SV: Vad är det som gör våra thai-fruar/flickvänner så mycket bättre än vi trodde

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jag har inte så mycket att säga i ämnet gammal/ung eller rätt/fel egentligen. Det får ni gnabba om. Det enda jag kan säga är att jag tror inte min bättre hälft är mer eller mindre femenin än någon av mina svenska ex lika så är hon inte något bättre eller sämre än jag trodde som titeln på tråden frågar.

Hon var på rätt plats vid rätt tillfälle när jag var redo att försöka med kärleken igen och eftersom jag ofta är i thailand är det väl knappast konstigt att det tillslut blev med en tjej från thailand. Jag letade inte efter en thailändska på något sätt, snarare tvärt om och jag ser ingen större skillnad på henne och svenska tjejer. Det som skiljer är ytliga världsliga saker som språk, kultur, hudfärg, längd osv. på väldigt många sätt har hon samma behov av att känna sig omtyckt, behövd och sedd som en svensk tjej. Det är nog mer HUR dom gör eller säger saker som skiljer än VAD. De är alla kvinnor trots allt.

Hon har dessutom ett charmigt humör som kan jämföras med vilken "ilsken falangtant" som helst ;) Men är inte långsint och det går över fort vilket verkar vara en röd tråd hos thailändska kvinnor. Helt klart en fördel om man som jag pratar utan att tänka ganska ofta :nod: :nod: :nod:

Tycker mest bara en löjlig tråd ser inget bättre i en kvinna eller man pga. Nationalitet utan jag dömmer dom från petsonlighet.

"Jonas " sa:
Och FA jag håller med i mycket av det du skriver men du använder ord som fostra, anpassa sig till, lära sig, inget illa ment men tror du damen använder samma ord gentimot dig? Tycker själv det är rent ut sagt förjävliga ord att använda mot blivande livspartner. Du om någon visar ju verkligen att du vill ha en yngre kvinna som anpassar sig till dig, inte att ni anpassar er till varandra. Men jag förstår dig varför nöja sig med den första när man kan finna den rätta. Men annars har du bra åsikt och mycket i det du skriver stämmer.

Alltid retar det nån Jonas ;)

Allvarligt så inbillar jag mig att ni inser att vissa ordval är lite ironi grabbar i mellan och inte meningen att ni ska ta så ordagrant.
Behöver inte alla fruar fostras lite ;)

Klart man måste anpassa sig till varandra men det gäller att grundämnet är det rätta och att det finns kemi för att det ska blir riktigt bra och jag är en kräsen rackare. Men under skalet finns en mycket ödmjuk och romantisk kille ;D
Jag har försökt i många förhållanden att anpassa mig till kvinnan men jag kan och vill inte ändra min personlighet, jag letar istället vidare efter den rätta och faktum är att jag nu har stora förhoppningar om att ha funnit henne :)

Att tråden blev så lång om just detta handlade nog mer om att fastslå att erfarenhet inte mäts i tid och att även vi lite yngre faktisk kan en del om livet.
Men jag tror att vi är klara med den delen nu ;)

Många som är gifta med en fru som ursprungligen kommer från Thailand, fattar inte mycket.
Jag och min fru har varit gifta i 35 år, och båda mår bra !
Många som gifter sig med en kvinna från ett annat land, klarar inte av att hjälpa henne i sitt nya land.
Det kommer sig av att mannen i fråga är totalt oförmögen att ta hant om sig själv, då faller allt när det gäller att hjälpa en fru från ett annat land.
Skärpning i debatten, vem är egentligen hjälplös.
Jo den Svenske mannen, som absolut inte skall ta på sig det ansvaret som faller på hans lott om han gifter sig med en fru från utlandet.
Fy 17 vad trött jag blir på att se män som tror att de är kvinnors frälsare i Sverige, när de inte är kompetenta att ta hant om sig själva.
Försök inte att bo ihop eller gifta er med en kvinna ifrån ett annat land, förrän ni kan ta hant om er själva i er eget land.

"Thaisnow " sa:
Många som är gifta med en fru som ursprungligen kommer från Thailand, fattar inte mycket.
Jag och min fru har varit gifta i 35 år, och båda mår bra !
Många som gifter sig med en kvinna från ett annat land, klarar inte av att hjälpa henne i sitt nya land.
Det kommer sig av att mannen i fråga är totalt oförmögen att ta hant om sig själv, då faller allt när det gäller att hjälpa en fru från ett annat land.
Skärpning i debatten, vem är egentligen hjälplös.
Jo den Svenske mannen, som absolut inte skall ta på sig det ansvaret som faller på hans lott om han gifter sig med en fru från utlandet.
Fy 17 vad trött jag blir på att se män som tror att de är kvinnors frälsare i Sverige, när de inte är kompetenta att ta hant om sig själva.
Försök inte att bo ihop eller gifta er med en kvinna ifrån ett annat land, förrän ni kan ta hant om er själva i er eget land.

Undrar vem det är som skall skärpa sig i debatten? Vi är många här som lever i fler- och mångåriga lyckliga äktenskap med thailändska kvinnor som är mycket kapabla att ta hand om oss själva. Vad vet du om detta? :thumbsdown: :thumbsdown: :thumbsdown:

Välkommen till ThaiSnack!

;D ;D ;D Den fick Du karma för Berra , min Thaifru är den starkaste kvinna jag mött i mitt 63 åriga liv , härdad av för många skitstövlar genom livet , både Thai och Svenska , hon står rakryggad i ett nytt land (Sverige)och arbetar hårt samt bygger upp ett sparkapital som i hennes hemland är att betrakta som en förmögenhet , detta sker under tiden hon lever ihop med en alkoholiserad Svensk "Gubbe" som inte fattar vad han funnit .... Thaikvinnor i gemen är starka , starka kvinnor som verkligen inte behöver nån som tar hand om dem , man skall se till att ta hand om sig själv däremot så att allt inte går åt pipan ......Visst har vi konflikter men hon kommer alltid att klara sig själv och behöver inte min hjälp , men det är klart , kommer det "manna från himlen" så inte tackar hon nej... ;)

Svenska kvinns balanserat humör? Tja kan nog stämma.
Vad jag kommer i håg så fanns det två typer. De som blev arga/sura för ingenting och de som blev arga/sura för allting :mad:

Vår thailändska älsklingar blir tvärarga för något, ingen vet vad. Men då följer tysta leken. Jag fixar något i huset eller sätter mig vid datorn, Legolas flyr ut på en cykelrunda.

Hur gör ni andra?

Undrar
/Anubaan

Jag säger du e sö himla sööööt när du e arg...

Funkar jämt

Min fru visar mycket sällan ilska , hon är lugnet och snällheten själv , kanske beror det på att hon har en snäll och vänlig man som respekterar henne , jag överöser inte min fru med Guld eller pengar , det finns andra sätt att visa min tillit till henne , efter snart 10 år tillsammans så är det mest tillit och kanske ingen förälskelse , och vad är skillnaden mellan kärlek och tillit?? . Hon har kanske 10ggr på lika många år kört tysta leken , det tar ett par timmar sen säger jag nbara att skall vi åka ut och handla eller äta nåt gott , sen är allt borta för den gången , men som sagt ,snällare och lugnare Thaikvinna än min kan man nog leta länge efter ...

En relation utan kärlek kan ju kvitta fullständigt om du frågar mig och kan ju mer liknas vid rumskamrater.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp