Snygga Svensson bilar

• Trådstartare Trådstartare Anonyma
  • Start datum Start datum

Kan skicka lite bilder på Nalles Rod runner med en 440 Mopar , en riktig Mopar kille är han min polare , Men han är inte i närheten av kraften i denna Hemiknota

Japp, det är det , de nya Hemiknotorna byggs på det sättet , Håller förmodligen hur länge som helst dessa maskiner . En riktigt stort block är det , varavar bara 7000rpm , Men vridet kommer från 2000 rpm , om man jämför med en 440 som polarn har , där kommer inte vridet före 4500 rpm . Denna Road Runner har en automatlåda som är manuellt växlad , smäller varje gång du lägger i ny växel , men håller gör det .. Reväxlad låda , Spelar ingen roll om du kör på trean i 40 km /tim , trampar du så släpper det , Det är det som nu skall åtgärdas , sitter fel fjäderpaket på , Vill ha bättre väggrepp.Herrejisses vad denna går :p :p :p

Ni som vet .vad är detta för maskin och bil .började byta fjäderpaket igår .nån av er kanske vet

IMG_20191026_135232804.jpg

IMG_20191026_135053206.jpg

IMG_20191026_134820713.jpg

IMG_20191026_134722224.jpg

IMG_20191026_134706807.jpg

IMG_20191026_134722224.jpg

IMG_20191026_134653556.jpg

Roadrunner, vilket avslöjas på bl.a ratten. Kan iofs vara en Satellite med lite emblem (som förövrigt inte är helt korrekta överallt)

Japp, det är det , de nya Hemiknotorna byggs på det sättet , Håller förmodligen hur länge som helst dessa maskiner . En riktigt stort block är det , varavar bara 7000rpm , Men vridet kommer från 2000 rpm , om man jämför med en 440 som polarn har , där kommer inte vridet före 4500 rpm . Denna Road Runner har en automatlåda som är manuellt växlad , smäller varje gång du lägger i ny växel , men håller gör det .. Reväxlad låda , Spelar ingen roll om du kör på trean i 40 km /tim , trampar du så släpper det , Det är det som nu skall åtgärdas , sitter fel fjäderpaket på , Vill ha bättre väggrepp.Herrejisses vad denna går :p :p :p

Det svåra med amerikanska bilar är inte att få effekten. Det svåra är att hitta greppet

Det svåra med amerikanska bilar är inte att få effekten. Det svåra är att hitta greppet
Exakt så är det , med en stel bakaxel så kan det vara knepigt , handlar om att ha rätt vinkel på fjädrar mot infästningen i bakaxeln , När det sitter rätt paket i morgon skall det testas , Vid acceleration skall bakaxeln tryckas ner och karossen tryckas uppåt . då blir det grepp

Hittade denna i går kväll , inte långt bort från mig , djäkligt sugen måste jag säga , frågan är hur länge vi får ha vanlig bensin i mackarna bara
1572163304017.png

1572163304017.png

Roadrunner, vilket avslöjas på bl.a ratten. Kan iofs vara en Satellite med lite emblem (som förövrigt inte är helt korrekta överallt)
Vet inte detta då jag inte har hela historien som Nalle har , Nalle är närmast en legend i Sverige när det gäller gamla jänkare , Han är även välkänd i USA och har följt dessa bilar under många år , han säger att denna är helt original förutom maskin , IOfs så är inredningen bytt , men uppsydd helt originalutförande , och i nyskick , Litar helt på Nalle när det gäller detta ämne

Vet inte detta då jag inte har hela historien som Nalle har , Nalle är närmast en legend i Sverige när det gäller gamla jänkare , Han är även välkänd i USA och har följt dessa bilar under många år , han säger att denna är helt original förutom maskin , IOfs så är inredningen bytt , men uppsydd helt originalutförande , och i nyskick , Litar helt på Nalle när det gäller detta ämne

Har dock aldrig sett en sådan lack eller med så stort emblem lackat på sidan. Men jag kan ha fel då jag egentilgen inte känner till Mopar alls.

EDIT:
Dock så är ju bilen förstörd ändå. Kanske att det är någon racingnostalgiker som går igång på bilen, men original tror jag inte

Har dock aldrig sett en sådan lack eller med så stort emblem lackat på sidan. Men jag kan ha fel då jag egentilgen inte känner till Mopar alls.

EDIT:
Dock så är ju bilen förstörd ändå. Kanske att det är någon racingnostalgiker som går igång på bilen, men original tror jag inte
Nej , du missförstod mig antagligen ,Kanske jag uttryckte mig fel . Precis som du skriver så är bilen en original såsom den såg ut i USA när den gick på stripen , och älskad av Dragracing nostalgiker . Så helt korrekt tänkt av dig , original standard är den inte förvisso . :)

Såg fin ut på bild. Oroa dig inte för bensinen. Köp! :)
Jag är tveksam till att satsa med dagens vansinniga miljötänk , Fossilfritt betyder ingen bensin i mackarna , men inte mycket slantar , En riktigt fin Twinmaskin , Älskar ju Twinar , Får se , just nu skitväder här och ett par timmars körning till Kalmar .. Men den finns kvar , fanns några stycken till och med . men helst vill jag hitta en i Thailand för att renovera till nyskick

Elbilar går ju fort som fn , Men ack så könlösa de är , Den dagen så lägger jag ner mitt motorintresse i Sverige . Thailand kommer inte att vara där inom en generation till , så har man hälsan så kör jag därnere . Har en polare i Pattis , han är Norrman , 79 år , kör en CB 1000 av äldre modell :thumbsup:

Exakt så är det , med en stel bakaxel så kan det vara knepigt , handlar om att ha rätt vinkel på fjädrar mot infästningen i bakaxeln , När det sitter rätt paket i morgon skall det testas , Vid acceleration skall bakaxeln tryckas ner och karossen tryckas uppåt . då blir det grepp
4 link e det enda som hjälper!

Tillbaka
Topp