Underhållscenter för flygplan på U-Tapao

Isan Lover

Forumveteran
Hej

Franska investerare är intresserade av att starta ett underhållscenter för flygplan på U-Tapao, Thailändska myndigheter verkar också positiva till detta och utlovar sitt stöd.

Government touts aircraft maintenance center in Chonburi to French investors

25 Sep 2018
BANGKOK, 25 September 2018 (NNT) – The government has confirmed plans to establish an aircraft maintenance center in the country to French investors who have shown an interest in the country’s aviation sector.

After receiving a delegation of French business people at Government House, Prime Minister’s Office Minister, Kobsak Phutrakul, revealed that the government has assured the French business sector it is ready to support their various investments in the Eastern Economic Corridor (EEC) and touted Thailand’s geographical advantage in the region.

He noted that one sector that was emphasized during the meeting was that of aircraft and aviation. It was pointed out that Bangkok is home to two international airports, namely Don Muang and Suvarnabhumi, with U-Tapao Airport in Chonburi province expected to see similar numbers of passengers once it is fully functional in the next five years.

The delegation was told that U-Tapao is a suitable location for an aircraft maintenance center and has advantages over locations in Singapore, Malaysia, Indonesia and the Philippines. It is expected the center will accommodate aircraft from Thai Airways and Airbus in the next two to three years.

http://thainews.prd.go.th/website_en/news/news_detail/WNECO6109250010003

Mvh isan lover

Hej

Själv ser jag det som väldigt positivt om Fransmännen startar upp en sån här verksamhet i Thailand, det borde kunna stärka Thailands position inom flyget i regionen.

Detta är ju lite som när SAS en gång i tiden hjälpte Thailand med uppstarten av Thai Airways.

Mvh isan lover

På tal om flygplatsen U-Tapao, så kommer Chaiyaphum inom maximalt 4 år ha en fungerande flygplats (igen).. Detta blir ju gött, med tanke på att om man nu skulle vilja ta sig ned till havet, och slippa sitta 9 timmar på bussen..

På tal om flygplatsen U-Tapao, så kommer Chaiyaphum inom maximalt 4 år ha en fungerande flygplats (igen).. Detta blir ju gött, med tanke på att om man nu skulle vilja ta sig ned till havet, och slippa sitta 9 timmar på bussen..
Då fattas det bara ett flygbolag och en linje, titta bara på Korat som har en stor flygplats men inga linjer. Det har ju funnits mindre plan ibland till Chiang Mai från Korat.
Du har ju bara 10 mil till Khon Kaens flygplats, garanterat bättre priser och fler linjer. 100b med Van från busstationen om du inte tar bilen.

OMG. Spelar det någon roll vems namn bilen står på det är väl hans och hans frus bil för det?
Våran bil står i mitt namn men är la lika mycket min frus bil för det!?

Men vet ju att din kommentar var bara för att försöka få igång ett bråk igen.
Jag konstaterar bara fakta.Läs gärna vad Atom skrev om vem som startar bråk på olika forum. Jag delar hans åsikt.:thumbsdown:

Sedan kan man ju hoppas att dom också flyger då till Don Muang om man nu inte vill till Pattaya... Istället kanske till ambassaden..

Hej

Satsningarna på U-Tapao flygplats fortsätter, nu öppnar man en andra terminal och planerar redan en tredje.

Second passenger terminal opens at U-Tapao International Airport

Published December 5, 2019
By May Taylor
Second passenger terminal opens at U-Tapao International Airport | The Thaiger

U-Tapao International Airport, serving the cities of Pattaya and Rayong in eastern Thailand, has officially opened a second passenger terminal, with ambitious plans for growth and an increase in passenger capacity from over 2 million a year to 5 million over the next five years.

Mvh isan lover

Liknande trådar

Tillbaka
Topp