Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
V75 gav 6 700 kr. Vi fick en sexa (109) och 11 femmor (17 kr) totalt 279 / per andel 15 kr återbetalt. tre favoriter vann och två minde skrällar därav en ganska klen utdelning. Bergsåker nästa. Här kommer uppföljningen.
Sundsvall Open Trot ( 1 miljon till vinnaren) och V75.
Måndagsspiken heter 7 Take Me Sober som varit klen i två senaste starter och är lite "hoppig". Men. Hon vann V75-lopp från ledningen mot segermaskinen Margareta Tooma, och någon av den kalibern hittar jag inte i lördagens tunna startfält. Duktig lärling från springspår blir min motivering till spik....då jag tror på spets......men vi får se....senast bytte jag spik, på lördag, vilket var tur.
Är ute och jobbar nu så jag har haft lite dåligt kontakt på luren ett par dagar, vet inte ännu vilken spik det blir på lördag, får se om vi har bättre nät imorgon så jag kan kolla lite på de olika avdelningarna.
Svårt hitta "första" spiken på Bergsåker, tycker jag. Själv har jag bytt spik tre gånger och nu spikar jag "kallt"! Varför. Distansgynnad och verkar vara i form och borde blivit bättre med loppet senast efter lång vila.
V75 gav 583 000 kr. Ingen favorit vann (otroligt) så favoritspelarna torskade. Och två skrällar Ulf Ohlsson vann med Max Montana (4 % spelat) och sedan lärlingen Ludvig Wickman /Anacott Steal (2 %). Det var skälet till hög utdelning.
Dagens bortkörning eller låt mig uttrycka sig så här.....elitkusken Ulf Ohlsson lurad "annars" duktige kusken Marcus Lilius då han stängde in Järvsöodin och vann med den lite svagare Ulvsåsen över den långa distansen 2640 SM för kallblod.
Självklart blev man förbannad när man sitter med den som spik. Men Marcus valde fel och det är bara konstatera att köra häst är svårt så man ska sluta gnälla. Det hör till i travsporten. Här kommer uppföljningen och tyvärr "spelet" de sista 4 månaderna eller sommar perioden har varit ynklig. Se nedan.
Blev en riktigt omöjlig omgång på Jägersro. Två lopp med 15 hästar ett lopp med 14. Ett lopp med en stor favorit och den tror jag mycket på. I avd 6 har jag ett roligt spel, risk att den trendar på procenten. Kan bli en rolig spik.
Spelproffsen i tät. Och själv blev jag förvånad då duktige Marcus Lilius körde bort min spik Järvsöodin genom att sitta fast över 2640m. Uffe lurade honom rejält. En omgång (nu Jägersro) återstår så nu gäller det vara kreativa om vi skall slå spelproffsen.
Vi upplever för närvarande problem med att det inte verkar fungera att logga in på forumet via Facebook, Google eller Twitter. Vi undersöker vad det kan bero på.
Denna webbplats använder cookies för att hjälpa till att anpassa innehållet, skräddarsy din erfarenhet och hålla dig inloggad om du registrerar dig som medlem.
Genom att fortsätta använda den här webbplatsen samtycker du till vår användning av cookies.