Vad gör ni på flygplatsen?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Kycklingen

Administratör
Forumpersonal
Vad gör ni på flygplatsen efter att ni har checkat in?

Själv går jag alltid till puben och tar mig en öl, sen letar jag upp om det finns en rökruta.
Sen beroende på hur lång tid jag har på mig så brukar jag gå ett varv och kolla in taxfree butikerna.
Men i stort sett så brukas det bara hinnas med öl och cigg.
Nu ska det tilläggas att jag brukar för det mesta starta mina resor från Landvetter.
Flyger jag Landvetter-Arlanda och sen vidare därifrån så gör jag den proceduren på Arlanda för inrikes efter incheckning på Landvetter är ganska stendött.

På Kastrup brukar det bli ett besök i VIP-loungen om jag är ensam, detta eftersom jag har ett Priority Pass genom jobbet. Annars blir det en öl eller kaffe och en macka om man blir sugen.

På Suvan blir det nog alltid en öl och något att tugga på, vi får alltid tid över mellan inrikes- och utrikesflyget. Och Tax-free måste naturligtvis inhandlas om jag inte tar med Lao Khao från byn. ;)

Jag tycker dessutom att det är roligt att bara sitta och titta på människor från världens alla hörn.

Jag springer mellan gater om jag är på en flygplats.

Har jag gott om tid så är jag på loungen.
Det betyder att om jag är på väg till Thailand, då sitter jag med stor säkerhet i loungen och tar en öl, eftersom jag tillhör en av dessa som måtte ta anslutningsflyg för att komma till Thailand.

"Kycklingen " sa:
Vad gör ni på flygplatsen efter att ni har checkat in?

Själv går jag alltid till puben och tar mig en öl, sen letar jag upp om det finns en rökruta.
Sen beroende på hur lång tid jag har på mig så brukar jag gå ett varv och kolla in taxfree butikerna.
Men i stort sett så brukas det bara hinnas med öl och cigg.
Nu ska det tilläggas att jag brukar för det mesta starta mina resor från Landvetter.
Flyger jag Landvetter-Arlanda och sen vidare därifrån så gör jag den proceduren på Arlanda för inrikes efter incheckning på Landvetter är ganska stendött.

Blev det inte lite fel nu? som rökare så tror jag nog att kollar in rökrutan först...

"Ubon " sa:
Blev det inte lite fel nu? som rökare så tror jag nog att kollar in rökrutan först...

Det stämmer nog, men eftersom Landvetter är litet och jag vet redan var rökrutan ligger så brukar jag beställa ölen först, sätta mig vid ett bord sen cigaretten.
Men på hemresan från Bangkok så gör jag nog som du skrev, iallafall kollar var rökrutan ligger och försöker sen hitta något bra ställe i närheten där man kan sitta i lugn och ro.

Ja inte dricker jag någon alkohol, det är helt förkastligt att vara onykter på flyget. Mycket vatten blir det istället, man blir uttorkad under en långflygning.
Och man kan kanske få en anledning till att sträcka på benen under flygningen, man kan ju behöva slå en och annan drill om man dricker mycket vatten.

"Caesar " sa:
Ja inte dricker jag någon alkohol, det är helt förkastligt att vara onykter på flyget. Mycket vatten blir det istället, man blir uttorkad under en långflygning.
Och man kan kanske få en anledning till att sträcka på benen under flygningen, man kan ju behöva slå en och annan drill om man dricker mycket vatten.

Om du nu inte dricker alkohol, hur vet du då att det är "förkastligt" att vara på lyset under flygning?
Nä tack o lov för alkohol på flygresor, hur skulle man annars stå ut med dessa nykterister sim inte har vett o däcka av lite då o då utan ränner runt på planet

"Gazton " sa:
Om du nu inte dricker alkohol, hur vet du då att det är "förkastligt" att vara på lyset under flygning?
Nä tack o lov för alkohol på flygresor, hur skulle man annars stå ut med dessa nykterister sim inte har vett o däcka av lite då o då utan ränner runt på planet

Av skadan blir man vis, har lärt mig min läxa. Fyllnade till en gång för många år sedan och det gör jag inte om. Nej, nyktert är bättre.

Har sluppit många tråkiga flygtimmar med hjälp av god dryck på väg ner.
För hemresan brukar min doktor i Phuket ge mig ett rött och ett blått piller......

"Gazton " sa:
Har sluppit många tråkiga flygtimmar med hjälp av god dryck på väg ner.
För hemresan brukar min doktor i Phuket ge mig ett rött och ett blått piller......

dessa underbara valium o några wirrar på det så sover man som ett barn du vet va du talar om Gaz ;) ;)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp