inte upp till dom när dom skall öppna och stänga, dom misskötte det av lathet skriver han ju.
Vi har provat att ha halva släkten där. Moster, farbror, svärfar och svåger och en kusin. Alla var väldigt trötta och sa att det var jobbigt att öppna dòrrarna..
Nu har vi som sagt två ladyboys från Tiffany och dom e fantastiska so far so good

Visst, undrar vart kunderna går när det är stängt? Att han kan klara sig på att ha öppet två timmar varannan dag tyder på att de inte har annat vettigt alternativ.

Kanske, kanske inte.
Som kund så börjar man gå någon annanstans ifall butiken inte har produkterna man vill ha eller avvikande öppettider.

Butiker som har öppet eller stängt när innehavaren känner för det fungerar inte i det långa loppet.
Folk tar inte chansen att åka dit då det eventuellt kan vara stängt.

Nu vet jag inte hur det såg ut i just den byn, men hade det varit i en normal stad så hade man fått klappa igen ganska fort.

Kanske, kanske inte.
Som kund så börjar man gå någon annanstans ifall butiken inte har produkterna man vill ha eller avvikande öppettider.

Butiker som har öppet eller stängt när innehavaren känner för det fungerar inte i det långa loppet.
Folk tar inte chansen att åka dit då det eventuellt kan vara stängt.

Nu vet jag inte hur det såg ut i just den byn, men hade det varit i en normal stad så hade man fått klappa igen ganska fort.
Handlar väl om Pattaya, som Krister skriver det var hans butik där han säljer sina importvaror som svågern misskötte.

Nej kunderna ringer till frugan och undrar om hon ska komma o öppna. Hon svarar är det inye öppet? Vi har ju betalt svågern för att ta hand om butiken. Efter att ha ringt till honom en stund eller tuta utanför efter en stund så vaknar han och går och öppnar.
Men de flesta ringer aldrig frugan utan åker bara vidare.

Hej

Här hade det kanske varit bättre med en rörlig lön baserad på försäljningen, har svågern lön oavsett om det säljs lite, inget alls eller mycket så finns det ju kanske en viss Thai logik i att bara öppna några timmar eller i värsta fall inte alls.

Mvh isan lover

Hej

Här hade det kanske varit bättre med en rörlig lön baserad på försäljningen, har svågern lön oavsett om det säljs lite, inget alls eller mycket så finns det ju kanske en viss Thai logik i att bara öppna några timmar eller i värsta fall inte alls.

Mvh isan lover
Vi provade med bonus för bra jobb. Han tog pengarna och drog hem och sov. Provade med fast lön. Han tog pengarna och drog hem och sov ett par veckor. Provade med veckolön. Han drog hem varje vecka för att sova. Slutade med ingen lön och han stannade kvar och sov i affären.

Vi provade med bonus för bra jobb. Han tog pengarna och drog hem och sov. Provade med fast lön. Han tog pengarna och drog hem och sov ett par veckor. Provade med veckolön. Han drog hem varje vecka för att sova. Slutade med ingen lön och han stannade kvar och sov i affären.

Hej

Ja då är det bara att ge upp, roligt att ni fick tag i bra folk tillslut.

Man vill ju gärna hjälpa släkten men går det inte så får det vara.

Mvh isan lovef

Hej

Ja då är det bara att ge upp, roligt att ni fick tag i bra folk tillslut.

Man vill ju gärna hjälpa släkten men går det inte så får det vara.

Mvh isan lovef
Ja alltså vi gav honom hur många chanser som helst. På slutet när han inte fick lön utan han fick lite pengar att köpa mat för och vi skickade lite pengar direkt till hans fru (frugans syrra). Det funkade ganska bra han öppnade som sagt ibland och åkte aldrig hem. Men sen kom syrran och då sket de i att öppna helt. Efter nån vecka fick de sparken. Frugan sa att de kan fan inte stanna där och aldrig öppna och vi ska ta hand om deras ungar när de sover hela dagarna. Då blev syrran asförbannad och stal den nya tvn vi hade köpt till rummet och åkte hem för gott.
Vi får la se när hatet lägger sig och man kan börja umgås som familj igen.

Ja alltså vi gav honom hur många chanser som helst. På slutet när han inte fick lön utan han fick lite pengar att köpa mat för och vi skickade lite pengar direkt till hans fru (frugans syrra). Det funkade ganska bra han öppnade som sagt ibland och åkte aldrig hem. Men sen kom syrran och då sket de i att öppna helt. Efter nån vecka fick de sparken. Frugan sa att de kan fan inte stanna där och aldrig öppna och vi ska ta hand om deras ungar när de sover hela dagarna. Då blev syrran asförbannad och stal den nya tvn vi hade köpt till rummet och åkte hem för gott.
Helt plötsligt kändes min karatebakfylla lättare att hantera!

Det kan ta tid !!!

Ja man blir ju sugen på att kolla in den här sovande affären om man kommer ner i vinter!

Har ni den "öppen" nu? Ligger den i centrala pattis? Vad sover, jag menar säljer ni?

Obs allvarligt menat då jag huserar i Jomtien.

Ja man blir ju sugen på att kolla in den här sovande affären om man kommer ner i vinter!

Har ni den "öppen" nu? Ligger den i centrala pattis? Vad sover, jag menar säljer ni?

Obs allvarligt menat då jag huserar i Jomtien.
Nä nu jobbar det inga sovande zombies där. Nu har vi två dragqueens som tar smygdickpicks av kunderna.

Ta google maps o sök på Saytharn Antiques

1599401391253.jpg

1604249300786.jpg

Liknande trådar

Tillbaka
Topp