Strandbilder 2014

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Kycklingen

Administratör
Forumpersonal
Jag startar en ny tråd om div stränder i Thailand. Ni som bor där eller är där på semester, kan ni inte lägga in lite färska bilder på stränderna. Jag tänkte mest om det finns eller inte finns solstolar och försäljning där. I Phuket började dom väl rensa sen i Hua Hin enligt rykte. Jag har hört idag att på kata är stolarna borttagna även om det sägs här på forumet att dom är kvar? Hur är det i pattaya, jomtien nu?

"Kycklingen " sa:
Jag startar en ny tråd om div stränder i Thailand. Ni som bor där eller är där på semester, kan ni inte lägga in lite färska bilder på stränderna. Jag tänkte mest om det finns eller inte finns solstolar och försäljning där. I Phuket började dom väl rensa sen i Hua Hin enligt rykte. Jag har hört idag att på kata är stolarna borttagna även om det sägs här på forumet att dom är kvar? Hur är det i pattaya, jomtien nu?
Pratade häromdagen med Kata Beach och där finns inga stolar kvar

I Hua Hin är det enligt uppgift rensat men har inte kollat själv. Har inte varit på stranden sen vi kom tillbaka från sverige.

"Kycklingen " sa:
Förhoppningsvis kommer dom tillbaka på alla stränder lagom till högsäsongen fast i mindre skala.
Dom pratade om det i Kata Varje försäljare skulle bara få ha 3 rader med stolar och så en bra bit mellan varje säljare

Har inte kollat än men här skulle det inte göra nåt om dom bara tillät 1 stolrad skulle nog inte vara fullt på stranden ändå som sagt inte många som åker till Pattaya för strandhäng.
Värre om såna regler skulle införas på Koh Larn skulle väl hela ön och båttrafiken kolappsa för dom har ju inget annat än sol och bad att erbjuda.

Stranden ser ut som vanligt stolarna står här.
Enda annorlunda är dom har gjort övergångställen på beachroad med stoppljus.
Testade fick grönt ljus och trafiken stoppadde men skall nog vara försiktig när man går över tjejen och hennes morsa skrattade aldrig sett stoppljus för gående innan och dom är nog inte ensamma om det.
Sen är ju gångbanan breddad liten bit med träbrygga men det var klart i vintras.

uploadfromtaptalk1409811008230.jpg

uploadfromtaptalk1409811055999.jpg

uploadfromtaptalk1409811126615.jpg

uploadfromtaptalk1409811371462.jpg

Dom övergångställerna har varit där.länge men va uppmärksamm.för.inte alla bryr sig om dom

Jag har aldrig sett dom med fungerande ljus och knapp att trycka på för stopp innan?

Ja 2nd road fanns ju redan när jag flytta hit första gngn men dom står ju bara och blinkar alltså inte fungerande.
1 år ja men det var ju i samma veva dom byggde om och vad jag har för mig så stod fästena där och stolparna höll på att sättas upp då dom byggde om beachroaden denna månaden för 1 år sen.
Nu pratar vi om fungerande ljus som skiftar kan väl inte vara mer än 5 månder sen??

"glimten66 " sa:
Du ser dax du börjar att komma ut från din gränd ;)

Är ju ute och ränner dagligen men skall jag sitta på stranden finns det så mycket bättre att välja bland än beachroad, bara jetski åkningen som är bäst här halva priset mot dom andra stränderna, men idag slog jag mig ner här och tog en chang efter vart på central och shoppat ny sittmadrass att ha i poolen.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
77
Visningar
5 K
Anonym
A

Tillbaka
Topp