Transferwise ev. Varning

Kolade själv lite på bing.

Paul Mace
Paul Mace

2 recensioner

1 star: Bad

17 timmar sedan

ANVÄND INTE DET HÄR FÖRETAGET
JAG UPPREPAR

Om du försöker skicka pengar de behåller det, då du ombeds att slutföra ett överklagande. Tydligen bör detta ta 8 veckor, under tiden dina pengar hålls som gisslan. 8 veckor senare fortfarande inga pengar!
Ring support, e-post, Facebook- alla ignoreras.

Till var jag tvungen att klaga till Finansombudsmannen

Undvika!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Verkar vara en hel del klagomål. Tycker att det lutar som om system att förhala.
Liknande skit kan du väl få fram på vilket företag som helst på TrustAdvisor eller liknande. Inte så att majoriteten som ofta är nöjda skriver något, utan mest bittra losers.

Behövs det verkligen att översättas från engelska till svenska genom en online translator, är engelskakunskaperna så låga här..?

Stackarn behöver bevisa att han är den han utger sig för att vara, jobbigt.
paul1.JPG

Senast ändrad:
Liknande skit kan du väl få fram på vilket företag som helst på TrustAdvisor eller liknande. Inte så att majoriteten som ofta är nöjda skriver något, utan mest bittra losers.

Behövs det verkligen att översättas från engelska till svenska genom en online translator, är engelskakunskaperna så låga här..?

Stackarn behöver bevisa att han är den han utger sig för att vara, jobbigt.
paul1.JPG

Helt riktigt att det är dom som är missnöjda som hörs mest, och varför skulle nöjda kunder skriva något? sen skulle jag nog inte vilja kalla missnöjda kunder för bittra "losers", och klart torde vara att kunderna vill se om sitt hus och ekonomi, speciellt i dessa tider, tror nog samtidigt att man får titta på TW och antal överföringar per år, och ställa dessa i proportion till antal klagomål, jag har läst en del klagomål och vad som skrivits i dessa, här får man ta med i beaktande att det är en part som kommit till tals, att TW skulle vara bluff och scam har jag svårt att tro på, framtiden får utvisa....

Här är det inte bara låga kunskaper i engelska, dom sträcker sig till no, yes, stop, one beer och hello, och detta har jag klarat mig bra på...:rolleyes:

Helt riktigt att det är dom som är missnöjda som hörs mest, och varför skulle nöjda kunder skriva något? sen skulle jag nog inte vilja kalla missnöjda kunder för bittra "losers", och klart torde vara att kunderna vill se om sitt hus och ekonomi, speciellt i dessa tider, tror nog samtidigt att man får titta på TW och antal överföringar per år, och ställa dessa i proportion till antal klagomål, jag har läst en del klagomål och vad som skrivits i dessa, här får man ta med i beaktande att det är en part som kommit till tals, att TW skulle vara bluff och scam har jag svårt att tro på, framtiden får utvisa....

Här är det inte bara låga kunskaper i engelska, dom sträcker sig till no, yes, stop, one beer och hello, och detta har jag klarat mig bra på...:rolleyes:
Even with the ladies?
Nooo, I believe you know more then that when you have a nice beautiful lady in front of you?
:angel: :cool: ;)

Det är vad mitt konto igår och även nu under natten här sade, att de skulle komma fram 3 April. Nästa steg i verifieringen, där låser det sig.
Från idag står det 7 April som dag, men låser sig direkt jag försöker gå vidare, lika som igår.
Kroppsspråket brukar vara universellt gångbart också. :beer:

Visst, som Du berättat, att slå näven i bordet, peka med hela handen...;)

Jag har fått lära mig att missnöjda kunder ger feedback tolv gånger oftare än nöjda.

Då blir nästa fråga, har pengar till den summa som Du vill överföra dragits från ditt TW-konto?

Då blir nästa fråga, har pengar till den summa som Du vill överföra dragits från ditt TW-konto?
Nej, summan påverkas inte då den inte släpper mig vidare till utför i verifieringsledet. I verifieringsledet testas om det finns pengar i alla depåer för att utföra transaktionen.
Finns inte pengar, eller någon uppgift är fel, är det exakt här systemet skall nita för att inte boka felaktiga transaktioner.

Tror inte heller att TW håller på att blåsa folk men samtidigt så ska en sådan tjänst som TW ha exakt 0 klagomål, det får helt enkelt inte gå fel.

Idag är det den 7:e och jag fick ett mail ifrån TW som säger som följer...

Logo

Hello SS,
96,588.01 THB is on its way to Miss chaluaysri chaiyana. The money should be in the bank account by today, April 7.
The SEK to THB rate was 3.24218. The fee was 208.93 SEK.
Track your transfer here
You can download a receipt for your transfer
You can read more about how long the money should take to arrive here
Thanks,
The TransferWise Team

Frågade frugan om det kommit in några pengar, jodå, pengarna finns på hennes konto, så nu vet vi att föra över pengar från depå fungerar, det enda jag hakar upp mig på är att detta skulle ta 3 dagar, men som sagt, kan hänga ihop med att mottagande bank har varit stängd, provade att föra över en påse pengar från min bank, funkar inte, men misstänker att vid det tillfället var det min bank som strulade, så felet med transfer (TW) torde sökas på annat håll...​

Senast ändrad:
Idag är det den 7:e och jag fick ett mail ifrån TW som säger som följer...

Logo

Hello SS,
96,588.01 THB is on its way to Miss chaluaysri chaiyana. The money should be in the bank account by today, April 7.
The SEK to THB rate was 3.24218. The fee was 208.93 SEK.
Track your transfer here
You can download a receipt for your transfer
You can read more about how long the money should take to arrive here
Thanks,
The TransferWise Team

Frågade frugan om det kommit in några pengar, jodå, pengarna finns på hennes konto, så nu vet vi att föra över pengar från depå fungerar, det enda jag hakar upp mig på är att detta skulle ta 3 dagar, men som sagt, kan hänga ihop med att mottagande bank har varit stängd, provade att föra över en påse pengar från min bank, funkar inte, men misstänker att vid det tillfället var det min bank som strulade, så felet med transfer (TW) torde sökas på annat håll...​
Ja också min överföring gick igenom idag.
Då kan jag säga mig själv att det var obefogad oro.
MEN, konstigt strul som får en att fundera på hur genomarbetade deras rutiner är.

Vad gäller den där personen som säger han polisanmält dem.
Efter en del sökande, han har ju inte beskrivit exakt hur det gått till, verkar det som hans konto blivit avslutat av okänd anledning med pengar sittande på balanskontona. Han kunde inte komma åt dem.
Det verkar sedan som om TW hade två månaders tid för att ställa krav och få korrigerat, men efter de två månaderna hade han fortfarande inte fått godkänt hos TW, utan verkar fått besked att han måste ställa krav i domstol.
Därav att han spårade ur.
Men exakt hur den situationen uppstod förtäljer inte historien. Det är bara en sida av berättelsen, TW beskriver den självklart inte öppet utan talar enbart med kunden om den saken.

Väntad upplösning av fallet och var väl eg bara Kurant som trodde på en storskalig blåsning.

Kanske det kan vara så enkelt att den här personen försökt att överföra pengar till "fel" mottagare? sen har jag uppfattningen att TW står under uppsikt av finans-inspektionen av något slag, kanske det är myndigheten som begärt att av överföringarna ska stoppas av TW?, och vidare så har jag uppfattningen att skulle detta vara en blåsning, så torde det slagits upp stort i media, har inte sett någonting....

Nu tror jag att PeterSfa kan andas ut för tillfället och återgå till sina sysslor :beer:

Väntad upplösning av fallet och var väl eg bara Kurant som trodde på en storskalig blåsning.
Hela världen är full av konspirationer nu.
Både Facebook och Twitter haglar om blåsningsr av TW,
Coronaviruet kommer från 5G strålning eller ett medvetet utsläpp från Kina.
Några påstår att CIA redan på Obamas tid varnade för viruset.
Bitcoin är kapat av Nord Korea.
C-vitamin botar Covid19.
Kolloidalt silver stärker immunförsvaret.
Ibland blir man lurad och nervös då depån hos TW är lite för stor för tillfället.

Tur man har YouTube för virtuella upplevelser när man är rädd för all smitta.

Liknande trådar

P
Svar
49
Visningar
10 K
Gazton
G
N
Svar
0
Visningar