Visarun via Nong Kai

A

Anonym

Gäst
Nån som gjort en visarun där med eget fordon , behöver jag inte ha ett visum för att komma in i Burma , Sen stämplar de väl bara mitt pass för en ny 90 dagars vid inpassering till Thailand i igen . Någon som gjort det kan ju förklara, vet inte om jag orkar ta ett extension för 6 mån , bättre göra en hojtripp upp, aldrig förr gjort en visarun

Nån som gjort en visarun där med eget fordon , behöver jag inte ha ett visum för att komma in i Burma , Sen stämplar de väl bara mitt pass för en ny 90 dagars vid inpassering till Thailand i igen . Någon som gjort det kan ju förklara, vet inte om jag orkar ta ett extension för 6 mån , bättre göra en hojtripp upp, aldrig förr gjort en visarun
Intressant fråga. Jag har gjort det en gång, men det var -89, så det jag har att komma med hjälper nog inte idag.
Då hade jag en månads förlängning på IM, och när den närmade sig sitt slut åkte jag dit, utan visa, gick över och fick stämpel för 1 månad till i TH., har för mig det kostade en femhundring B. Men som sagt andra tider nu, och jag är också nyfiken på din fråga hur det funkar där idag.

Nong Kai Burma???

jag måste ju ut först från Thailand , hur länge måste jag vara ute ? Måste jag ha visa till Lao , Kan jag ta eget fordon över ? många frågor :)Sen stämpla nya 90 dgr vid inresan antar jag

I år är det ju gratis att åka in i laos men ingen vet ju hur det blir nästa år och det är ju då du ska in För att få nya 90 dagar så räcker det att du åker in i Laos och sedan tillbaka Frågan är ju med eget fordon vad som gäller angående försäkring Enklast är ju att åka till gränsen och sedan ta en av bussarna som finns som åker över och tillbaka

Hej

Vi brukar ta oss till bron på den Thailändska sidan och därifrån åker vi med bussen över bron till Laos, i vintras var det som någon nämnde gratis visum för oss Svenskar, ifrån gränskontrollen in till Vientiane går det både tuk tuk, buss och bilar, det är bara att välja.

Ifrån Vientiane tog vi en privat transport med bil direkt till vårt hotell i Nong Khai, bekvämt och inte dyrt, kvinnan som körde bilen skötte våra pass och ordnade allt vid passkontrollen, vi behövde inte ens gå ur bilen.

Men det går bra att köra bil över också, man ser både Thai och falanger i Thairegistrerade bilar vid bron och inne i Laos.

Mvh isan lover

Dock vad jag hört ifrån de allra flesta INITIERADE, så är det ett ytterligt dåligt förslag att ta med sig bilen in i Laos, utan ställ den på den bevakade parkerings-platsen på "rätt" sida gränsen. Bilen är en hårt värderad valuta i Laos, och värdefull att kunna lägga vantarna på...

jag måste ju ut först från Thailand , hur länge måste jag vara ute ? Måste jag ha visa till Lao , Kan jag ta eget fordon över ? många frågor :)Sen stämpla nya 90 dgr vid inresan antar jag
Det finns absolut ingen tid stipulerad för en s.k. Border-run Phonta.. Över bara, få stämplarna från Laos, och sedan Thai, sedan hem igen. Alltså bara vänd på klacken inne i Laos...

Det finns absolut ingen tid stipulerad för en s.k. Border-run Phonta.. Över bara, få stämplarna från Laos, och sedan Thai, sedan hem igen. Alltså bara vänd på klacken inne i Laos...
Måste jag inte ha någon inpasseringsvisa får att komma in i Laos , eller kan jag vända i Thaiimmigrationen :)

Måste jag inte ha någon inpasseringsvisa får att komma in i Laos , eller kan jag vända i Thaiimmigrationen :)
Du måste visa att du varit utanför Thailand, så därför skall där vara en stämpel ifrån Laos, men som jag fattar det hela, så går detta i ett, du går igenom Laos får stämpel och sedan går du ut igen och åker hem..

Låter bra , bara ta en tuk tuk eller bil över antar jag , för min egen Hoj kanske inte är så bra att ta in , eller funkar det , någon som vet , vill inte ha originalboken med mig på hojen , utan har alltid en kopia på boken

Låter bra , bara ta en tuk tuk eller bil över antar jag , för min egen Hoj kanske inte är så bra att ta in , eller funkar det , någon som vet , vill inte ha originalboken med mig på hojen , utan har alltid en kopia på boken
Jag försöker ALLTID rekommendera folk att ALDRIG ta med sig fordon in i Laos. Tycker ni att Thailand är lite av vilda västern så är Laos 7 resor värre och närheten till Kina och andra asien-länder gör att många i Laos kan inte låta bli.. Lämna fordonet på den säkrade parkeringen inne i Thailand...

Jag försöker ALLTID rekommendera folk att ALDRIG ta med sig fordon in i Laos. Tycker ni att Thailand är lite av vilda västern så är Laos 7 resor värre och närheten till Kina och andra asien-länder gör att många i Laos kan inte låta bli.. Lämna fordonet på den säkrade parkeringen inne i Thailand...
Jag misstänker det , samt dubbla lås samt kätting runt träd , jag har ju digitalt tändlåssystem samt samt lås på bromsskivan med larm samt ett fett ABUS hänglås ,, kan bil tufft för dem , men visst allting går ju i det landet

Jag åkte över i våras,tåg från Udon kostade 17baht till Nong Khai.Tuk Tuk till bron 80 baht,buss över bron 40 baht tror jag det var.
När man skulle in i Laos fick man betala 5 baht o fick något som såg ut som ett bankkort,jag frågade vad det var för men som vanligt
fick man inget klokt svar.När man kom till Laos sidan var det en grind som man stoppade in kortet i o den öppnade grinden,då var man i Laos.
Kom in i Laos tog en vänster sväng o ut landet,skulle ta bussen tillbaka men det var så mycket folk som skulle med bussen.
Vart så trött på köande så jag tog en taxi till Udon 600 baht

Ok , de 800 bath sparar jag då jag ställer min hoj i Nong khai , så småslantar mao , inget Visa ? Låter gott , tackar för info :)

Liknande trådar

B
Svar
0
Visningar
975
BigBang
B
A
Svar
10
Visningar