SV: Karma i största allmänhet

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"Jonas " sa:
Tur att man inte är karmajägare då hade jag nog fått sluta skriva för att erhålla nån. Nä om man skriver inlägg som att små skrikiga ungar på planet är små charmtroll istället för vilken pest och pina dom är, då kanske man får karma men då vill jag inta ha karma, bättre att ha så lite karma som möjligt bara jag slipper ljuga.

Jonas min gode man! :D
Ironi är "livsfarligt", ja borde inte ägna mig åt sådant. Små charmtroll ja.... men mest irriterande är kanske "charmtrollens" föräldrar och allra mest den person som tar tag i mitt ryggstöd när han reser sig upp från stolen bakom min och släpper ryggstödet med en sån jaevla snärt så ja flyger som en vante ...

Ja kan inte förklara min karmakvot och förstår att det sticker i ögonen på somliga. Ja tror det beror på att ja inte skriver så mycket och sen har det blitt en grej att ge mig karma vare sig ja förtjänar det eller inte. Men klart ja tycker det är kul!!! Tack förresten alla karmagivare!!

Varför tycker en del av er att det är så viktigt att tala om för den som skriver att " jag har gett dig en KARMA nu".
Kan man inte bara ge en KARMA för ett bra inlägg, är det så viktigt att veta vem man har fått den utav?

Kan det vara så enkelt att man vill delge att man tycker det var ett bra inlägg.

Finns andra forum där man ser precis vilka som gett karma för ett spec inlägg, trevlig funktion.

Jag har ofta givit karma utan att meddela mottagaren. Ibland har jag varit för lat, ibland har jag glömt...

"magnusjansson " sa:
Tur du inte kan ge minuskarma, ;)
Inte för mig, men för dig :) hehehe. Kanske att vi båda stått på 0 karma då.. Men idén är bra.. Om någon är superkorkad så skulle ett minus vara bra att kunna dela ut.

Skulle vilja att det är som Magnus säger, men är själv rädd bli uppfattad som vad berra säger, om det är samma forum som jag tror FA menar så tycker jag deras karma mer har blivit ett för eller emot vissa personer ej vad gäller ett bra inlägg.

Min egen karmakvot känns t ex alldeles för hög mot vad jag tillfört i detta forum. Förutom V75 segern då där jag väl borde fått en jäkla massa ;)

"Mackfaktorn " sa:
Skulle vilja att det är som Magnus säger, men är själv rädd bli uppfattad som vad berra säger, om det är samma forum som jag tror FA menar så tycker jag deras karma mer har blivit ett för eller emot vissa personer ej vad gäller ett bra inlägg.

Min egen karmakvot känns t ex alldeles för hög mot vad jag tillfört i detta forum. Förutom V75 segern då där jag väl borde fått en jäkla massa ;)
Den vann du på Legolas svaghet, trodde inte han hade någon, men där vissade han att det klappar ett hjärta, ;) ;)

"Mackfaktorn " sa:

Jag är inte säker på att du fått för hög karma. Var inte så blygsam, du är ju som en jädra svenne som inte klarar kredit bättre än kritik. :)

Vet int vem jag ska citera Magnus eller sir one men ni har nog f an båda rätt så varsegod här kommer en karma.

"ledarn " sa:
Själv så skriver jag sällan att jag ger karma...
Men det händer !! :nod: :nod:

Tror jag tagit upp detta med att ge karma till ett speciellt inlägg som bättre än till en person.. Men fick inget gehör för det då...
Men det kanske ändras nu när fler tycker så ??
kan det ha varit jag varit jag? i så fall, sorry :)

Karma ett ämne som berör många mycket.

Det kan jag utläsa i denna tråd. Det är ju självklart att man vill känna bekräftelse, detta ligger nog rätt djupt rotat i vår mänskliga natur.

Men jag tycker att det är tråkigt om karma blir till en tävling som man måste vinna. Själv så bryr jag mig inte så mycket om karma och karma procent. Därför så är jag dålig på att ge karma, tänker helt enkelt inte på det.

Men jag kanske skall ändra mig där, då jag förstår att många av er här, som jag gillar, tycker om att få karma. Men att skriva att man ger en karma tycker jag luktar karma fiske för egen del. Men även jag har säkert gjort mig skyldig till det det någon gång.

Jag blir däremot glad om jag får många repliker på vad jag skrivit, med- eller mot-hugg kvittar jag blir bara glad om det jag skriver berör på något sätt.

/Anubaan

Det är ganska sällan jag talar om när jag ger karma. Jag försöker istället låta det framgå "mellan raderna" i ett inlägg om jag gillade det jag besvarade eller inte. Om det sen innebär att jag får mindre karma i retur - so what.

Men ibland skriver jag att jag har givit karma om jag har uppskattat ett inlägg extra mycket.

"Berralund " sa:
Det är ganska sällan jag talar om när jag ger karma. Jag försöker istället låta det framgå "mellan raderna" i ett inlägg om jag gillade det jag besvarade eller inte. Om det sen innebär att jag får mindre karma i retur - so what.

Men ibland skriver jag att jag har givit karma om jag har uppskattat ett inlägg extra mycket.

Helt rätt där Berralund! :thumbsup:

/Anubaan

DET VERKAR SOM ATT SOMMLIGA HÄR TYCKER ATT KARMA ÄR VÄLDIGT VIKTIGT, DET VERKAR LÖJLIGT IBLAND. MAN MÅSTE INTE BERÄTTA ATT MAN HAR GETT KARMA HELA TIDEN DÅ VILL MAN HA TILBAKA.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
43
Visningar
3 K
glimten66
G
M
Svar