Var lever du billigast (förutom Thailand)

Jag ger mig. Förvisso tror jag att jag har tillbringat betydligt mer tid i Europeiska länder de senaste tio åren än vad du har, men sättet du uttrycker dig på tyder på lång och gedigen erfarenhet i ämnet så då måste du helt enlelt ha rätt. Oavsett hur det ligger till egentligen.
Så är det alltid.....

Jag ger mig. Förvisso tror jag att jag har tillbringat betydligt mer tid i Europeiska länder de senaste tio åren än vad du har, men sättet du uttrycker dig på tyder på lång och gedigen erfarenhet i ämnet så då måste du helt enlelt ha rätt. Oavsett hur det ligger till egentligen.
I många Norrlands kommuner är det vanligt med fru/gf från öststaterna. Fler än från de asiatiska länderna som många hämtar sin partner ifrån.
Det borde vara fler i södra Sverige med tanke på avstånden.
Fast dom sticker inte ut som asiatiska kvinnor.

Lika korkad som vanligt.
Du har nog inte upplevt mycket roligt i ditt liv..,..
lever billigt gor man pa Fillipinerna och i Indonesien Kambodja laos i naromradena till Thailand
Enda som är billigare i ex Phil el Kambodja är väl alkohol, men om alkohol är en stor del av ens budget så blir det en avsevärd skillnad. Personligen sätter jag god mat och infrastruktur högre än billig alkohol så blir kvar i Thailand.

Personligen skulle jag välja Kambodja. Mest troligast Phnom Penh eller Kampot. Känner mig hemma där.
Men vem vet, Burma är på tapeten, tror Thailand kommer få hård konkurrens den dagen (om den kommer) då Burma öppnar sig helt och gränserna till Indien, bangladesh och Kina öppnar med.

Burma har ju i princip allt som Thailand har, bortsett från infrastruktur. Bagan är ju betydligt mer intressant än Ayutthaya eller Sukothai parkerna enligt mig. Skulle säga att de utklassar Angkor Wat med om det inte vore för att så mkt är uppbyggt på nytt, så de får ingen UENESCO utmärkelse.

Men annars, massa olika folkslag. Egen mat cuisine. Indisk mat och Thai inspirerad mat. Virgin öar i mängder i Andaman havet. Himalaya bergen, Shan staten och Inle Lake. Yangon, mandalay etc.
Än har de lång väg kvar. Men om de får sig en fet boom kan det bli kämpigt.
jag är absolut beredd att testa.
Har du koll på priser? Valuta,lägenhet,sjukvård,utelivet mm?

Jag är nog mer intresserad vart det är mest prisvärt.
Alltså var man får mest trevligt för samma pengar.
Lagom lite pengar för min del;)
Jag kopierar den här för en ny tråd. mest prisvärt i Thailand.
Utan förutom Thailand.

Senast ändrad:

Liknande trådar

A
Svar
18
Visningar
2 K
trollet
T

Tillbaka
Topp