Vad lever vi i för värld

Jag läste denna artikeln.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a...a-sig-sjalv-pa-sergels-torg-ford-till-sjukhus

Så klart hade han något han ville berätta, men han gör ju detta för att ber om hjälp. Vad gör folk? Filmar utan att hjälpa honom.

Tack väktarna för ni räddade honom!

Har detta som man läst om i Thailand nu även kommit till Sthlm?

Detta är nytt att man filmar brinnande levande människa. Jag läst artiklar om bilolyckor på vägarna och husbränder där man fotar olycksoffren och andra drabbade utan hänsynstagande. Brandmän och ambulanspersonal har svårt att sköta sitt jobb att hjälpa drabbade då de måste mota bort filmande personer.
Vart är vi på väg? Har det blivit råare klimat i samhället? Var finns respekt och hänsynstagande mot de drabbade?
En gammal sjuksköterska undrar
eirkar :'(

Senast redigerad av en moderator:
Detta är nytt att man filmar brinnande levande människa. Jag läst artiklar om bilolyckor på vägarna och husbränder där man fotar olycksoffren och andra drabbade utan hänsynstagande. Brandmän och ambulanspersonal har svårt att sköta sitt jobb att hjälpa drabbade då de måste mota bort filmande personer.
Vart är vi på väg? Har det blivit råare klimat i samhället? Var finns respekt och hänsynstagande mot de drabbade?
En gammal sjuksköterska undrar
eirkar :'(
Exakt, finns det inget som heter medmänsklighet längre?

En hel del av det svenska folket har blivit så jä,,,,a fega, vet inte om det beror på alla terrordåd som hänt, för vad jag kommer ihåg från "förr" så hjälpte man till, när någon hamnat i nöd.
Givetvis finns det ju även en del svenska hjältar kvar.

En hel del av det svenska folket har blivit så jä,,,,a fega, vet inte om det beror på alla terrordåd som hänt, för vad jag kommer ihåg från "förr" så hjälpte man till, när någon hamnat i nöd.
Givetvis finns det ju även en del svenska hjältar kvar.
Ja förr var det svenskar i Sverige nu är det lite blandat tyvärr enligt mig som är invandrare :'(

Mellan raderna kan man ju läsa att denna person bott 30 år i Sverige men var 55, så hade väl en invandrarbakgrund, kan det ha varit orsaken? Men ett liv är ju ändå ett liv ... Visst kan det vara svårt att veta hur man ska hantera detta utan att själv bli skadad, men att stå och filma ...

"Varför skall jag bli drabbad nu " kanske var han nu dömd för något han gjort i sitt hemland för ca.30 år sedan , stämmer inte denna tidsrymdmed kriget i forna Jugoslavien , Sverige har på senare år utrett ganska många krigsbrott utförda av tillex Serber som efter kriget flydde hit ...Vet inte om såär fallet , men skulle kunna vara ,,
:(

Liknande trådar

A
Svar
18
Visningar
2 K
trollet
T
A
Svar
95