Fiskarn
Forumveteran
Överallt i Thailand ser jag feta tonåringar , hela tiden söta shakes eller "Coffe Van ", detta kommer att kosta Thailand enorma summor med enorma hälsoproblemHon gick hela dagarna och sög i sig shakes.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature currently requires accessing the site using the built-in Safari browser.
Överallt i Thailand ser jag feta tonåringar , hela tiden söta shakes eller "Coffe Van ", detta kommer att kosta Thailand enorma summor med enorma hälsoproblemHon gick hela dagarna och sög i sig shakes.
Likadant hos oss tanten var på begravning förra veckan en tjej 34 år dog av diabetes lämnade 12 åring dotter utan föräldrar nu då pappan är ett riktigt rötägg sitter inne för Jaba innehav och försäljningProblemet är att de är dåliga att ta åt sig av information, granntjejen dog på grund av diabetes när hon var 22 år.
Jag äter low carb 6 dagar i veckan , den 7e dagen (fredag) köper jag på lite godis chips mm , måste ju leva också , men håller vikten bra , och blodsocker samt blodtryck perfect, sen jan ju folk tycka att man är dum i skallen, men där är skillnaden mellan att vara frisk eller att bli sjuk. Har ett par polare i Sverige med typ 1, dessa jag tänker på är mellan 62 0ch 69, äter rätt , kör gym fyra dagar i veckan , lever bra och kommer förmodligen inte att dö av sin diabetesProblemet är att så länge dom fortsätter att äta "fel" så kan dom simma dygnet runt utan att det hjälper. Tråkigt och tragiskt att någon skall behöva gå bort i så tidig ålder
Nej, det var då jag fick veta att jag hade diabetes.Då måste du fått fel mängd insulin?
Försökte ett tag men gav upp.Då ska man inte lägga energi på sådana.
Resultatet blir noll.
Särskilt om man är farang.
Förvånad över att du sjönk så lågt därför jag trodde du fått insulin.Nej, det var då jag fick veta att jag hade diabetes.
Vård finns att få, min insulin tog slut och fick skaffa nytt här i Thailand, vet inte hur eller om staten skjuter till kostnaden för behandlingen, det är viktigt att ta reda på hur stor mängd insulin hon behöver det kan bara en läkare avgöra. Blodsockermätare kan du köpa billigt på apotek ca 3-5 tusen bath eller lazada men det är stickorna som dyra ca 2-4 st om dagen googla på contour next. Det blir en inte obetydlig ekonomisk fråga. Om det går att få tag på insulin billigare än jag fick vet jag inte men det blev verkligen dyrt genom doktorn.Någon här med diabetes som kan tipsa om vård
Min svärmor fixar inte att sköta sina sprutor samt ätandet , skulle vilja veta var och om möjligt att man kanköpa en insulinpump till henne, då återst att få henne att äta korrekt, nu är hon fget som en liten gris samt äter mest skitmat , klibbris mm samt godis , det blir hennes död om vi inte lan få till detta. Någon som sett eller vet om detta med insulinpumpar i Thailand, har de kommit så pass långt i behandlingen ?
Insulin är inga problem , det har hon gratis, det var en initial fråga om det kan finnas Insulinpumpar i Thailand, tror han har svårt med att få rätt mängd insulin vid rätt tidpunktVård finns att få, min insulin tog slut och fick skaffa nytt här i Thailand, vet inte hur eller om staten skjuter till kostnaden för behandlingen, det är viktigt att ta reda på hur stor mängd insulin hon behöver det kan bara en läkare avgöra. Blodsockermätare kan du köpa billigt på apotek ca 3-5 tusen bath eller lazada men det är stickorna som dyra ca 2-4 st om dagen googla på contour next. Det blir en inte obetydlig ekonomisk fråga. Om det går att få tag på insulin billigare än jag fick vet jag inte men det blev verkligen dyrt genom doktorn.
Det finns ju, fick en länk i första svaret.Insulin är inga problem , det har hon gratis, det var en initial fråga om det kan finnas Insulinpumpar i Thailand, tror han har svårt med att få rätt mängd insulin vid rätt tidpunkt
Då måste hon köpa en blodsockermätare som hon ska använda varenda gång hon äter någotInsulin är inga problem , det har hon gratis, det var en initial fråga om det kan finnas Insulinpumpar i Thailand, tror han har svårt med att få rätt mängd insulin vid rätt tidpunkt
Då måste hon köpa en blodsockermätare som hon ska använda varenda gång hon äter något
Det har hon redan, jag har även en efterssom jag vill ha koll på min egen hälsa, dock inte diabetikerDå måste hon köpa en blodsockermätare som hon ska använda varenda gång hon äter något
När skall man mäta? Direkt efter sista tuggan eller efter viss tid?Då måste hon köpa en blodsockermätare som hon ska använda varenda gång hon äter något
Regler om ungefärliga värdenNär skall man mäta? Direkt efter sista tuggan eller efter viss tid?
Man mäter strax innan måltiden och ca en timme efter, om du ligger mellan 6-10 är det helt okey efter måltiden, men ta gärna en 20-30 minuters promenad eller annan aktivitet så kommer du ner på perfekta värden. Glöm inte att alltid ha socker med dej om du skulle få en sockerkänning, om hjärtat börjar slå och du får skakningar i kroppen har du tagit för mycket insulin, bra att ha mätaren med sig och kolla vad det är som händer. Insulinet förvaras i kylskåpet. Jag lärde mig efter ett par månader att ställa in rätt dos beroende på mat ock aktivitet. En tumregel var försiktig med med allt som är vitt mjöl socker mjölk likaså frukter om det skulle festas så är torra vita viner att föredra.När skall man mäta? Direkt efter sista tuggan eller efter viss tid?
Har man diabetes typ 2 löser man det enklast genom att inte äta socker/kolhydrater alls. Då slipper man trycka i sig insulin samt en andra massa skador i kroppen. Fan vad svårt det skall vara för människor att fatta något.Man mäter strax innan måltiden och ca en timme efter, om du ligger mellan 6-10 är det helt okey efter måltiden, men ta gärna en 20-30 minuters promenad eller annan aktivitet så kommer du ner på perfekta värden. Glöm inte att alltid ha socker med dej om du skulle få en sockerkänning, om hjärtat börjar slå och du får skakningar i kroppen har du tagit för mycket insulin, bra att ha mätaren med sig och kolla vad det är som händer. Insulinet förvaras i kylskåpet. Jag lärde mig efter ett par månader att ställa in rätt dos beroende på mat ock aktivitet. En tumregel var försiktig med med allt som är vitt mjöl socker mjölk likaså frukter om det skulle festas så är torra vita viner att föredra.
Du utgår från att han har diabetes, men kände kanske till om han har det. Med tanke på att alltid ha socker med sig, annars är en chokladkaka väldigt bra och tar snabbt upp låga värden. Det hade alltid en jaktkompis med sig i fickan, Han avled tyvärr av sin diabetes, en frisk person skall inte ha 10 en timme efter måltid om du går efter vad sakkunskapen säger, runt 7 . Men jag vet ju inte , jag bara läser vad läkare skriverMan mäter strax innan måltiden och ca en timme efter, om du ligger mellan 6-10 är det helt okey efter måltiden, men ta gärna en 20-30 minuters promenad eller annan aktivitet så kommer du ner på perfekta värden. Glöm inte att alltid ha socker med dej om du skulle få en sockerkänning, om hjärtat börjar slå och du får skakningar i kroppen har du tagit för mycket insulin, bra att ha mätaren med sig och kolla vad det är som händer. Insulinet förvaras i kylskåpet. Jag lärde mig efter ett par månader att ställa in rätt dos beroende på mat ock aktivitet. En tumregel var försiktig med med allt som är vitt mjöl socker mjölk likaså frukter om det skulle festas så är torra vita viner att föredra.
Tycker hela jag blir stressad och konstig av alkohol.Fruktsocker är bland det värsta. Höjer inte blodsockret lika mycket men det är endast levern som kan ta hand om fruktsockret. Samma med alkohol. Blir väldigt stressande för levern.