Någon här med diabetes som kan tipsa om vård av Svärmor

Du utgår från att han har diabetes, men kände kanske till om han har det. Med tanke på att alltid ha socker med sig, annars är en chokladkaka väldigt bra och tar snabbt upp låga värden. Det hade alltid en jaktkompis med sig i fickan, Han avled tyvärr av sin diabetes, en frisk person skall inte ha 10 en timme efter måltid om du går efter vad sakkunskapen säger, runt 7 . Men jag vet ju inte , jag bara läser vad läkare skriver :)
För mej är det omöjligt att ligga på precis 6,5 24 timmar om dygnet, om han tar insulin förutsätter jag att han har diabetes, sen vad han äter och rör på sej har jag ingen aning om.

För mej är det omöjligt att ligga på precis 6,5 24 timmar om dygnet, om han tar insulin förutsätter jag att han har diabetes, sen vad han äter och rör på sej har jag ingen aning om.
Jag har aldrig ens direkt efter måltid legat över 9, en halvtimme till en timme efter är jag under 7 sedan innan nästa måltid 4-5 timmar efter ligger jag straxt under 6.
Kan jag hålla detta så riskerar jag knappast att bli diabetiker. Men low carb kost gör nog väldigt mycket och jag tror att folk med mild diabetes kan bli av med den helt med rätt kost

Fruktsocker är bland det värsta. Höjer inte blodsockret lika mycket men det är endast levern som kan ta hand om fruktsockret. Samma med alkohol. Blir väldigt stressande för levern.
Jag hade joggat och visste efter det att jag låg på 5-7 åt nästan en hel vattenmelon, till natten kollade jag sockret och låg på över 20.

Jag hade joggat och visste efter det att jag låg på 5-7 åt nästan en hel vattenmelon, till natten kollade jag sockret och låg på över 20.
Melon innehåller en helsikes massa , sen pissar man som en 90 åring med prostataförstoring hela natten av just melon, (vattendrivande ), jag väljer gärna bort dem

Jag har aldrig ens direkt efter måltid legat över 9, en halvtimme till en timme efter är jag under 7 sedan innan nästa måltid 4-5 timmar efter ligger jag straxt under 6.
Kan jag hålla detta så riskerar jag knappast att bli diabetiker. Men low carb kost gör nog väldigt mycket och jag tror att folk med mild diabetes kan bli av med den helt med rätt kost
Du har inte diabetes men kollar ändå varje dag, vad kallas sånt

Tillbaka
Topp