Tatuera sig.

 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
X

xwiikzie

Gäst
Hej!
Jag åker för fjärde gången ner till Thailand i vår och har då planerat att göra en tatuering. Har läst och sett att dom typ "knackar" in visa tatuering med bambu pinnar. Typ som "på den gamla tiden". Någon som vet vad det kallas och vad det kostar? Ska skriva mitt namn på thailändska mellan skulderbladen och längs ryggraden.

MVH Victoria
 
Detta gör dom gärna inte på utlänningar, men hittar du någon som gör detta så är det bara att sätta dig i stolen. Dom gör med maskin numera på utlänningar
 
hej
Vi träffade en kille ifrån skåne förra sommaren på samui. han åkte in till chaweng där de tatuerade honom på gammalt vis. han hade bestämt innan att det var så det skulle gå till.

tycker att priserna på tatueringar på lamai i alla fall har gått upp radikalt i pris. vi hade tänkt att tatuera oss i somras men det var så gott som svenska priser så det blev inget.

marianne
 
I Pattaya var det billigt. 200kr betalade jag för min och den blev bättre än den svenska för 800kr.Det var hos Tattoo bar by Ouan på 2nd road.
Den stora som jag ska göra nästa gång kommer kosta ca 600kr att jämföra med 2200kr här i Sverige (luleå)
 
Hej.
Jag har gjort flera s.k. bambootattoes i thailand och det kan variera väldigt mycket i pris.
Men jag kan dock rekommendera det :thumbsup:,det tar längre tid, men å andra sidan så kan du hoppa i havet efter 2-3 timmar och inte behöva vänta ett par veckor.
lycka till Bo
 
På PhiPhi såg jag en som tatuerade med bambu, stället låg någonstans mitt inne i byn. Tänkte leta upp det nu när jag ska dit och knacka in något fint :)
 
Jag vet en på Koh chang (white sand beach) som är oerhört duktig med bamboo tatueringar Jack heter han och har 10 års erfarenhet. Han har gjort den kvinnliga kinesiska buddhan quan im på min pojkväns rygg. helt underbart vacker.
 
på tal om tatueringar så är det inte så grovt att man måste vara ifrån solen i flera veckor. har man en solkräm ex faktor 30 + så kan man vara i solen hur bra som helst men det beror på storleken givetvis. är den liten som min var på axeln så kunde jag vara ute efter 24 timmar utan problem medans tjejen med en tjock tatuering på ryggen orsakade lite hetta. men visst. bambuu är att föredra och mycket "coolare" att göra då den är äkta i thailändsk ögon
 
se bara till att det är rena nålar osv innan du börjar tatueringen.
Har själv gjort två stycken tatueringar med bambuteknik.
Har även gjort med maskin, fast hemma i Sverige.

Det tar lite längre tid, men det är en riktigt upplevelse.
Hoppas att nån kan göra en thai temple (yantra) tattoo på mig när jag åker till aonang i jan/feb.
Hoppas hoppas hoppas!!
 
Jag gjorde min Sak Yant i Ayutthaya. Har tyvärr ingen adress men det gick bra att fråga sig fram med hjälp av taxichauffören.
Betalade 500 Bath, hade gärna gett mer men min, då flickvän nu fru, tyckte att det var lagom.
Mvh
arnea
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
 

Liknande trådar

A
Svar
2
Visningar
911
A
A
Svar
1
Visningar
4 K
A
L
Svar
2
Visningar
1 K
A
A
Svar
3
Visningar
3 K
A
A
Svar
2
Visningar
2 K
Anonym
A
A
Svar
8
Visningar
3 K
Shaowpanyaa
S
A
Svar
4
Visningar
6 K
A
 
Tillbaka
Topp