Vad tror ni om detta ?

Hej

Visserligen men han är ju ändå huvudpersonen här och borde vara mer insatt än någon annan.

Vill nog se något slags bevis eller skäl till agerandet ifrån myndigheternas sida innan jag tar ställning för eller emot här.

Mvh isan lover
Du missar då inga chanser till att göra politik av allting, men inget är ändrat vad gällande behandlingen av faranger.

Lägg en stund på att läsa på fler ställen på nätet så framträder en helt annan bild av huvudpersonen än en skötsam universitetslärare med ett fläckfritt förflutet.

Jag skulle kunna kopiera både texter och bilder men det är mot mina principer att sno andras inlägg från forum och FB grupper.

Ska man hålla sig undan så ska man undvika Pattaya och Bangkok där kontrollerna är fler.

Du missar då inga chanser till att göra politik av allting, men inget är ändrat vad gällande behandlingen av faranger.

Lägg en stund på att läsa på fler ställen på nätet så framträder en helt annan bild av huvudpersonen än en skötsam universitetslärare med ett fläckfritt förflutet.

Jag skulle kunna kopiera både texter och bilder men det är mot mina principer att sno andras inlägg från forum och FB grupper.

Ska man hålla sig undan så ska man undvika Pattaya och Bangkok där kontrollerna är fler.

Hej

Utesluter inte alls att den drabbade kan ha ett tvivelaktigt förflutet, men jag har ännu inte fått något bra svar på varför han utvisades, vad hade han gjort för något fel här i Thailand?

Mvh isan lover

Han har ju redan en del tid i fängelse under Thaksins tid.
Han borde nog ha blivit utvisad för länge sedan.
Hej

Hade domstolen ansett detta så hade han väl blivit utvisad vid den domen, men något skäl till utvisning fanns uppenbarligen inte då, varför finns det detta nu helt plötsligt?

Utesluter inte alls att han kan ha förtjänat att utvisas, men inte heller att han är oskyldig tills bevis läggs fram

Mvh isan lover

Hej

Hade domstolen ansett detta så hade han väl blivit utvisad vid den domen, men något skäl till utvisning fanns uppenbarligen inte då, varför finns det detta nu helt plötsligt?

Utesluter inte alls att han kan ha förtjänat att utvisas, men inte heller att han är oskyldig tills bevis läggs fram

Mvh isan lover

Du tror att du ska få fram sanningen av honom?
Han har nog skrapat ihop till den utvisningen och jag förstår om Thailand inte vill lägga ner tid och energi på en sådan människa.
Dom borde aldrig ha släppt in honom

Hej

Mvh isan lover
Skälen står ju till och med i Expressens snyft historia, skälet är ogiltigt pass och överträdelse av uppehållstillstånd.
Till och med UD har accepterat detta.
Synd bara att nu är det svenska skattebetalare som ska försörja honom.

Är eller har iaf uttalat sig några ggr i fb- grupp men hittar inget i det som talar för att han har rätt borde nog kunnat visa eller förklarat bättre sin version om det finns nån sanning i hans påstående.

Men vad i helsike tror han sig kunna vinna på ta det till expressen ?

Är eller har iaf uttalat sig några ggr i fb- grupp men hittar inget i det som talar för att han har rätt borde nog kunnat visa eller förklarat bättre sin version om det finns nån sanning i hans påstående.

Men vad i helsike tror han sig kunna vinna på ta det till expressen ?

Vad han tror?

Han verkar ju inte direkt smart, så han tror väl att det hjälper.
Blir ju bara fånigt med tanke på hans bakgrund. Verkar ju inte gjort något vettigt eller hederligt under son livstid.

Synd att vi ska betala för honom nu. Eller, jag skattar ju inte i Sverige, så jag slipper den indirekta utgiften.

Jag tror som sagt inte att man går på måfå och deporterar folk hur som helst. Inte ens i denna militärvåldsdödsdiktatur som nu Thailand verkar vara...enligt vissa.

Nu tycker jag att IL kan googla lite på gubben och se vad universitetsläraren har för bakgrund.

Skälen står ju till och med i Expressens snyft historia, skälet är ogiltigt pass och överträdelse av uppehållstillstånd.
Till och med UD har accepterat detta.
Synd bara att nu är det svenska skattebetalare som ska försörja honom.

Hej

Tror inte att man kan få jobb ett universitet som lärare utan giltigt pass, visum och arbetstillstånd, tycker att det verkar vara en märklig historia och blir inte förvånad om något nytt kommer fram i denna historia.

Mvh isan lover

Att vi tycker annorlunda är inget nytt, tvärt om väldigt givande.

Men hur han man uttala sig att med "juntan" så har allt blivit skit? Har vi som sköter oss fått större problem? Ngn skötsam här på Thaisnack som blivit arresterad?

Rättvisa och rätten till rättegång måste finnas. Berätta det för offrets anhöriga i Lindommefallet där en person dog av ett slag med en stekpanna. 2 tomtar som bevisligen var där, men det gick inte att fastställa vem som utförde det dödande slaget eftersom dom skyllde på varann.

Rättvisa? Nä, tacka vet jag tuffare tag för idioter som gång på gång begår brott men kan via duktiga advokater göra sig fria.

Skitstövlar ska hållas kort och helt ärligt så bryr jag mig inte om dessa får ett "straff" utan den fantastiska rättegången.

Det är inget som kommer att drabba skötsamma medborgare/turister.

Har man gett sig in i undevärldens lekar, får man leken tåla.

Sätt er i offrens situation. Rättsväsen 555 vilket skämt. Nä, väck med avskummet med en genväg för att spara tid o pengar.
Andra chans? Skojar ni? Hur många chanser ska tomten ha? Har han inte fattat vid detta laget att han är på fel sida lagen, då är det psyk som gäller (även om det inte hjälper).

Nä, väck med förbrytare på alternativa sätt när duktiga advokater sätter dom på fri fot igen.

Hej

Tror inte att man kan få jobb ett universitet som lärare utan giltigt pass, visum och arbetstillstånd, tycker att det verkar vara en märklig historia och blir inte förvånad om något nytt kommer fram i denna historia.

Mvh isan lover

Jo, med en fru i hans position (hon är säkert dessutom militär) så kan man nog få det.

Något nytt kommer alltid fram. Det känns lite så pga huvudpersonen i fråga.

Hej

Mvh isan lover
Det är svårt att få ett riktigt WP som engelsklärare om man inte kommer från ett ”native english spoken country” och dit räknas inte Sverige. Inget tyder på att han var så välutbildad heller med unika betyg.
För en riktig tjänst med WP ska lönen uppgå till minst 55.000b/m
Att få jobb utan WP är hur enkelt som helst i lite mindre nogräknade skolor men då blir lönen låg.
En skola drevs ju av hans fru dessutom.
Men visst kan man få jobb när passet är giltigt men fem år går fort och ett visum/uppehållstillstånd har ännu kortare giltighetstid.
Nu hade han varit i 17 år och då krävs det 4 nya pass och lika många förlängningar som år.

Nu är reglerna mycket enkla i Thailand och det behövs inte mycket till rättegång.

Ett utgånget eller förfalskat pass upptäcks snabb i en koll mot IMs databas, en överträdelse av uppehållstillstånd eller lönearbete utan tillstånd ger respass ur landet.
Förmildrande omständigheter som att man har barn eller av humanitära skäl finns inte i regelverket.

Nu finns det svenskar som träffat den mannen då han levde på att blåsa turister i början av sin karriär i Bangkok.
Inget meriterande att söka anställning på universitet på.

Liknande trådar

L
Svar
4
Visningar
2 K
litto-58
L

Tillbaka
Topp