Var lever du billigast (förutom Thailand)

Jag måste nog hålla med dom kritiska rösterna gällande Bulgarien. För en del år sedan var jag med några kompisar på en ort norr om Sunny Beach och det var rent ut sagt fruktansvärt tråkigt. Golden Sands tror jag det hette. Hyfsat billigt men dålig mat utan någon finess och taskig service.

Aldrig mer Bulgarien för mig heller! :thumbsdown:

Stämmer bra Berra "Golden Sands" hette detta skitställe , var även där under de två veckor jag var där , det enda stället jag gillade var den lilla fiskebyn söder om Sunny Beach , men fn , svarta havet ?? Dålig mat dessutom , inget av de västerländska om man så önskade , Nej , när jag tänker mig dit så känns nog Thailand som paradiset .. Mitt paradis Pattaya ....

Tror fn att det är billigt , tråkiga människor , ovänliga halvryska "baboshkor" eller hur det stavas ? Jag har varit i Sunny Beach , inte fn vill jag dit igen , att jämföra Thailand samt Thaifolket med Bulgarien är ju rent löjligt och omöjligt , milsvid skillnad .. Sunny Beach ligger i ett oerhört kriminellt land . Sunny Beach har till och med bommar runt för att skydda turisterna , Poliser som åker runt i jeepar med luder i baksätet .. Nääääfy fn för det landet

Bulgarien går FETBORT för mig samt många med mig är jag säker på ..:)
Kan bara hålla med, har varit i Sunny Beach 2 ggr och fattar inte varför jag åkte dit andra gången.
Värsta jävla skitlandet är vad det är, bara rövare och banditer allihop och sämsta jävla maten jag någonsin smakat.
Där skulle jag inte vilja bo om det så var gratis.

känns bra att jag skippat Bulgarien efter recensionerna här. Närmaste jag kommit är Istanbul, vilket är en helt ok stad, väldigt smidigt, fritt och sekulärt för att ligga i ett Shia-Muslimskt land. Så värst billigt var det dock inte..

Jag bor nog billigast hemma hos morsan. Men att bo billigt är inte mitt livsmål, snarare att bo och leva gott... och tjäna tillräckligt för att kunna unna sig det man vill

Unna sig det man vill?
Då bör jag höja min inkomst 20ggr.

Balansen mellan inkomst, leva gott och unna sig det man vill är en riktigt knepig balansgång
Idag får jag leva lite tråkigt för att unna mig saker och ting då och då.

Unna sig det man vill?
Då bör jag höja min inkomst 20ggr.

Balansen mellan inkomst, leva gott och unna sig det man vill är en riktigt knepig balansgång
Idag får jag leva lite tråkigt för att unna mig saker och ting då och då.

Det gäller att tänka kreativt och sikta högt, så kan man få båda delarna, jag är nästan där själv...
Har ett jobb som jag älskar och är beroendeframkallande, en fru som en gudinna, ungar som gör livet roligare, huset i sverige behöver dock bytas ut, och skaffa ett i thailand måste jag, men jag kommer dit snart.

Att pensionera mig vid 40 eller 50 finns inte på kartan, det finns dom som drömmer om det, och att ligga på stranden. Det är inte sånt som intresserar mig...

Näste månad skall jag köpa en diskmaskin hemma i Pattaya så slipper vi det tråkiga momentet att diska för hand. Sedan skall jag ha en klassisk Vespa, nyrestaurerad naturligtvis, och det skall jag köpa om ett par månader...

Kroatien , Här är några priser. Har varit där i 3 månader med husbil , for 7 år sedan , då var det billig.
priser från 2015

Pizza 4---6 Euro
Pasta 4---6 Euro
1/2 öl 2--- 3 Euro
Kaffi 1 Euro
Hotell 2 ## lavsesong 15 / 30 Euro

city-2725-1-0269212-1409160440.jpg

gallery_croatia-destination-spu-igrane-adriatic-beach-by-karisma__0269232_1504270920.jpg

gallery_croatia-destination-spu-podgora-villa-mozart__0269817_1410080328.jpg

Gallery_Hotel_9061_I_0269804_1410010222.jpg

hotel-4446-1-0269672-1409110941.jpg

hotel-9054-1-0269645-1409150450.jpg

Ja Kroatien är fasen så mycket bättre än Bulgarien men bo där på heltid skulle jag inte vilja, däremot sem i husbil så är det kanon.

Får en 7 år sedan var det billigt . En middag cirka Kr 20.- och en stor stärk cirka Kr 8.-

Vi har det bäst i Thailand ,och finanskrisen är snart over .
Jag lever billigt i Thailand , jag har ingen hyra ,och min fru lager all mat hemma .
Och jag bor 200 meter från stranden , kan vi få det bättre.

P1110655.jpg

P1110730.jpg

P1110731.jpg

P1110782.jpg

PA110090.jpg

känns bra att jag skippat Bulgarien efter recensionerna här. Närmaste jag kommit är Istanbul, vilket är en helt ok stad, väldigt smidigt, fritt och sekulärt för att ligga i ett Shia-Muslimskt land. Så värst billigt var det dock inte..

Det är till största delen ett Sunni muslimskt land men där finns även Al7jeviter.

Senast redigerad av en moderator:
Det är till största delen ett Sunni muslimskt land men där finns även Al7jeviter.

ahh, sant. Kollade inte mina fakta. Såg en dokumentär om alivism och hur den hör samman med shia. Och då alivism är relativt lokalt till Turkiet tog jag för givet att det var majoritet, men så var inte fallet?

Jag rekommenderar Bihar i Indien om man kan leva på ris och är vegetarian.

hahaha....derPanzerHerring, jag gillar dina inflikningar och kommentarer som alltid outgrundliga men oerhört fascinerande:) . Jag har ju varit många gånger i Indien och Bihar, det bästa med Bihar är österut till Calcutta.

Vill du leva gott i Bihar, lev på buddhismen som jainismen. Något av födelseplatsen för just detta, om du blir mätt vet jag inte!:):)

Hm.. Bulgarien. Jag färdades med flyg från Sofia till Varna, måste vart före år 2000 en januarikväll. Det var minus 20 i Sofia på flygplatsen och flygplanet som fanns på en parkering visade sig vara ett ryskt turboprop och täckt med 10 mm is, hela flygplanet. Amenvafan ni kan väl inte flyga med här. No problem. Det blev bara 1500 m altitude, Varna var ok i januari. Greve Dracula eller vlad Tepes hade lämnat med båt föt London redan på artonhundratalet. Kom aldrig till Sunny Beach.

Jag tittade lite på Portugal, enligt Forex prisindex är det 29 % billigare jämfört med Sverige .
Lissabon är 42 % billigare en Stockholm.

Vi har det bäst i Thailand , där får vi mest för pengarna .

chateau-sao-jorge.jpg

lisbon.jpg

vue-sur-le-tage-et-le.jpg

Sydafrika är lika billigt och kanske billigare enligt en Schweizare som jobbar här ca 6 månader/år men har sitt boende i Sydafrika, att det sen är mycket farligare är en annan sak.

Liknande trådar

A
Svar
18
Visningar
2 K
trollet
T

Tillbaka
Topp