Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Helt rätt ,, Finns de som köper smartklockor mätare osv o håller på o mäter timmar o dygn o via träning, Tror inte ett skvatt på det blir bara en massa oro ... Så Håller med, gå o kolla på vårdcentralen vad de rekommenderar för just din ålder. Sen att det kostar några hundra gör mig ingenting...
Det är ju bara under tiden man provar ut styrkan på medicinen man mäter lite oftare.
Sedan mäter man bara då och då för att ha koll på att värdet är stabilt.
Vad är normalt blodtryck tabell?
För de flesta vuxna i viloläge gäller följande värden: Normalt blodtryck: 100 – 140/60 – 90 mmHg. Lätt förhöjt blodtryck: 140 – 160/ 90 – 100 mmHg. Högtblodtryck mer än 160 systoliskt eller 100 diastoliskt tryck.
Får väl sälla mig till blodtrycksmätargänget, hyfsade värden på morgonen för en snart 66-årig tjockis innan medicin 1/2 liter kaffe, frukost, promenad och 2 påsar snus under läppen.
Får väl sälla mig till blodtrycksmätargänget, hyfsade värden på morgonen för en snart 66-årig tjockis innan medicin 1/2 liter kaffe, frukost, promenad och 2 påsar snus under läppen.
Det ser jättebra ut. Kan det bero på nyttigare mat och mer grönsaker i Thailand? Du borde ha fina kolesterol- och triglyceridvärden. Mina var bra för knappt ett år sedan, får se nästa månad.
Har givetvis också en blodtrycksmätare hemma. Äter losartan och 3 andra mediciner för blodtrycket.
En gång skickade de mig direkt från en rutinkontroll i vårdcentralen till akuten då jag hade över 200/någonting.
Har jag 160/100 och under idag så är jag nöjd.
Har givetvis också en blodtrycksmätare hemma. Äter losartan och 3 andra mediciner för blodtrycket.
En gång skickade de mig direkt från en rutinkontroll i vårdcentralen till akuten då jag hade över 200/någonting.
Har jag 160/100 och under idag så är jag nöjd.
Om du jämför dina värden med vad som visats i. tråden så ser du att dina värden ligger i överkant. Kan finnas förklaringar men överväg att fråga din läkare. Kan t ex bero på att medicinerna inte verkat tillräckligt länge.
Om du jämför dina värden med vad som visats i. tråden så ser du att dina värden ligger i överkant. Kan finnas förklaringar men överväg att fråga din läkare. Kan t ex bero på att medicinerna inte verkat tillräckligt länge.
Det känns som om mänskligheten har valt att acceptera vissa saker. Man bara medicinerar och är nöjd. Varför gör man inget åt grundproblemet? Fast det är klart, läkemedelsbolagen missar en stor inkomst då. Tragiskt
Vi upplever för närvarande problem med att det inte verkar fungera att logga in på forumet via Facebook, Google eller Twitter. Vi undersöker vad det kan bero på.
Denna webbplats använder cookies för att hjälpa till att anpassa innehållet, skräddarsy din erfarenhet och hålla dig inloggad om du registrerar dig som medlem.
Genom att fortsätta använda den här webbplatsen samtycker du till vår användning av cookies.