Nu har jag ju fått rätt, alla medger ju det, så någon pudel behövs inte... Alla nämner ju att det saknas inbetalningar och att man får lida för det som pensionär.... Så nu är allt frid och fröjd och saker och ting är på sin rätta plats....
Jo jag tänkte på det...Areeya du är helt fel ute anser jag. i alla fall i mitt liv så är 15.000 svenska kronor rena rama lyxlivet. idag så lever jag på runt 48-50.000 baht per månad, och betalar av på huset och tar hand om min familj på det, och lite slantar hamnar också på sparkontot.
Så jag tror tvärtemot Er andra att den killen som Berralund pratade om, skulle nog klara sig bra mycket bättre här i Isaan än leva som en fattig-knudel i Sverige där han endast hålls uppe av ett bostadsbidrag. Vad är det för ett liv för en gammel kämpe som jobbat hela sitt liv...
Nä ner till Thailand med sig, tjöta på honom Berra.... Men det är väl antagligen thaidamen som inte vill flytta, kanske att bidragen har pacificerat dom fullständigt, det är ju många hemma i bidrags-Sverige som blivit helt förlamade och bara sitter av tiden...
10.000 SEK klarar man sig på lätt som en plätt här i Isaan i alla fall, och även ännu mindre, skulle kunna gå så långt att om man har möjlighet att hyra ett boende för låt säga 6.000 baht eller om man kan bo gratis, kanske damen har ett hus, så klarar man sig lätt på runt SEK: 8.000:-, man har då runt 29.000 baht över efter det att man pröjsat hyran på 6.000 baht.....
Maten ligger på runt 18.000 baht absolut maximalt, och man har då efter betalning av el, internet samt vatten kvar hela 8.000 baht att antingen spara till semester nere vid kusten eller leva rullan på varje månad..... Så släpp fångarne lös, det är vår.. som dom sjöng.. så blir allt mycket bättre..
legolas