Transferwise ev. Varning

Jag passade på att utnyttja erbjudandet jag fick om att skicka 500 gbp idag och mycket riktigt så drog dom ingen avgift.
Men det mest förvånande var att pengarna fanns på mitt konto i Thailand 2 min efter att jag skickade.

Tror inte att man behöver varna för transferwise..
Skickade du pund ;)

Inte heller jag tror att det ska behövas varnas för Transferwise, jag testade tidigare att föra över en påse pengar från min depå, inga problem, nu testade jag igen att föra över en påse pengar från bank, inte heller här fanns det några problem, allt funkar som det ska, i vart fall för min del, det torde vara falska rykten som florerade på FB, vilket dom också är kända för....

Inte heller jag tror att det ska behövas varnas för Transferwise, jag testade tidigare att föra över en påse pengar från min depå, inga problem, nu testade jag igen att föra över en påse pengar från bank, inte heller här fanns det några problem, allt funkar som det ska, i vart fall för min del, det torde vara falska rykten som florerade på FB, vilket dom också är kända för....
Du skickade väl lite till direktör Trumph åxå?:smile:

Om man skickar pengar med Wise, fd transferwise, och betalar med kreditkort, räknas då detta som ett kontantuttag eller inte?
Är det ett kontantuttag beräknas min ränta direkt med 24% årsränta.

Om man skickar pengar med Wise, fd transferwise, och betalar med kreditkort, räknas då detta som ett kontantuttag eller inte?
Är det ett kontantuttag beräknas min ränta direkt med 24% årsränta.
Det räknas som kontantuttag, man får ingen bonus eller kickback på köpet.

Räntan 24% borde du få betala först när/om du untytjar krediten på. kortet. I praktiken när fakturan förfallit.

Finns det något mer ekonomiskt fördelaktigt sätt att skicka pengar till Thailand än Transerwise? Typ 15000 baht. Transferwise tar ungefär 15 kr plus 0,7% i avgift.

Liknande trådar

P
Svar
49
Visningar
10 K
Gazton
G
N
Svar
0
Visningar