"legolas " sa:Undrar lite grand om åsikterna i ämnet som antyds i rubriken ovan. För min egna del så är detta ett absolut NONO att jag låter svärmor/svärfar flytta in, eller syskon heller för den delen. Som kuriosa, så kan jag i alla fall nämna att jag och min fru tar hand om 2 barn 7 och 10 år unga, så viljan att hjälpa är det inget fel på vad det gäller den saken i alla fall.
Kanske grymt uttryckt, men jag känner själv att ha blivit uppåt i åren, så är mitt minsta intresse att fastna och behöva återigen ta hand om äldre. Jag föredrar att kanske istället lägga tid och pengar på att resa och kolla in läget runt omkring här i Asien och ta hand om min fru och mig själv.
Hur tycker ni själva??? Är ni beredda att dela hem med den "övriga" familjen???
Kul att höra Era åsikter i alla fall!!!
8) 8)
Jag har det redan så som jag väl har nämnt i någon annan tråd. Det blev så automatiskt när vi hade köpt huset. Och jag har inga problem med det, svärföräldrarna är bra och hjälper till. Och dom är ungefär lika gamla som jag. Så varför inte?
Vill frugan sen hjälpa dom när dom inte kan jobba längre så är det helt OK för mig. Jag har insett hur betydelsefull familjen är där nere och det köper jag.
Berralund