SV: Nygamla flygplatsen

 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
Suvarnabhumi är inte bara en flygplats - det är symbolen för Taksins välde... därför blir det per automatik överdrifter så det står härliga till.

Don Muang kommer att öppna. Idag meddelande dock att Thai Air som funderat på flytt ändrat sig och kommer bara att flyga på Suvarnabhumi. Premiärministern meddelade idag att det bara ska vara inrikestrafik på Don Muang.

De som är klara för flytt i dagsläget är: AirAsia, Tiger Air och Jet Star Asia.
Dessa funderar men troligen kommer att flytta: Nok Air, One2Go

Don Muang ska öppna om tre veckor. OBS att info har en viss tendens att ändra sig vartefter :p
 
Jag snackade med min tjejs brorsa om detta sist när vi åkte till flygplatsen. Han hans teori är ungefär densamma som Malees', dvs nuvarande regeringen överdriver det negativa för att på så sätt smutskasta flygplatsen och därigenom Taksin. Efter det så kan man "ordna till" alla felen varpå man plockar poäng hos almänheten. Jag vet inte om detta bara är en konspirationsteori utan grund, men det är iaf en möjlig förklaring. =O)
 
Justja... Jag har även läst någonstans att man vill bygga ytterligare en terminal för inrikes flyg på Suvarnabhumi vilket skulle göra att alla flygbolagen får plats där. Personligen hoppas jag att detta görs eftersom jag föredrar Nok air för inrikes och tror att det skulle vara krångligt att behöva ta sig mellan flygplatserna när man byter från utrikes till inrikes.
 
"Sukhoi " sa:
Justja... Jag har även läst någonstans att man vill bygga ytterligare en terminal för inrikes flyg på Suvarnabhumi vilket skulle göra att alla flygbolagen får plats där. Personligen hoppas jag att detta görs eftersom jag föredrar Nok air för inrikes och tror att det skulle vara krångligt att behöva ta sig mellan flygplatserna när man byter från utrikes till inrikes.

Det förslaget har dom i dagsläget lagt ned i förmån för Don Muang. Men vad som händer i framtiden vet man inte. Dom uttrycker sig diplomatiskt (läs: smart eller fegt beroende på hur man tycker) och säger hela tiden kanske och eventuellt i alla intervjuer.
 
Nu har dom meddelat att Don Muang ska öppna 25 mars. Tror det när jag ser det...
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
 
 
Tillbaka
Topp