Tror du på ett liv efter detta?

Tror du på ett liv efter detta? (Evigt liv)

  • Har ingen uppfattning

    Röster: 2 14.3%
  • Ja, det är jag övertygad om

    Röster: 6 42.9%
  • Nej, bara för de som tror på gud får evigt liv

    Röster: 0 0.0%
  • Nej

    Röster: 6 42.9%

  • Totala väljare
    14
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
En fråga man inte kommer att få något svar på förrän man har ställt tofflorna för gott. Men nog tror jag på något konstigt sätt att det inte är helt slut när man har tagit på sig träfracken. Hur och i vilken form är det ju ingen som vet, kommer man in genom pärleporten eller hamnar man i källaren för att skyffla kol?

Eller rentav återfödas i någon form som många tror på vår jord. Som sagt - en fråga som vi aldrig kommer att kunna besvara.
 
Vad är det som ska leva vidare, skelettet? Resten ruttnar ju bort.
Snacket om att själen lever vidare utan kroppen är för mig samma blaha som dem som tror att dem kan kommunicera med döda.
Vi har ett enda liv och det är alldeles för kort för att slösa bort på strul med dåliga fruntimmer men ändå är det precis det som dom flesta av oss ägnar sin tid åt ;)
 
Strul med fruntimmer är väl det bästa som finns eller :love_transparent: ... ser inget dåligt med det. Däremot att jobba som anställd för att någon annan ska tjäna mer pengar skulle jag gärna vilja vara utan, men fortfarande få lön ....

Att tro/hoppas på ett liv efter detta är väl inget fel, inte något som kostar något. Att tro på att man måste göra massa goda gärningar som ska ge karma eller dyligt för att få ett bättre nästa liv kostar ju på och enligt min mening tveksamt. Att leva livet som bra medmänniska kostar ju dock inget och finns det något efter detta och man kommer dit är det ju en bonus så det kan man ju tro på.

Jag tror och hoppas att jag ska vinna drömvinsten också ... kostar ju iofs insatsen varje vecka :)
 
"Grannen Olsson " sa:
Bertil, om man inte är snäll då? Eller om man bara är snäll utan att gå i kyrkan, vad händer då? Tror du man får en andra chans eller kanske en varning?

Om man inte är snäll hamnar man väl i källaren hos mörkare makter. Jag tror inte man behöver gå i kyrkan det är tankarna som gäler. Kannske finns det varningar vad vet jag. Jag är alltid snäll.
 
Fritzl, var det gubbsvinet i Österike? Nej det var en helt annan källare jag tänkte på men det finns säkert likheter.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
 

Liknande trådar

L
Svar
4
Visningar
2 K
litto-58
L
 
Tillbaka
Topp