Taxi största problemet för Thailändska turister.

Ja vid bokning och beställning. Uppgjort pris.
Men Inte om du tar första bästa som kör på taxameter.
Vad vet du om mina resor. Senaste gången hade jag 3 väskor från hotellet i Bkk. Fick ingen straffavgift för det.
Men det kanske var första sämsta taxi.

Nä, håll dig till bussen, så får vi lata och bekväma ta taxi.

Jag har aldrig någonsin åkt med buss ifrån eller till Don Muang eller Suvarnabhumi när jag rest ensam eller med någon kompis men en gång minibuss när vi var 6-7 stycken från Pattaya till flygplatsen, taxiresa är mycket bekvämare och enklare.

Skulle tro att det där att bli betraktad som en cheap Charlie bottnar i egen dålig självkänsla.

Jag har tagit bussen från Ekamai till Pattaya många, många gånger och har aldrig besvärats av något cheap Charlie komplex.

Skulle troligen känna mig mer obekväm i en limousine ut till Pattaya.

BTT

Själv har jag inte lust att spendera dagarna på att släpa runt på bagage för att spara några THB.
Enklast möjliga är det som gäller

Det är klart att du vet bättre än jag om mina resor....

Maken till mansplainare vet jag inte om jag hört om (Skånken-klass), finns ju inget du inte ska googla och lära folk om. Utgår från att du försöker lära barnmorskor om barnafödande också.
Ojojoj, där kom en riktigt öm punkt.
Du har åkt ensam i Bangkok utan att behöva betala för stora väskor och då stämmer det för alla taxiresor i Bangkok.

Än väntar jag på var på bästkusten du bor.

Nu blir jag fundersam. Blir det verkligen dyrare om jag fyller upp taxin jag beställt med resväskor i stället för medpassagerare?

Nu blir jag fundersam. Blir det verkligen dyrare om jag fyller upp taxin jag beställt med resväskor i stället för medpassagerare?
Är det i Bangkok har dom laglig rätt att ta extra för skrymmande bagage, men det betyder inte att alla gör det.
Körningar utanför Metro Bangkok omfattas inte.

The Royal Gazette allows charges of 20–100 THB for extra luggage.

Senast ändrad:
Hoppsan! Gick ned på deras nivå? Vet inte om thailändarna håller med dig men en skön människosyn du har :thumbsup: Hur visade dom dig sin respekt? Kysste dom dina fötter?

Nej men jag blev en i gänget. Vissa faranger som kommer till Thailand tycker ju det är simpelt att åka buss eller att äta vid det lokala nudelståndet eller att ta in på ett rum för 3000 baht i månaden etc etc. Såna fasoner har aldrig jag haft.
Därför jag blev accepterad av thailändarna utan att dom snackade skit bakom min rygg.

BTT

Nej men jag blev en i gänget. Vissa faranger som kommer till Thailand tycker ju det är simpelt att åka buss eller att äta vid det lokala nudelståndet eller att ta in på ett rum för 3000 baht i månaden etc etc. Såna fasoner har aldrig jag haft.
Därför jag blev accepterad av thailändarna utan att dom snackade skit bakom min rygg.

BTT
Men nu handlade det om hur du nedvärderade dem. Du skrev ”jag gick ner på deras nivå”

När vi har förbokat en taxi som hämtar upp oss i Phuket och kör oss till Khao Lak har vi fått ett fast pris innan vi ens har lämnat Sverige, aldrig att vi fått frågan om hur många väskor vi har med oss.
Hej

Har aldrig någonsin hänt oss heller under alla år, har sldrig hört talas om något liknabde. Det finns tydligen flera sätt att öka på priset.

Mvh isan liver

Vi brukar boka med Hasses Taxi i Mae Phim när vi åker till och från flygplatsen i Bangkok och ingen släkting kan hämta/lämna. I bokningsformuläret måste man fylla i antalet stora och små väskor men det har inget med priset att göra utan är nog en information dom vill ha för att kunna skicka rätt bil med rätt storlek (kundservice)

1772237660418.webp

Liknande trådar

J
Svar
21
Visningar
4 K
kjell.t
K
A
Svar
4