Transferwise ev. Varning

TW är inte kund mot Swedbank utan man har ett eget konto i SEB dit man fyller på sin egen depå. Som att betala en räkning eller faktura.
TW är bara kund mot dig som har en depå/konto på SEB.
SEB kan inte heller se eller kontrollera detta konto.
Kan bli årtiondets blåsning då dom hanterar många hundra miljoner per dag mot ungefär 1% i avgifter.
Stoppa utbetalning i en till två dagar eller längre och det kan några miljarder i pengar som inte går att spåra.

Kompisen har ännu inte fått sina pengar från Kanada.
Den blåsningen lär i så fall någon åka i finkan för.

Som jag förstod på TW konto på Twitter börjar de flesta protestera från igår.
Jag hoppas också detta är tillfälligt.
Jag lade upp en varning mest baserat på de rapporter jag såg i samband med mitt eget försök.
För tillfället är det svåra tider för alla.
Har du en länk där man kan läsa om folk som har strul med TW just nu?

Vilken finka?
I vilket land?

Du kan väl skicka ett mindre belopp på 10k SEK nu och rapportera hur det gick?
Behöver inga pengar just nu.

Men du tror att man kan skapa en sådan verksamhet och sen blåsa folk på enorma summor och komma undan med det?

Behöver inga pengar just nu.

Men du tror att man kan skapa en sådan verksamhet och sen blåsa folk på enorma summor och komma undan med det?
Inte jag heller behöver några pengar på lång tid, men ämnet är intresserade för väldigt många.
Med smart marknadsföring kommer man långt.
Kan Coronaviruet stoppat krediter till TW och bromsat deras flöde?
Jag är bara amatör mot dig i den finansiella världen.

Ingen i den lilla Trustorhärvan är fällda.

Loggade in på nytt, och fick en kod, provade att föra över från bank, fungerade inte, provade att föra över från min depå, det ser ut att fungera, men man vill ha 3 dagar för att skicka? iofs. kan det bero på att det är helg? tycker det låter konstigt, enär pengarna redan finns hos TW, nu är det bara att avvakta och se vad som händer, tror jag provar att föra över från bank till min depå och ser vad som händer, återkommer.

Här står det att transfer är ok, men något bekräftelsemail har dom inte skickat till mig, vad är det som händer?

To Miss chaluaysri chaiyana
Sending

96,588.01 THB

30,000 SEK

• View transfer details

• Today at 2:43 pm
    You set up your transfer
  • Today at 2:54 pm
    You used your SEK balance

• Your money's being processed
    We'll pay it out in the next 3 days.
  • 7th Tue
    We pay out your THB
  • 7th Tue
    Miss chaluaysri chaiyana receives your THB

Loggade in på nytt, och fick en kod, provade att föra över från bank, fungerade inte, provade att föra över från min depå, det ser ut att fungera, men man vill ha 3 dagar för att skicka? iofs. kan det bero på att det är helg? tycker det låter konstigt, enär pengarna redan finns hos TW, nu är det bara att avvakta och se vad som händer, tror jag provar att föra över från bank till min depå och ser vad som händer, återkommer.

Här står det att transfer är ok, men något bekräftelsemail har dom inte skickat till mig, vad är det som händer?

Sending

96,588.01 THB

30,000 SEK

• View transfer details

You set up your transfer

• 7th Tue
    We pay out your THB
  • 7th Tue
Nya rutiner som inte funkar

Sending

96,588.01 THB

30,000 SEK

• View transfer details

You set up your transfer

• 7th Tue
    We pay out your THB
  • 7th Tue
TW säger att de jobbar alla dagar, men de är beroende av mottagande banks dagar när de har öppet för överföringar.
Thailand betyder det mån-fred trots bankerna ofta öppet även lördag.
Min överföring hänger fortfarande i luften, "Pausad" står det.
Däremot har jag inga problem konvertera mellan valutor i depåerna internt inom TW. Det är som sagt när pengarna skall ut ur TW, det tvärnitar.
Fortfarande har de inte återkommit efter det nya kravet på att verifiera foto på mitt ID som laddades upp till dem för över en månad sedan och tydligen skall ta någon arbetsdag, alltså ta fredagen nu då, men ännu inget resultat.
Jag avvaktar måndagen.

En uppdatering då jag har bråkat med dem ända sedan igår.
Jag har provat överföring genom både mobilen och datorn, massvis gånger, går inte.
Helt plötsligt för en stund sedan börjar min app i mobilen kräva jag skall skicka in foto av mig med ID kort i samma bild.
Ok jag tog ett nytt sådant och skickade upp.
Direkt efter dök jag på supporten igen.
De svarar tillbaka att ja, de ser det kravet nu, men missade det igår, därför kunde de inte svara.
Jag påpekar att jag redan har skickar in ett sådant foto för över en månad sedan och har använt kontot sedan dess.
De svara tillbaka att, Ja vi såg det men det är inte registrerat så vi har skickar det vidare till arbetsgruppen, det kan ta några dagar verifiera.???
Jag svarade tillbaks att jag nu idag också har skickat fler och vill de fortsätta denna röra har jag både körkort, pass, och annat jag kan spamma dem med.

Inget svar från dem.
Nå, det kan vara missat av dem från jag skickade upp för över en månad sedan.
Men varför börjar deras system som fungerat fram till nu, först nu blockera och jag först dagen efter får meddelande i mobilappen men inte browsern på datorn.
Kan vara rörig support också.
Vi får se, det ser misstänkt ut om man kombinerar med rapporterna på nätet att tusentals har problem.
Jag jagar dem med blåslampa.
min tanke är att de har problem med ekonomin och de strular för att vinna tid. Är det någon stat som garanterar pengarna på kontot? Har du kollat om någon skrivit om deras ekonomiska status?

min tanke är att de har problem med ekonomin och de strular för att vinna tid. Är det någon stat som garanterar pengarna på kontot? Har du kollat om någon skrivit om deras ekonomiska status?
Enbart på Twitter, men som du vet, på Twitter samlas mycket knepigt folk. En del säger saker av ilska, t.ex. om en missuppfattning skett. Av konkurrensskäl.
Går inte ta någon kommentar som fakta förrän det presenteras av tillförlitliga källor.
En säger sig ha polisanmält och bifogar bekräftelse från polisen på mottagen anmälan.
Men, det betyder inget heller. Finns fortfarande fullt begripliga anledningar.
Svårt sådant här. På grund de är så stora och har samarbeten med så många banker föredrar jag tro de är solida.
Men. Det är en märklig variant av strul, så jag föredrar se vad som händer den 7, tisdagen.
Är helg här i Thailand på måndag, så inget lär hända före.

Enbart på Twitter, men som du vet, på Twitter samlas mycket knepigt folk. En del säger saker av ilska, t.ex. om en missuppfattning skett. Av konkurrensskäl.
Går inte ta någon kommentar som fakta förrän det presenteras av tillförlitliga källor.
En säger sig ha polisanmält och bifogar bekräftelse från polisen på mottagen anmälan.
Men, det betyder inget heller. Finns fortfarande fullt begripliga anledningar.
Svårt sådant här. På grund de är så stora och har samarbeten med så många banker föredrar jag tro de är solida.
Men. Det är en märklig variant av strul, så jag föredrar se vad som händer den 7, tisdagen.
Är helg här i Thailand på måndag, så inget lär hända före.
Kolade själv lite på bing.

Paul Mace

Paul Mace

2 recensioner

1 star: Bad

17 timmar sedan

ANVÄND INTE DET HÄR FÖRETAGET
JAG UPPREPAR

Om du försöker skicka pengar de behåller det, då du ombeds att slutföra ett överklagande. Tydligen bör detta ta 8 veckor, under tiden dina pengar hålls som gisslan. 8 veckor senare fortfarande inga pengar!
Ring support, e-post, Facebook- alla ignoreras.

Till var jag tvungen att klaga till Finansombudsmannen

Undvika!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Verkar vara en hel del klagomål. Tycker att det lutar som om system att förhala.

Inte jag heller behöver några pengar på lång tid, men ämnet är intresserade för väldigt många.
Med smart marknadsföring kommer man långt.
Kan Coronaviruet stoppat krediter till TW och bromsat deras flöde?
Jag är bara amatör mot dig i den finansiella världen.

Ingen i den lilla Trustorhärvan är fällda.

Trustorhärvan, Jisander och Mattson dömdes i Tingsrätten, till några år vardera, båda friades i Hovrätten,
Jisander dömdes senare till något år, och jag var faktiskt själv på en av rättegångsdagarna i Hovrätten.

Liknande trådar

P
Svar
49
Visningar
10 K
Gazton
G
N
Svar
0
Visningar