Stopp på Visarun till Cambodia?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
T

ThaiGusten

Gäst
Läste på Thai-Scan forum // att det skall bli stopp på visarun till Cambodia den 21 november. Någon som vet mera om detta?

Skall ner till Thailand i 45 dagar med start i mitten på januari. Börjar med att besöka en vän i Phuket någon vecka för att sedan ta en vecka på Samui. Resten av tiden hade jag tänkt tillbringa i Bangkok, Pattaya och i Ban Phe (utanför Rayong). Hur skall jag nu göra med visumet? Till vilket land är det lättast att göra ett visa-run?
/Gusten

Red av forumvärd.Reklam ej tillåten.

är de det enda stället som du läst det på så är det nog inte mycket att bry sej om.

Precis, och dessutom kan du ju söka ett 90 dagars visum på Thailändska konsulatet i Göteborg. Så var dom problemen ur världen. :)

Glöm Thai-Scan!! :thumbsdown:

"ThaiGusten " sa:
Läste på Thai-Scan forum // att det skall bli stopp på visarun till Cambodia den 21 november. Någon som vet mera om detta?

Skall ner till Thailand i 45 dagar med start i mitten på januari. Börjar med att besöka en vän i Phuket någon vecka för att sedan ta en vecka på Samui. Resten av tiden hade jag tänkt tillbringa i Bangkok, Pattaya och i Ban Phe (utanför Rayong). Hur skall jag nu göra med visumet? Till vilket land är det lättast att göra ett visa-run?
/Gusten

Red av forumvärd.Reklam ej tillåten.

Även om moderatorer redigerar en post, kan ju moderatorer komma med relevant information, denna information är ju helt baklänges.

Ett turistvisa är ju på 60 dagar, så 45 dagar räcker väl då...eller?

insayt

insayt

Det är väl så att man vill ha fler som tittar in på forumet.
Inget fel i det iof. Men det är ju fel approach på detta forum.
Hade man tid ork och kraft så visst vore det kul med ett eget forum där man kunde styra och ställa som man ville :D :D
F@n vad mman kunde reta folk :D :D

Får väl börja med att be om ursäkt för att jag la ut adressen till Thai Scan. Det roliga är att jag fick länken till Chai Mai på deras länksida.

Min avsikt var att få tips på lämpliga ställen för ett visarun. Men också att informera det här forumets medlemmar om de problem som kan uppstå för en del personer som inte har vetskap om detta.

Då jag sett att flera betvivlar uppgiften om gemensamt visa för Thailand och Cambodia, så ställde jag fråga om var informationen kom från på det berörda forumet. Svaret var enkelt ”Bangkok Post, lördagen den 10 november sidan 3” de har också lat in en skannad bild på hela artikeln.

Jag besökte också Bangkok Posts hemsida och där fanns också artikeln på den här länken http://www.bangkokpost.com/news/local/3 ... isa-scheme (det här var kanske också reklam?)

Jag har nu förstått att detta är ett forum för i första hand inbördes beundran. Inte ett forum där man skall posta information som kan hjälpa andra medlemmar.

Ni skall inte behöva bli besvärade av mig i fortsättningen. Kan som avslutning bara säga att jag litar betydligt mer på Thai Scan och Bangkok Post än på det här forumet med moderatorn i spetsen.
/Gusten

Nu var faktiskt min avsikt att hjälpa dig även om antalet dagar råkade bli fel. Men 60 dagar räcker väl gott om du skall stanna i 45. Det måste trots allt vara skönt att slippa göra en visarun överhuvudtaget.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp